Burwood Brickworks - najodrživiji trgovački centar na svijetu
Novi trgovački centar predstavljat će potpuno novi način „zelenog“ razmišljanja
U australskom Melbourneu se nakon temeljitog preuređenja do kraja 2019. godine otvara „najodrživiji trgovački centar na svijetu“ s krovnim vrtovima i urbanom farmom koji neće imati apsolutno nikakav ugljični otisak!
Tvrtka Frasers Property Australia prošle je godine najavila obnovu trgovačkog centra Burwood Brickworks u istočnom dijelu Melbournea i planira ga ponovno otvoriti do kraja 2019. godine kao „najodrživiji trgovački centar na svijetu“. Kao kreativni konzultat na projektu preuređenja centra angažiran je ekološki aktivist, cvjećar i dizajner Joost Bakker, poznat po svojim inovativnim projektima uređenja kavana i restorana Silo, Brothl i Greenhouse, koji će krov ovog centra površine 2.000 četvornih metara pretvoriti u urbanu farmu i restoranske prostore.
Zgrade koje ne ostvaruju ugljični otisak
Izgradnja novog Burwood Brickworks trgovačkog centra započet će sredinom 2018. godine, a očekuje se kako će ovaj centar po ponovnom otvorenju postati prvi trgovački centar na svijetu s Living Building Challenge certifikatom koji dodjeljuje Međunarodni Living Future Institut (ILFI). Zgrade s ovim certifikatom ne ostvaruju ugljični otisak, u potpunosti recikliraju sav otpad, proizvode više električne energije i vode nego što ih koriste, najmanje 20 posto površine koriste za urbanu poljoprivredu, a k tome su izgrađene od netoksičnih i recikliranih materijala.
Burwood Brickworks će biti trgovački centar s najvećim brojem solarnih panela u Australiji koji će generirati 1,2 MW električne energije. Tijekom građevinskih radova pokušat će se što preciznije izračunati ugljični otisak svakog korištenog građevinskog materijala, a predstavnici tvrtke Frasers Property Australia pritom tvrde kako će pri gradnji nastojati postići čak 90-postotni udio recikliranih materijala.
Urbana farma i staklenici na krovu
Izgled novog centra najviše će odrediti laminirano drvo i opeke, a najviše pozornosti svakako privlači ideja o uređenju krovnih vrtova s urbanom farmom i staklenicima, u kojima će se uzgajati oko 55 do 60 vrsta sezonskog voća i povrća te razno bilje – od limunske trave i limunovca, preko raznog začinskog bilja do krastavaca.
Očekuje se kako će centar zbog manje potrošnje vode te sustava za recikliranje i ponovnu upotrebu pročišćene otpadne i oborinske vode raspolagati dovoljnim količinama vode za uzgoj biljaka, i to onih koje zahtijevaju često i obilno zalijevanje. Sav biootpad iz centra koristit će se za kompostiranje, a prikupljat će se i talog kave iz kafića i koristiti za uzgoj gljiva.
Na mjestu trgovačkog centra nekada davno se nalazio voćnjak s jabukama, pa se u staklenicima planira i sadnja stabala iste sorte jabuka koje su ovdje nekada rasle. Kako se trgovački centar želi što više integrirati u lokalnu zajednicu, planira se i uzgoj kaffir limete (combava), budući da u neposrednoj blizini živi i brojna azijska zajednica.
Integriran s okruženjem
Prema financijskom magazinu Australian Financial Review (AFR), u novi Burwood Brickworks trgovački centar uložit će se 115 milijuna australskih dolara, a investitori su sigurni kako će novim centrom osigurati visoku razinu prihoda u dužem vremenskom razdoblju temeljem očekivanog povećanja prometa u privlačnom ambijentu centra.
Osim samog trgovačkog centra, tvrtka Frasers Property Australia planira i gradnju 950 stanova za više od 2.000 novih stanovnika koji će s trgovačkim centrom i javnim površinama oko njega činiti integriranu cjelinu.
Novi trgovački centar raspolagat će s više od 10.500 četvornih metara prostora za maloprodaju, uz dodatnih 4.800 m2 namijenjenih za supermarket i oko 3.400 m2 posebne trgovačke namjene, a tome treba pribrojiti i ugostiteljske objekte te podzemno parkiralište.
Po završetku cijelog kompleksa, Burwood Brickworks će biti bogatiji i za dječji vrtić, školu i ambulantu kako bi se zadovoljile potrebe lokalne zajednice.
„Novi trgovački centar će uvelike promijeniti način na koji će se maloprodajni centri razvijati u budućnosti. Mislimo da ćemo njime ostale trgovačke centre prisiliti na preispitivanje razvojnih planova“, izjavio je direktor tvrtke Frasers Property Australia Peri Macdonald za AFR.
U okruženju novog trgovačkog centra, 15 kilometara udaljenog od središta Melbournea, živi etnički raznoliko i dobrostojeće stanovništvo koje u odnosu na ostatak stanovništva Melbournea ostvaruje iznadprosječnu potrošnju u trgovini na malo. U tvrtki Frasers Property Australia očito vrlo dobro planiraju i znaju kako privući kupce.
Priznajte, u ovakvom trgovačkom centru i vi biste rado boravili i kupovali. Bila bi to radost kupovanja u pravom smislu riječi, zar ne?
S.F. / Ekovjesnik
- Izvor: frasersproperty.com.au