Nakon 28 godina u Rimu počeli radovi na izgradnji nove tramvajske pruge

Rim se mijenja | Tramvia Togliatti povezivat će tri linije rimske podzemne željeznice i regionalnu željezničku liniju FL2 u istočnom dijelu grada

Gradonačelnik Rima Roberto Gualtieri u ponedjeljak je svečano otvorio radove na izgradnji nove tramvajske pruge ukupne duljine osam kilometara, kojom će od lipnja 2026. prometovati nova linija Tramvia Togliatti.

Projekt vrijedan 184 milijuna eura, financiran sredstvima nacionalnog plana oporavka i otpornosti (Piano Nazionale di Ripresa e Resilienza – PNRR), realizirat će se duž ulice Viale Palmiro Togliatti u istočnom predgrađu talijanskog glavnog grada, odnosno na području IV., V. i VII. rimske općine. Novom tramvajskom prugom i njezinim povezivanjem s mrežom rimske podzemne željeznice i željezničkom linijom FL2 značajno će se podići kvaliteta usluge rimskog javnog prijevoza.

Nova tramvajska linija Tramvia Togliatti povezivat će stanicu Ponte Mammolo (metro linija B) u istoimenoj XXIX. rimskoj četvrti sa stanicom Subaugusta (metro linija A) na granici četvrti Don Bosco i Appio Claudio, kao i područje XIX. četvrti Prenestino-Centocellena s metro linijom C i regionalnom željezničkom linijom FL2 na nadvožnjaku željezničke pruge (stajalište Palmiro Togliatti), navodi se u priopćenju Grada Rima.

  • Tramvia Togliatti  © Roma Mobilità

Također, nova tramvajska pruga jednim će dijelom prolaziti pored rimskog biciklističko-pješačkog prstena koji se gradi u sklopu projekta GRAB (Grande Raccordo Anulare delle Bici).

Linija Togliatti, kojom će tramvaji tijekom prometne špice polaziti svake četiri minute, prevozit će 3500 putnika u jednom smjeru, odnosno 42 000 putnika dnevno, a trebala bi biti dovršena u lipnju 2026. Na liniji će se koristiti tramvaji kapaciteta do 240 putnika, s bimodalnim vučnim sustavom - pantografom za dionice s nadzemnom mrežom i baterijama na dionicama bez nadzemne mreže.

 

  • Tramvia Togliatti  © Roma Mobilità

Pozdravljajući je kao „povijesnu i iznimno važnu“ za grad, gradonačelnik Roberto Gualtieri rekao je da će nova linija „revolucionizirati javni prijevoz u rubnom području grada, konačno nadvladavajući načelo prema kojem su samo važne linije koje vode u središte Rima“.

„Riječ je o kvalitativnom skoku u infrastrukturnoj opremljenosti glavnog grada koji konačno počinje nadoknađivati ​​izgubljeno vrijeme u području javnog prijevoza“, dodao je rimski gradonačelnik Roberto Gualtieri.

  • Gradonačelnik Rima Roberto Gualtieri i rimski vijećnik za mobilnost Eugenio Patanè na otvaranju radova na izgradnji nove tramvajske pruge © Roma Mobilità

Trenutačno su svi tramvaji u Rimu zamijenjeni autobusima tijekom završne faze velikih radova nadogradnje tramvajske remize Porta Maggiore. Transformacija ključnog tramvajskog čvorišta osmišljena je za prihvat novih 33-metarskih tramvaja koji će zamijeniti postojeći 28-metarski model, a sve tramvajske linije ponovno će biti u funkciji početkom prosinca 2024.

Opsežni radovi na obnovi tramvajske infrastrukture u Rimu izvode se u sklopu priprema za Jubilej 2025. kada bi Vječni Grad trebao ugostiti 32 milijuna turista i hodočasnika.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Vječni Grad stižu suvremene čekaonice javnog prijevoza

Nabava novih čekaonica javnog prijevoza dio je plana modernizacije rimskih autobusnih stajališta. Osim preuređenja, boljeg održavanja i čišćenja postojećih stajališta, gradska tvrtka ATAC S.p.A. će na području svih rimskih gradskih općina postaviti 435 novih modela čekaonica i 405 digitalnih stupova.

Predstavljeni novi vlakovi za linije A i B rimske podzemne željeznice

Novi vlakovi proizvođača Hitachi Rail namijenjeni su za prometovanje na linijama A i B rimske podzemne željeznice, a njihova isporuka počet će od prosinca 2024. godine. Osim što slijedi vizualni identitet Grada Rima i tvrtke ATAC, suvremeni dizajn vlakova određen je na temelju iskustava putnika kojima donosi puno više udobnosti i sigurnosti u odnosu na postojeće vlakove.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER