Dovršen prvi bečki „superblok” s manje prometa i više mjesta za građane i zelenilo

Prvi bečki „superblok“ ili Supergrätzl već sada pokazuje kako moderno urbano planiranje itekako može poboljšati kvalitetu života

Po uzoru na „superblokove“ u Barceloni, i u Beču nastaje prvi Supergrätzl. Ideja „superbloka“ jest smiriti promet, odnosno onemogućiti prolazni promet čime se stvara više prostora za ljude i zelenilo, a kvaliteta života neupitno se povećava.

Koncept sličan „superblokovima“ u Barceloni (Superilles) provodi se i u Berlinu pod nazivom „Kiezblocks“ u kojem se planira čak 180 četvrti – gradskih blokova s provedenim mjerama za smirenje prometa, sigurnih za pješake i bicikliste te s visokom kvalitetom života. Za provedbu ovog koncepta zalaže se nevladina organizacija Changing Cities koja svojim kampanjama i projektima u Berlinu i diljem Njemačke pokazuje da se preraspodjelom javnog prostora mogu provesti mjere za podizanje kvalitete života urbanog stanovništva, prilagodbu klimatskim promjenama i slobodu kretanja. 

 

Dovršena je prva faza izgradnje takozvanog „superbloka“ (Supergrätzl) na području 10. bečkog okruga Favoriten. Između ulica Gudrunstraße, Leebgasse, Quellenstraße i Neilreichgasse nastaje novi dnevni boravak na otvorenom.

  • Projekt obuhvaća više stambenih blokova na području ulica Gudrunstraße, Leebgasse, Quellenstraße i Neilreichgasse u 10. gradskom okrugu Favoriten © MA 19 / MA 41 / Stadt Wien

Kao i u Barceloni, ova transformacija donosi veliko povećanje kvalitete života za cijeli okrug Favoriten. Prošle su godine na ovom području zasađena 44 stabla, uređeno je jedanaest manjih otvorenih zona te 70 zelenih površina. Zahvaljujući mjerama ozelenjivanja i hlađenja ovo će ljeto u Favoritenu biti znatno ugodnije.

Na proljeće kreće druga faza izgradnje prvog bečkog „superbloka“, a trajat će do kraja godine. U planu je pješačka zona koja će biti opremljena vodenim elementima, stupovima s rashladnom maglicom i svijetlim popločenjem, a nastat će i više prostora za sjedenje, odmor i druženje sa susjedima. Povećat će se broj stabala i zelenih površina, a djeca će dobiti više prostora za igru.

  • © EGKK Landschaftsarchitektur Schreiner Kastler

Srž transformacije leži u zatvaranju prolaznog prometa. Sav automobilski promet s pomoću takozvanih dijagonalnih filtara na raskrižjima se usmjerava natrag na glavne ulice. Četiri su raskrižja već preuređena na opisani način. Osim što je povećana sigurnost, ovim je pothvatom smanjena buka, kvaliteta zraka je poboljšana, a stanovnici imaju više prostora za šetnju i druženje.

Vožnja biciklom moguća je u gotovo svim ulicama, a izlaz i ulaz u ulice automobilom i dalje je moguć, no ne i prolaz. Pristup stambenim zgrada i garažama i dalje će biti omogućen stanovnicima i posjetiteljima, kao i vozilima dostave i hitnih službi. Postojeće utovarne zone te parkirališna mjesta za osobe s invaliditetom ostat će nepromijenjeni.

  • Smirivanjem prometa stvorit će se više prostora za ljude i zelenilo © Stadt Wien | Christian Fürthner

City of Vienna | International Offices – Zagreb | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

„Mali Pariz“ u bečkom Alsergrundu

Središnji dio bečke ulice Servitengasse postat će pješačka zona, dok će se u gornjem dijelu ulice provesti mjere smirivanja prometa. Najavljena je sadnja jedanaest novih stabala i uređenje dodatnih zelenih površina, a javna površina popločat će se svijetlim betonskim pločama koje sprječavaju zagrijavanje tijekom vrućih ljetnih dana. Završetak radova očekuje se do studenog ove godine.

Beč dobiva svoj prvi „superblok” po uzoru na Barcelonu i Berlin

Više zelenila, više otvorenih prostora i manje prometa - prvi bečki „superblok“ (Supergrätzl) podići će kvalitetu života u bečkom okrugu Favoriten. Ove jeseni održat će se i prva informativna događanja u sklopu kojih će projekt biti predstavljen javnosti.

Bečku ulicu Zollergasse sada hladi i „potok“, a sadnja XL drveća slijedi na jesen

U srijedu je u Beču otvorena preuređena ulica Zollergasse u sedmom gradskom okrugu Neubau. Tijekom posljednjih nekoliko mjeseci provedene su mjere smirivanja prometa i ozelenjavanja između križanja s ulicama Lindengasse i Mariahilfer Straße, a sadnja stabala s već široko formiranim krošnjama i debljim deblima planira se na jesen, kada će vremenski uvjeti ipak biti naklonjeniji njihovom uspješnom rastu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER