Bliži se kraj obnove pariškog kolodvora Gare d'Austerlitz

Broj putnika bi do 2030. godine trebao porasti na čak 53 milijuna godišnje

Pariški željeznički kolodvor Gare d'Austerlitz obnavlja se gotovo cijelo desetljeće, a konačan završetak radova očekuje se do kraja godine kada će biti obnovljen i njegov veličanstveni stakleni krov, drugi najveći ove vrste u Francuskoj.

Dok će pariški željeznički kolodvori Gare de l'Est i Gare du Nord uskoro biti povezani podzemnim tunelom, svom kraju bliži se i višegodišnja obnova kolodvora Paris-Austerlitz – poznatijeg kao Gare d'Austerlitz, smještenog u jugoistočnom dijelu francuske metropole. Nedavno je počelo rastavljanje goleme građevinske skele, trenutačno jedne od najvećih u Europi, koja je gotovo 10 godina prekrivala kolodvorsku zgradu, čime se omogućuje postupno otkrivanje njenog potpuno novog izgleda.

Željeznički kolodvor Gare d'Austerlitz jedan je od šest glavnih krajnjih stanica francuskog nacionalnog željezničkog prijevoznika SNCF u Parizu. Smješten na lijevoj obali rijeke Seine, u četvrti Salpêtrière u 13. pariškom arondismanu, povezuje glavni grad Francuske s gradovima na jugozapadu zemlje te ostvaruje promet od oko 180 000 vlakova i 23 milijuna putnika godišnje ili upola manje od kolodvora Montparnasse. No, opsežnom obnovom kolodvora trebalo bi se osigurati značajno povećanje prometa i broja putnika na čak 53 milijuna do 2030. godine.

Do kraja godine kolodvor će u potpunosti biti renoviran, a posebnu atrakciju predstavljat će njegov impozantan stakleni krov koji je nakon krova kolodvora u Bordeauxu drugi najveći u Francuskoj. Dug je čak 280 metara s rasponom od 51,25 metara te natkriva glavnu kolodvorsku dvoranu.

Prvi kolodvor sagrađen nešto dalje od sadašnje lokacije pušten je u promet 20. rujna 1840. prigodom otvaranja linije Pariz – Juvisy, produžene do Orléansa u svibnju 1843. Prvo proširenje tadašnjeg kolodvora Gare d'Orléans dogodilo se već 1846., a svoj konačni izgled dobio je dvadesetak godina kasnije. Naime, kolodvor je od 1862. do 1867. obnovio i proširio Pierre-Louis Renaud (1819.-1897.), glavni arhitekt tvrtke Paris-Orléans. Kolodvor je 1997. godine proglašen spomenikom kulture, i to ponajviše zbog svojih pročelja i krovova, a njegov je izgled ostao nepromijenjen sve do aktualnog makeovera.

SNCF Gares & Connexions pokrenuo je projekt renoviranja i modernizacije kolodvora još 2011. godine s ciljem bolje prilagodbe potrebama putnika i planiranog povećanja prometa, a obnova je podijeljena u tri faze i izvodi se prema projektu tvrtke Wilmotte & Associés. Prva faza odnosila se na postupni razvoj Cour Seine i rušenje starih ureda. Druga faza bila je usredotočena na glavnu kolodvorsku dvoranu (Grande Halle) s postavljanjem cepelina dugog 49 metara u kojem će se smjestiti restoran i prostor za razna događanja, preuređenje krila kolodvorske zgrade te izgradnju ureda SNCF-a. Posljednja faza omogućuje otvaranje projekta prema susjedstvu rušenjem postojećih dotrajalih zgrada.

Obnovom kolodvor postaje atraktivan urbani prostor u srcu četvrti Salpêtrière, s brojnim trgovinama, vrtovima i pješačkim površinama, a cilj je i poboljšanje veza s pariškom podzemnom željeznicom i sustavom prigradske željeznice RER (Réseau Express Régional).

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Francuska uvodi deset nacionalnih linija noćnih vlakova do 2030.

Nakon ponovnog uvođenja linije noćnog vlaka iz Pariza za Nicu u travnju, a zatim i nove linije Beč – München – Pariz u prosincu prošle godine, u Francuskoj se očekuje skori početak prometovanja još većeg broja noćnih vlakova. Godinama im je padala popularnost, a sada imaju vrlo važnu ulogu u postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER