Norveška planira izgradnju održivog „grada budućnosti“

Oslo Airport City kao prvi energetski pozitivan grad na svijetu?

Kraj Osla, glavnog grada Norveške, uskoro bi mogla početi izgradnja najodrživijeg grada budućnosti na svijetu. Haptic Architects i Nordic Office of Achitecture upravo su objavili planove za izgradnju grada uz zračnu luku Oslo, pod imenom Oslo Airport City (OAC), koji bi bio „prvi energetski pozitivan grad“.

Oslo Airport City (OAC) bi koristio isključivo vlastite obnovljive izvore energije, a gradom bi kružila električna autonomna vozila. „Ovo je jedinstvena prilika za projektiranje novog grada iz samih temelja“, izjavio je za Dezzeen Tomas Stokke, direktor tvrtke Haptic Architects. No, što će zapravo ovaj grad činiti održivim? Autori navode najvažnije karakteristike projekta:

  • Grad će se u potpunosti moći propješačiti: sve udaljenosti unutar grada i najvažnijih lokacija bit će moguće proći pješice i neće biti potrebno koristiti bilo kakav oblik prijevoza.
  • Središte grada bit će u potpunosti oslobođeno automobilskog prometa, odnosno namijenjeno pješacima.
  • U OAC-u se planira korištenje najsuvremenijih zelenih tehnologija, a iako sva tehnologija još nije u potpunosti specificirana, grad će zasigurno koristiti automobile bez vozača, automatsku rasvjetu, pametne sustave gospodarenja otpadom te sigurnosnu tehnologiju.
  • U novom gradu koristit će se isključivo vlastiti izvori obnovljive energije, čime se može ostvariti znatno smanjena uporaba fosilnih goriva i potrošnja energija utrošena na transport goriva i energije.
  • Višak energije koji će se proizvoditi u OAC-u prodavat će se i/ili koristiti za odleđivanje zrakoplova čime bi se postigle velike uštede pri potrošnji goriva u zračnoj luci Oslo.
  • Unutar grada će se koristili samo električni automobili.
  • Potrebe grada za javnim prijevozom bit će minimalne zbog dobro organiziranih biciklističkih ruta i drugih outdoor aktivnosti koje ne zahtijevaju električnu struju.

Lokacija se možda čini nasumično izabranom, ali mogla bi biti idealna za planiranje sličnih gradova budućnosti. Zračna luka Gardermoen u Oslu do 2050. godine planira udvostručiti broj zaposlenika, a OAC u neposrednoj blizini bio bi idealna lokacija za stanovanje zaposlenika i njihovih obitelji, kao i za  posjetitelje u tranzitu.

Kolika je vjerojatnost da će se ovaj projekt realizirati, budući da su već mnogi slični, ali ipak neostvareni projekti, također bili dobro zamišljeni, čak toliko dobro da su se činili previše dobrima da bi bili istiniti?

„Izgradnja ovog grada budućnosti uz zrakoplovnu luku Oslo vrlo je vjerojatna i samo se možemo pitati kada će započeti“, siguran je u svojoj izjavi za Dezeen Thor Thoeneie, generalni direktor OAC-a.

Početak izgradnje se predviđa u 2019. godini, a završetak se očekuje do 2022. Plan se možda čini previše ambicioznim, a predviđeni bi se rokovi mogli izmijeniti, no s obzirom na norvešku posvećenost održivom razvoju nije toliko nevjerojatno da bi ovaj grad budućnosti uskoro mogao postati stvarnost.

Anamarija Beljan / Ekovjesnik

Propustili ste, pročitajte >>> Snøhetta gradi prvi energetski pozitivan hotel u Arktičkom krugu

VEZANE VIJESTI

Ova sjajna norveška vila skrivena je pod zelenim krovom

Dvije povijesne seoske kuće smještene su usred zaštićenog krajolika u blizini fjorda Oslo, a pored njih izgrađen je dom nove generacije vlasnika gospodarstva. Ova vila s fantastičnim pogledom savršeno je stopljena s okolišem i gotovo je „nevidljiva“ pod prostranim zelenim krovom.

Novo urbano središte Osla bit će ispunjeno prirodom

C.F. Møller Architects, Kristina Jarmund i Rodeo Architects su sredinom svibnja objavili projekt uređenja novog urbanog središta grada Osla s trgom, hotelom i poslovnim tornjem, kojim će prostor oko glavnog kolodvora dobiti mnoštvo atraktivnih zelenih i rekreacijskih površina te nove komunikacije između važnih punktova grada.

Autonomni e-autobusi započeli s prijevozom putnika

Testiranje autonomnih autobusa na liniji prema novoizgrađenom bečkom naselju Seestadt Aspern trajao je nekoliko mjeseci, a budući da je njihova „komunikacija“ sa semaforima bila više nego uspješna, došlo je vrijeme za službeni početak prometovanja s putnicima. No, za svaki slučaj u njima će još neko vrijeme biti po jedan operater bečkog javnog prijevoznika „Wiener Linien“.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER