Eurostar predstavio novi dvokatni, održivi vlak „Eurostar Celestia”
Eurostar potvrdio nabavu prvih 30 Alstomovih vlakova Avelia. Bit će to prvi dvokatni vlak velike brzine koji će prometovati na relaciji Pariz – London.
Eurostar je danas najavio nabavu do 50 novih dvokatnih vlakova Alstom Grupe – prvih takvih koji će prometovati tunelom La Manche i britanskom željezničkom mrežom. Riječ je o povijesnom ulaganju u visini od dvije milijarde eura.
Eurostar je potvrdio narudžbu 30 vlakova Avelia Horizon koje proizvodi Alstom, a koji će biti korišteni na glavnim europskim pravcima u okviru mreže Eurostar. Ukupna vrijednost ugovora iznosi oko 1,4 milijarde eura, uz opciju za nabavu dodatnih 20 kompozicija u okviru ugovora između tvrtki SNCF Voyageurs i Alstom, čime se ostvaruje važan korak u planu rasta prema 30 milijuna putnika godišnje. Prve isporuke novih dvokatnih vlakova predviđene su za 2031. godinu.
Novi vlak, nazvan „Eurostar Celestia“, bit će posebno dizajniran prema proizvodnoj liniji „vlaka budućnosti“ Avelia Horizon. Riječ je o jedinom dvokatnom vlaku na svijetu koji vozi brzinom većom od 300 km/h, nudi visoku operativnu fleksibilnost i jamči najvišu razinu sigurnosti i udobnosti za putnike, a istovremeno smanjuje potrošnju energije i troškove održavanja. Ovi vlakovi dužine 200 metara bit će međusobno kompatibilni i moći će prometovati u svih pet zemalja (Njemačka, Belgija, Francuska, Nizozemska i Ujedinjeno Kraljevstvo) koje trenutačno povezuje Eurostar, uz nove destinacije – Ženevu i Frankfurt.
„Eurostar Celestia“ – nova generacija Eurostar vlakova
„Eurostar Celestia“ imat će poseban dizajn koji će odražavati jedinstveno, vrhunsko iskustvo koje očekuju putnici Eurostara. Ime „Celestia“ (latinski: caelestis – „nebeski“) odabrali su članovi Eurostarovog tima, a ono priziva zvijezde i duh putovanja, savršeno utjelovljujući duh ove kompanije.
Novi vlak bit će prvi dvokatni vlak koji će prometovati tunelom La Manche te povezivati kontinentalnu Europu i Ujedinjeno Kraljevstvo – sve do željezničkog kolodvora London St. Pancras International.
Kapacitet sjedala povećat će se za 20 posto u svakom novom vlaku, ovisno o konačnim tehničkim specifikacijama. Očekuje se da će svaki 200-metarski vlak imati oko 540 sjedala, dok će u dvostrukoj (400 m) konfiguraciji svaki vlak moći prevoziti oko 1080 putnika po vožnji.
Prvi vlakovi trebali bi ući u flotu u siječnju 2031., a komercijalne vožnje šest novih vlakova započet će u svibnju 2031. Nakon isporuke, novi vlakovi prometovat će uz sadašnju flotu od 17 vlakova e320, čime će ukupan broj vlakova porasti na 67 – što predstavlja povećanje od 30 posto u odnosu na sadašnje stanje.
Održavanje cijele flote planira se u terminalu Temple Mills u Londonu, koji će se modernizirati za potrebe novih vlakova uz ulaganje od oko 80 milijuna eura. Nova flota otvorit će oko 350 novih visoko kvalificiranih radnih mjesta, čime će se nastaviti tradicija izvrsnosti u međunarodnom brzom željezničkom prometu. Više od polovice svih zaposlenika Eurostara već radi u Ujedinjenom Kraljevstvu, od čega 450 u Temple Millsu.
Održivo i dostupno putovanje za sve
Nova flota „Eurostar Celestia“ bit će potpuno električna, podržavajući dugoročne okolišne ciljeve Eurostara te nudeći veću udobnost i pristup svima, uključujući i članove posade. U procesu dizajna sudjelovali su putnici, udruge osoba s invaliditetom i smanjenje pokretljivosti te stotinjak članova Eurostar tima.
„Ova povijesna narudžba konkretno ostvaruje našu ambicioznu strategiju rasta – 30 milijuna putnika kroz ulaganje u potpuno novu flotu. Posebno smo ponosni što ćemo dvokatne vlakove prvi put dovesti u Ujedinjeno Kraljevstvo. Putnici mogu očekivati vlak koji će nuditi iznimnu udobnost, jedinstveno Eurostar iskustvo i mnoga nova iznenađenja. Ovo je zlatno doba međunarodnog održivog putovanja, a Eurostar predvodi utrku.“ – izjavila je Gwendoline Cazenave, izvršna direktorica Eurostara.
„Odabirom modela Avelia Horizon za obnovu flote, Eurostar potvrđuje svoju želju da spoji tehnološku učinkovitost, energetsku ekonomičnost i udobnost putnika. Ovaj vlak nove generacije, osmišljen za zahtjeve međunarodnog brzog prometa, utjelovljuje našu viziju održive i konkurentne europske mobilnosti.“ – kazao je Henri Poupart-Lafarge, glavni izvršni direktor Alstoma.
Nova generacija vlakova budućnosti
Avelia Horizon predstavlja najnoviju generaciju Alstomovih vlakova velikih brzina i rezultat je inovativnog partnerstva sa SNCF Voyageurs, tvrtkom francuske željezničke grupe SNCF odgovornom za upravljanje putničkim vlakovima.
To je dvokatni vlak sposoban postići brzinu do 320 km/h, s ukupnim kapacitetom većim od 1000 putnika (u višestrukom sastavu), zahvaljujući konfiguraciji s dvije kompaktne lokomotive i devet zglobnih vagona. U usporedbi s prethodnom generacijom, novi model troši 20 posto manje energije, zahvaljujući optimiziranom aerodinamičkom dizajnu i učinkovitijem pogonu. Također, riječ je o dosad najodrživijem vlaku u povijesti Eurostara: čak 97 posto komponenti je reciklabilno, a 25 posto izrađeno od recikliranih materijala.
Istodobno, troškovi održavanja manji su 30 posto, zahvaljujući redizajniranim komponentama koje pojednostavljuju radove i sustavu prediktivne dijagnostike koji omogućuje rano otkrivanje kvarova i smanjenje zastoja. Zahvaljujući tim rješenjima, uz veću iskoristivost kapaciteta po sjedalu, Avelia Horizon omogućuje znatno smanjenje operativnih troškova, uz održavanje visokih standarda udobnosti i usluge.

- Avelia Horizon je jedini dvokatni vlak na svijetu koji vozi brzinom većom od 300 km/h, nudi visoku operativnu fleksibilnost i jamči najvišu razinu sigurnosti i udobnosti za putnike, a istovremeno smanjuje potrošnju energije i troškove održavanja © Olivier Schindler | Alstom
Francuski « savoir-faire » u službi održivih inovacija
Projekt Avelia Horizon uključuje deset od ukupno 14 Alstomovih pogona u Francuskoj, što potvrđuje industrijsku izvrsnost ove zemlje u željezničkom sektoru. Glavni proizvodni pogoni su: Belfort – za lokomotive, La Rochelle – za putničke vagone i upravljanje projektom, Villeurbanne – za upravljačke sustave i opremu na vlaku, Ornans – za motore, Le Creusot – za podvozja, Tarbes – za pogon i električne panele, Toulouse – za električne krugove, Petit-Quevilly – za transformatore, Saint-Ouen – za projektiranje i signalizaciju i Valenciennes – za unutarnje uređenje vagona.
„Uspjeh ovog programa rezultat je zajedničkog angažmana naših francuskih pogona, koji ponovno dokazuju sposobnost zemlje da odgovori na izazove održive mobilnosti u Europi“, izjavio je Frédéric Wiscart, predsjednik Alstom France.
Serija Avelia tvrtke Alstom obuhvaća širok spektar brzina – od 200 do 350 km/h, s konfiguracijama koje uključuju jednokatne i dvokatne verzije, koncentrirani ili raspodijeljeni pogon, zglobnu ili klasičnu arhitekturu te opcije s nagibnim mehanizmom. Danas je u prometu već više od 1000 vlakova Avelia u 25 zemalja, koji prelaze 22 međunarodne granice i čine najširu ponudu brzih vlakova na svjetskom tržištu.
Stjepan Felber | Ekovjesnik
 
				  		 
			  			