I osnovnoškolci znaju da je Zagrebu potrebno više pješačkih zona
U OŠ Središće predstavljen projekt „Budi pametan, kreći se održivo!“
„Budi pametan, kreći se održivo!“ ovogodišnji je projekt učenika osmih razreda i učenika koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj. Učenici također sudjeluju na projektu za darovite učenike STEM grad pod vodstvom mentora Nere Batina, Božene Ukić i Bosiljka Đereka.
U zagrebačkoj Osnovnoj školi Središće u srijedu je održana prezentacija projekta „Budi pametan, kreći se održivo!“ na kojoj su, osim učenika, prisustvovali i pročelnik Gradskog ureda za obnovu, izgradnju i prostorno uređenje Stanko Kordić, voditelj odjela za tehničku regulaciju, sigurnost prometa i sustav javnog parkiranja Sektora za promet Grada Zagreba Tihomir Barišić, Ksenija Vorberger u ime udruge Odraz te predstavnici Gradske četvrti Novi Zagreb Istok.
„Budi pametan, kreći se održivo!“ ovogodišnji je projekt učenika osmih razreda i učenika koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj. Također, navedeni učenici sudjeluju na projektu za darovite učenike STEM grad pod vodstvom mentora Nere Batina, Božene Ukić i Bosiljka Đereka.
Na izvannastavnoj aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje učenici su raspravljali o aktualnim problemima u gradu Zagrebu. Tema gužve uzrokovane prometom i, kao posljedica, sve veće onečišćenje zraka u Zagrebu, činila se kao logičan nastavak pametnih rješenja koje su učenici osmislili u svrhu projekta „Kućni ljubimac nije igračka“. Nakon odabira problema, učenici su pristupili detaljnom prikupljanju informacija.
Istraživanjem problema zaključili su da je smanjenje opterećenosti prometnica, smanjenje nezgoda i onečišćenja zraka veliki izazov grada Zagreba. Nakon što su utvrdili najvažnije probleme nametnulo se pitanje mogućih rješenja.
Rješenja koja učenici predlažu su sljedeća: povećanje pješačkih zona i ograničenja broja automobila, odvajanje javnog prometa od automobilskog te poticaji za korištenje održivih oblika prometa.
Nakon što su se usuglasili oko najboljeg rješenja, učenici su istraživali kako će rješenja provesti u djelo, stoga su osmislili plan djelovanja pomoću kojeg će ukazati na problem i pokušati predstaviti rješenja. Radom na ovom projektu učenici su naučili što znači biti aktivan građanin te na koji način građani svoje prijedloge mogu predstaviti vlasti.
„Predstavljanjem projekta i iznošenjem rješenja pokazali smo da su ozbiljno pristupili problemu te da naši mali sugrađani mogu uljepšati naš Zagreb“, poručili su iz OŠ Središće.
Ekovjesnik