Prag: Nakon 40 godina na Vjenceslavov trg vraća se tramvaj!

Povratak tramvaja i novi drvored na Vjenceslavovom trgu (Václavské náměstí)

Praški javni prijevoznik DPP traži izvođača za izgradnju tramvajske pruge na Vjenceslavovom trgu (Václavské náměstí) te povezana poboljšanja javnog prostora.

Uz najavljenu izgradnju dvokolosiječne tramvajske pruge u dužini od 600 metara i uređenje dijela ovog kultnog praškog trga, javni prijevoznik Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) planira i sanaciju stropne ploče predvorja stanice podzemne željeznice Muzeum, izgradnju akumulacijskog spremnika za oborinske vode te sadnju novog drvoreda. Procijenjena vrijednost radova iznosi 1,252 milijardi čeških kruna (51,3 mil. eura), njihov početak planira se u prvoj polovici 2023. godine, a završetak najviše za 48 mjeseci, odnosno do 2027. godine.

Radovi na izgradnji nove tramvajske pruge i uređenja javne površine odnose se na gornji dio Vjenceslavovog trga od raskrižja s ulicama Jindřišská i Vodičkova do Nacionalnog muzeja, i to u prostoru između trenutnog kolnika i središnjeg pojasa trga. Postojeći nogostupi nisu predmet ovog projekta te se njima bavi gradska tvrtka TSK. Osim izgradnje same tramvajske pruge i uređenja okolnih kolnika i pješačkih površina, bit će potrebno izmjestiti komunalnu mrežu, sanirati stropnu ploču predvorja metro stanice Muzeum te izgraditi spremnik za kišnicu koja će služiti za zalijevanje drveća i ostalog zelenila na trgu. Ne manje važno, u ovom dijelu Vjenceslavovog trga posadit će se dodatni drvored.

Nova tramvajska linija krenut će od raskrižja s ulicama Jindřišská i Vodičkova, gdje će se spojiti na postojeću tramvajsku liniju koja vodi od Ul. Lazarská do trga Senovážné náměstí. Na suprotnoj strani tramvajska pruga završava kod Nacionalnog muzeja, na početku Ulice Vinohradská, gdje se spaja na postojeću, stotinjak metara dugu dionicu pruge koja je ovdje izgrađena u sklopu rekonstrukcije Nacionalnog muzeja i izgradnje tzv. Muzejske oaze 2018. godine.

S druge strane, DPP priprema izgradnju dodatne tramvajske nove linije Muzeum, koja će se spojiti na postojeću liniju koja vodi od Škrétove do Ul. Vinohradská. Dvokolosiječna tramvajska pruga na području trga gradit će se u osnom razmaku od 19,5 metara, a u sredini će se urediti pješačka površina.

„Izgradnjom novih tramvajskih linija na Vjenceslavovom trgu i oko Muzeja, u središtu Praga ponovno će se ostvariti povezanost tramvajskim linijama koja je nedostajala posljednjih 40 godina, a time će se građanima znatno smanjiti dužina putovanja. Time ispravljamo nelogične odluke iz vremena socijalizma, kada su se tramvajske linije postupno ukidale kao neperspektivna vrsta prijevoza. Cjelokupna izgradnja odvijat će se prema pobjedničkom projektu arhitektonskog natječaja, koji također uključuje stvaranje novog drvoreda i široke pješačke promenade usred Vjenceslavovog trga", rekao je Adam Scheinherr, zamjenik praškog gradonačelnika zadužen za promet.

Povratak tramvaja na Vjenceslavov trg

„Izgradnja tramvajskih linija na Vjenceslavovom trgu i oko Muzeja dva su odvojena investicijska projekta, ali ih pripremamo u koordinaciji s ostalim aktivnostima koje planiraju drugi subjekti na navedenoj lokaciji. Željeli bismo što prije krenuti s izgradnjom tramvajske pruge na Vjenceslavovom trgu i to već iduće godine, a izgradnja bi trebala trajati tri, najviše četiri godine. Izgradnja tramvajske pruge Muzeum trajat će oko godinu dana, zato sljedeće godine planiramo objaviti natječaj za izbor izvođača i započeti s izgradnjom najranije početkom 2024. ili 2025. godine“, kazao je Jan Šurovský, član upravnog odbora i tehnički direktor DPP-a.

„Izgradnja tramvajske pruge na Vjenceslavovom trgu predstavlja značajan skup opsežnih aktivnosti od kojih izgradnja same pruge troškovno predstavlja tek manji dio. Značajni troškovi odnosit će se na sanaciju stropne ploče metro stanice Muzeum, koja je već ranije planirana pa će se realizirati u sklopu ovog projekta i to prije izgradnje tramvajske pruge koja će voditi iznad stanice. Osim toga, potrebno je i izvršiti pripreme za povezivanje planirane tramvajske linije Muzeum – Glavni kolodvor (Hlavní nádraží) – Bolzanova (Senovážné náměstí), čime će se dobiti izvrsna prometna povezanost.“ - dodao je Šurovský.

Projekt će se realizirati prema pobjedničkom rješenju arhitektonskog natječaja za uređenje Vjenceslavovog trga, prema kojem je već u tijeku revitalizacija njegovog donjeg dijela. U preostalom dijelu trga, novi izgled temelji se na arhitektonskoj studiji tvrtke Jakub Cigler Architekti (JCA) iz 2019. godine.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Ljetne vrućine lakše se podnose uz igru vode i hlad stabala

Praterstern, jedno od najfrekventnijih prometnih čvorišta u Beču, u posljednjih godinu dana u potpunosti se transformirao u zeleni otok svježine koji predstavlja još jedan primjer uspješne provedbe mjera kojima se bečka gradska uprava bori protiv učinka urbanih toplinskih otoka.

Praški Glavni kolodvor postaje „Sretni Glavni“ za novo tisućljeće

Transformacijom praškog Glavnog kolodvora u suvremeni „Nový Hlavák“, park Vrchlického sady ponovno će se povezati s povijesnom zgradom željezničkog kolodvora te tako postati nova vrata glavnog grada Češke. Redefinirajući urbani krajolik grada i razvijajući održivu viziju grada ugodnog za život njegovih stanovnika, projekt se temelji na mobilnosti s niskom razinom emisija, prilagodljivoj ponovnoj upotrebi i drvenoj gradnji.

Kraj potrage za kartama javnog prijevoza u glavnom gradu Češke

Od danas putnici na svim linijama Praškog javnog prijevoza (Dopravní podnik hlavního města Prahy - DPP) mogu kupiti karte bez korištenja gotovine putem 1200 samoposlužnih uređaja ugrađenih u svim autobusima, e-busevima i trolejbusima.

ŠKODA H'CITY 12: Predstavljen prvi praški autobus na vodikov pogon

Škoda Grupa je na sajmu CZECHBUS u utorak predstavila svoj najnoviji model autobusa na vodik H'City koji će uskoro početi prometovati praškim ulicama. Tvrtka Praški javni prijevoz (Dopravní podnik hlavního města Prahy - DPP) testirat će ga dvije godine na svojoj najdužoj autobusnoj liniji.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER