46 % zaposlenika u Bruxellesu na posao putuje javnim prijevozom, a 15 % biciklom

Prosječna udaljenost od mjesta stanovanja do radnog mjesta je14,7 kilometara

Čak 45,6 % svih zaposlenih u Bruxellesu za putovanje na posao i s posla redovito koristi javni prijevoz, i to njih 41,4 % svakog dana. U ostatku Belgije, taj postotak je znatno niži i iznosi svega 7,8 %, otkrivaju rezultati istraživanja tvrtke Acerta.

Kako je izvijestila Belgijska radiotelevizija (RTBF), istraživanje navika putovanja provedeno je 2021. godine na 330.000 radnika u cijeloj Belgiji, uključujući 14.700 zaposlenih u glavnom gradu Bruxellesu, a provela ga je tvrtka Acerta – najveći belgijski pružatelj usluga ljudskih resursa.

Najzanimljiviji rezultati istraživanja dobiveni su u Bruxellesu, u kojem 45,6 % svih zaposlenih za putovanje na posao i s posla redovito koristi javni prijevoz - vlak, tramvaj, podzemnu željeznicu i/ili autobus, i to njih 41,4 % svakog dana. U ostatku Belgije taj postotak je znatno niži i iznosi svega 7,8 %.

Otprilike isto toliko zaposlenih u glavnom belgijskom gradu (45,3 %) za cijelo ili dio putovanja na posao i s posla koristi automobil, a istraživanje je pokazalo kako je 2021. godine 19,5 % zaposlenika vozilo službeni automobil, u usporedbi s 18 % u 2020. godini. No, treba istaknuti kako se i 15,4 % zaposlenika ponekad na posao vozi biciklom.

Korištenje javnog prijevoza tako je u glavnom gradu znatno popularnije od automobila i bicikala, dok je na nacionalnoj razini automobil ipak prvi izbor čak 78,4 % zaposlenika, posebno 22,3 % njih koji za putovanje na posao koriste službeni automobil.

Broj službenih automobila u porastu

„Broj službenih automobila na našim cestama nastavlja rasti“, kazao je Niko Smeets, direktor prodaje u Acerti. „Ova činjenica dokazuje kako je korištenje službenog automobila na skučenom tržištu rada postalo važan motiv za privlačenje i zadržavanje zaposlenika, a očekujemo kako će postati još važniji.“

„Budući da svi načini prijevoza moraju postati održiviji, što vrijedi i za automobile, u Belgiji se postupno ukidanju porezne olakšice koje se odobravaju za korištenje službenih automobila s motorima na fosilna goriva. Osim toga, ako se hibridni način rada, odnosno kombinacija uredskog rada i rada od kuće, zadrži i nakon pandemije te zaposlenici tako smanje broj prijeđenih kilometara, svi ćemo biti na dobitku“, objašnjava Smeets.

Posljednji rezultati istraživanja navika putovanja također su pokazali kako Belgijanci i Belgijanke u prosjeku žive na udaljenosti od 20 km od svog radnog mjesta, dok je ta udaljenost u Bruxellesu manja i iznosi 14,7 km.

„Ova se udaljenost svake godine lagano povećava pa ćemo narednih godina moći jasno vidjeti u kojoj mjeri na njeno povećanje utječe rad na daljinu“, zaključuje Niko Smeets.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

European Sleeper predstavio novi noćni vlak za austrijske Alpe i Veneciju

European Sleeper upravo je najavio da će u veljači i ožujku 2025. godine pokrenuti novu noćnu željezničku liniju iz Bruxellesa do Venecije. Vlak će preko prijevoja Brenner prometovati dva puta tjedno, a uz vagone s ležajevima i vagone za spavanje, raspolagat će i vagon-restoranom. Cijene karata još uvijek nisu poznate, a putovanje će se moći rezervirati od 1. rujna ove godine.

Od kolovoza 2022. središte Bruxellesa postaje zona smirenog prometa

Recentna istraživanja razvoja biciklističkog prometa i sigurnosti na cestama u Bruxellesu ukazuju na pozitivne trendove i velik procvat biciklizma tijekom posljednje dvije godine, a gradska uprava pokreće novi plan proširenja zone smirenog prometa u središtu glavnog grada u kolovozu 2022.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER