Avelia Horizon - jedini dvokatni vlak velike brzine na svijetu

Francuski „vlakovi budućnosti“ imaju veći kapacitet, ekološki su prihvatljiviji, udobniji, praktičniji i štedljiviji

Čelnici tvrtki SNCF Voyageurs, TGV-Intercités i Alstom u petak su u Almstomovoj tvornici u La Rochelleu predstavili proizvodnu liniju „vlaka budućnosti“ - TGV M. Avelia Horizon je jedini dvokatni vlak na svijetu koji vozi brzinom većom od 300 km/h, nudi visoku operativnu fleksibilnost i jamči najvišu razinu sigurnosti i udobnosti za putnike, a istovremeno smanjuje potrošnju energije i troškove održavanja.

Francuske željeznice (SNCF) novi TGV M namjeravaju pustiti u promet već 2024. godine, a 115 naručenih vlakova – stotinu za nacionalne i 15 za međunarodne linije – koristit će se za održavanje TGV inOui i OUIGO linija vlakova velike brzine (fra. train à grande vitesse).

SNCF je prvotno naručio stotinu novih vlakova u ukupnoj vrijednosti od 2,7 milijardi eura, čija je cijena 20 % niža od vlakova prethodne generacije, dok bi troškovi njihovog održavanja trebali biti niži čak za trećinu, ponajviše zbog brojnih senzora trošenja. U kolovozu 2022. SNCF je naručio dodatnih 15 vlakova nove generacije Avelia Horizon u vrijednosti od gotovo 590 milijuna eura. Očekuje se da će Alstom vlakove isporučivati od 2024. do 2031. godine, a prvi vlakovi trebali bi povezivati Pariz s jugoistokom Francuske neposredno prije početka Olimpijskih igara u Parizu 2024. godine.

  • © Olivier Schindler / Alstom

„M“ za „modernost i modularnost“

Novi TGV M nudi brojne mogućnosti zahvaljujući njegovoj modularnosti koja omogućuje bolje prilagođavanje broja vagona ovisno o potrebama tržišta (sedam, osam ili devet). Također, može se lako prilagoditi potrebama putnika, posebice budućem porastu ili padu broja poslovnih putnika pa bi se prva klasa trebala brzo pretvoriti u drugu ili obrnuto. To se postiže lakom i brzom izmjenom interijera, i to uklanjanjem ili dodavanjem sjedala, prostora za bicikle ili prtljagu i sl.

Velika prednost novog TGV M vlaka je povećanje kapaciteta za više od 20 %, odnosno sa sadašnjih maksimalnih 634 na 740 putnika. U Alstomu navode se kako će uz najveću brzinu od 320 km/h novi TGV M postizati uštede energije od 20 %, ponajviše zbog svog novog aerodinamičnog nosa i povrata energije pri kočenju. Osim toga, ističe se kako je njegov ugljični otisak smanjen za 32 %, što ga čini najnižim na tržištu. Novi TGV M tako je u potpunosti usklađen s ekološkim obvezama SNCF grupe, navedenim u programu tvrtke SNCF Voyageurs „Planète Voyages“, kojima se želi smanjiti ugljični otisak i potrošnja energije. Vrlo važan podatak je i da se čak 97 % komponenti novog vlaka može reciklirati.

  • © Olivier Schindler / Alstom

Projekt koji otvara 4000 radnih mjesta

Ostvarena su velika ulaganja u tehničke centre za održavanje TGV-a kako bi njihovi objekti bili kompatibilni s novim TGV M-om, a ugrađeni senzori kontinuirano će prenositi tisuće podataka koji će omogućiti praćenje nekoliko stotina dijelova vlaka u svega nekoliko sekundi te tako optimizirati njegovo održavanje. Tehnički podaci pružit će jasne, pouzdane informacije, omogućiti predviđanje kvarova na vratima, klimatizacijskim sustavima i općenito svim sustavima koji doprinose radu vlaka i udobnosti putnika.

Svi putnici moći će koristiti brzu 5G uslugu interneta te dobivati informacije o putovanju u stvarnom vremenu u svim dijelovima vlaka. Također, vlak će u potpunosti biti prilagođen osobama smanjene pokretljivosti, budući da je već prva generacija TGV-a bila dizajnirana u bliskoj suradnji s udrugama osoba s invaliditetom.

Kako bi ovaj veliki inovacijski projekt bio uspješan, Alstom je osmislio posve novi industrijski proizvodni proces. U nove proizvodne linije uloženo je  gotovo 50 milijuna eura, a deset od šesnaest Alstomovih lokacija u Francuskoj uključeno je u dizajn novog vlaka. Kako se navodi u Alstomovom priopćenju, ovim će se projektom u francuskoj željezničkoj industriji otvoriti ukupno 4000 radnih mjesta.

Sljedeći veliki korak za Alstom bit će faza dinamičkog ispitivanja novog vlaka pri brzini od 200 km/h u Velimu (Češka) do kraja 2022., čime se otvara prvo poglavlje u dugom razdoblju testiranja za ovaj brzi vlak. Udobnost sjedala ispitat će se na reprezentativnom uzorku kako bi se po potrebi izvršile prilagodbe. Potpuno je redizajniran i vagon-restoran zbog čega će se ugostiteljska ponuda prilagoditi novom prostoru.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Od danas su Berlin i Pariz prvi put izravno povezani ICE vlakom

U ponedjeljak 16. prosinca na Glavnom kolodvoru u Berlinu svečano je ispraćen prvi izravni ICE vlak na novoj izravnoj liniji Berlin – Pariz. Od središta jednog do središta drugog grada ubuduće će se stizati za oko osam sati, a nova linija utjecat će na povećanje broja putnika na međunarodnim brzim vezama između Francuske i Njemačke. Njih je od 2007. godine koristilo već oko 33 milijuna putnika.

Četvrta generacija francuskog TGV-a je „vlak budućnosti“

Francuski vlak velike brzine TGV počeo je prometovati prije točno 40 godina. Velika obljetnica bila je savršena prigoda za predstavljanje nove generacije ovih vlakova pa je u nazočnosti predsjednika Francuske Republike, Emmanuela Macrona, na pariškom željezničkom kolodvoru Gare de Lyon 17. rujna predstavljen novi dizajn „vlaka budućnosti“ - TGV M.

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER