Riječka iskustva s provedbom građanskog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama

Prezentacija istraživanja provedbe građanskog odgoja i obrazovanja u riječkim osnovnim školama

U petak 16. travnja u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke održat će se prezentacija rezultata dvogodišnjeg istraživanja provedbe riječkog modela Građanskog odgoja i obrazovanja u osnovnim školama Grada Rijeke.

Riječ je o istraživanju koje je tijekom dvije školske godine provođeno od 2018. do 2020. godine. Istraživanje je provodio Centar za primijenjenu psihologiju Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, a njime su bili obuhvaćeni učenici, roditelji, ravnatelji osnovnih škola i učitelji provoditelji programa Građanskog odgoja i obrazovanja.

Prezentaciji istraživanja prisustvovat će gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel i pročelnica Odjela za odgoj i školstvo Grada Rijeke Sanda Sušanj, a rezultate istraživanja predstavit će Barbara Kalebić Maglica, predstavnica Centra za primijenjenu psihologiju FFRI.

Cilj istraživanja je evaluacija dosadašnje provedbe izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje u osnovnim školama Grada Rijeke te provjera ostvarenosti ishoda definiranih u Smjernicama za provođenje ove aktivnosti  a kako bi temeljito, promišljeno i odgovorno pristupilo nastavku provedbe Građanskog odgoja i obrazovanja.

Građanski odgoj i obrazovanje je kao zaseban predmet, odnosno kao izvannastavnu aktivnost, Grad Rijeka u svoje osnovne škole uveo školske 2016./2017. godine. Time je Rijeka postala prvi grad u Hrvatskoj koji je na sustavan i promišljen način omogućio svojim učenicima kvalitetno građansko obrazovanje.

 

  • Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

U zagrebačkim srednjim školama uvodi se izborni predmet „Škola i zajednica“

Povodom uvođenja Građanskog odgoja i obrazovanja u zagrebačke srednje škole, gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu Boris Jokić i pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Luka Juroš predstavili su novi fakultativni predmet „Škola i zajednica“.

I osnovnoškolci znaju da je Zagrebu potrebno više pješačkih zona

„Budi pametan, kreći se održivo!“ ovogodišnji je projekt učenika osmih razreda i učenika koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Građanski odgoj. Učenici također sudjeluju na projektu za darovite učenike STEM grad pod vodstvom mentora Nere Batina, Božene Ukić i Bosiljka Đereka.

Beč: Sinergija nastavne i izvannastavne ponude u 18 „obrazovnih naselja“

Grad Beč još je 2017. godine osmislio koncept takozvanih „obrazovnih naselja“ (njem. „Bildungsgrätzl“) koji objedinjuje obrazovne institucije, udruge, društva i inicijative unutar jedne bečke četvrti te tako djeci i mladima omogućuje raznovrsnu ponudu u obrazovanju i oblikovanju slobodnog vremena u njihovim životnim sredinama.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER