Stara Hamburg-Moorburg elektrana na ugljen postaje važno vodikovo čvorište

Krenula realizacija dvaju IPCEI projekata u Hamburgu

Njemački vicekancelar i savezni ministar za gospodarstvo i zaštitu klime Robert Habeck danas je zajedno s dr. Melanie Leonhard, senatoricom za gospodarstvo i inovacije, i Jensom Kerstanom, senatorom za okoliš, klimu, energiju i poljoprivredu Slobodnog i hanzeatskog grada Hamburga, označio početak radova na realizaciji dva važna vodikova projekta od zajedničkog europskog interesa (IPCEI) u Hamburgu.

Na lokaciji stare elektrane na ugljen Hamburg-Moorburg, poznatije kao Kohlekraftwerk Moorburg (KW Moorburg), počela je izgradnja novog postrojenja snage 100 MW u kojem će se godišnje proizvoditi više od 9000 tona zelenog vodika. Osim toga, izgradit će se 40 kilometara cjevovoda za vodik koji će povezivati ​​proizvođače i potrošače vodika, ali i ​​grad Hamburg s glavnom mrežom vodika.

Dva IPCEI projekta – „Hamburg Green Hydrogen Hub“ (HGHH) i „Hamburger Wasserstoff-Industrie-Netz“ (HH-WIN), vrijedni su više od 250 milijuna eura, a namijenjeni su ubrzanju transformacije gradske opskrbe energijom. Uz pomoć odobrene financijske potpore, proizvodnja vodika u novom postrojenju HGHH krenut će 2026. godine, dok će tvrtka Gasnetz Hamburg s prvih 40 km vodikove mreže u sklopu projekta „Hamburške mreže vodikove industrije“ osigurati sigurnu opskrbnu infrastrukturu za potrebe industrijskih tvrtki za vodikom do 2027. godine. Lokalna industrija time će smanjiti emisiju CO2 za najmanje 650 000 tona godišnje.

Zeleni vodik ključan je za daljnje smanjenje emisija u opskrbi energijom i u važnim industrijskim sektorima, kao i za poticanje zelene transformacije njemačkog gospodarstva. Očekuje se kako će u budućnosti biti potrebne velike količine vodika, a kako bi se uz uvoz vodika iz drugih zemalja zadovoljila potražnja, Njemačka mora stvoriti vlastiti proizvodni kapacitet, uključujući i novo postrojenje za proizvodnju zelenog vodika u Hamburgu.

U Njemačkoj se stoga stvara opsežna infrastruktura kako bi se osiguralo da vodik stigne tamo gdje je potreban. Do 2032. diljem Njemačke trebala bi se izgraditi jezgra vodikove mreže u dužini od oko 9700 kilometara.

Financiranje ovih dvaju projekata u Hamburgu sa statusom važnih projekata od europskog interesa (Important Project of Common European Interest - IPCEI), osiguravaju i savezna i pokrajinska vlada Slobodnog i hanzeatskog grada Hamburga čime zajedno oblikuju budućnost klimatski prihvatljive opskrbe energijom i industrije u Njemačkoj.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Autonomni shuttleovi za javni prijevoz budućnosti

U Hamburgu će se u okviru projekta „Alike“ od sredine 2025. testirati električni autonomni shuttleovi i to u području od Gradskog parka do rijeke Labe te između gradskih četvrti Schlump i Wandsbek. Cilj je proširiti ponudu hamburškog javnog prijevoza na održiv i inovativan način, a uz potporu Tehnološkog instituta u Karlsruheu (KIT) pokrenuto je i istraživanje o prihvaćanju autonomnih vozila.

Luka Hamburg ubrzava elektrifikaciju teretnog prometa

Slobodni i hanzeatski grad Hamburg osigurava da luka Hamburg ostane privlačna za brodske kompanije i putnike te je stoga u najsuvremenijem hamburškom terminalu za krstarenja instalirano šest brzih punionica za električna vozila. Savezna njemačka vlada projekt je financirala s oko 260.000 eura.

Klimatski prihvatljivom električnom strujom opskrbljuje se polovica njemačkih kućanstva

Prema podacima njemačke Savezne udruge za upravljanje energijom i vodama (Bundesverband der Energie und Wasserwirtschaft - BDEW), svaki drugi kilovatsat električne energije koji se potroši u njemačkim kućanstvima proizveden je na klimatski prihvatljiv način. U prosječnom kućanstvu, otprilike polovicu električnih uređaja već u potpunosti napaja obnovljiva energija, što je dovoljno za osvjetljenje, hlađenje i zamrzavanje hrane, pranje i sušenje rublja, pranje posuđa i kuhanje.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER