Beč dobiva svoj prvi „superblok” po uzoru na Barcelonu i Berlin

Osim provedbe vlastitih inovativnih rješenja za prilagodbu klimatskim promjenama, austrijska metropola uspješno primjenjuje i iskustva drugih gradova

Više zelenila, više otvorenih prostora i manje prometa - prvi bečki „superblok“ (Supergrätzl) podići će kvalitetu života u bečkom okrugu Favoriten. Ove jeseni održat će se i prva informativna događanja u sklopu kojih će projekt biti predstavljen javnosti.

Glavni grad Austrije namjerava provesti pilot-projekt po uzoru na Barcelonu i Berlin. Na području koje obuhvaća više stambenih blokova u 10. gradskom okrugu Favoriten smanjit će se automobilski promet i stvoriti više zelenila i prostora za građane. Testna faza trebala bi započeti 2022.

 

Po uzoru na Barcelonu austrijska metropola provest će pilot-projekt takozvanog „superbloka” s više zelenila, prostora za građane te manje prometa. Projekt će obuhvaćati više stambenih blokova na području ulica Gudrunstraße, Leebgasse, Quellenstraße i Neilreichgasse koje se nalaze u 10. gradskom okrugu Favoriten. Ovim se projektom nastoji poboljšati kvaliteta života građana, pridonijeti borbi protiv klimatskih promjena implementacijom raznih mjera za ozelenjivanje i rashlađivanje grada te smanjiti automobilski promet. Time će se ujedno smanjiti razina buke i prašine te sniziti ljetna temperatura u tom gusto naseljenom dijelu grada.

  • Mogući način preoblikovanja raskrižja i stvaranja novih zelenih plaza po uzoru na Barcelonu. / @Kiezblocks

Koncept „superbloka” nastao je u Barceloni. Radi se o području koje se proteže na više gradskih blokova unutar kojih je smanjen automobilski promet, a prostor je oslobođen za pješake i bicikliste, dok se promet na rubovima bloka optimizira. Preraspodjela javnog prostora u korist građana omogućuje provođenje mjera za bolju kvalitetu života, prilagodbu klimatskim promjenama i slobodnije kretanje. Sličan koncept razvija se i u Berlinu.

  • Pristup automobilom u berlinski Kiezblock imaju samo njegovi stanari, a promet motornih vozila inače se usporava pri ulasku - uvođenjem jednosmjernih ulica ili drugim mjerama smirivanja prometa poput uzdignutih gredica s cvijećem i drvećem, čime se stvaraju područja mješovite namjene s visokom kvalitetom života. / Izvor: Changing Cities

 

Koncept sličan „superblokovima“ u Barceloni (Superilles) provodi se i u Berlinu pod nazivom „Kiezblocks“ u kojem se planira čak 180 četvrti – gradskih blokova s provedenim mjerama za smirenje prometa, sigurnih za pješake i bicikliste te s visokom kvalitetom života. Za provedbu ovog koncepta zalaže se nevladina organizacija Changing Cities koja svojim kampanjama i projektima u Berlinu i diljem Njemačke pokazuje da se preraspodjelom javnog prostora mogu provesti mjere za podizanje kvalitete života urbanog stanovništva, prilagodbu klimatskim promjenama i slobodu kretanja. 

 

Neposredno sudjelovanje građana u odlučivanju i širenje zelenih površina

Vodeći se međunarodnim primjerima glavni grad Austrije prilagodio je koncept koji se temelji na trendovima i modelima urbanog razvoja te stavlja poseban naglasak na društvenu koheziju i sudjelovanje građana, kao i na širenje zelenih površina.

>>> Pročitajte još >>> Beč je „cool“: zone osvježenja usred otoka vrućine

  • Karta osjeta topline grada Beča pokazala je u kojim dijelovima austrijske metropole prevladavaju posebno visoke temperature. Bečka gradska uprava je stoga 2019. godine pokrenula pilot-projekt uređenja rashlađenih „cool“ ulica te su u tri najtoplija gradska okruga – Landstraße (3.), Favoriten (10.) i Ottakring (16.), stvorene posebne zone osvježenja.

Dugoročan cilj jest poboljšati lokalnu opskrbu, društvenu infrastrukturu i sam izgled bloka. Osim zbog gustoće naseljenosti, područje u 10. okrugu odabrano je za provođenje ovog projekta jer prema interaktivnoj karti koja prikazuje temperaturne vrijednosti sadrži neka od najtoplijih mjesta u gradu koja je potrebno rashladiti. Ondje se također nalaze brojne odgojno-obrazovne ustanove, stoga se smanjenjem količine vozila u njihovoj blizini nastoji povećati sigurnost, prije svega djece. Promet motornim vozilima bit će dopušten isključivo stanovnicima tog dijela grada, kao i interventnim i komunalnim vozilima.

Ove će se jeseni održati prva informativna događanja u sklopu kojih će projekt biti predstavljen javnosti. Ondje će stanovnici tog područja i lokalne organizacije moći izraziti svoje mišljenje o konceptu i tako izravno sudjelovati u njegovom oblikovanju. Testna faza projekta trebala bi započeti na ljeto 2022. godine.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

„Mali Pariz“ u bečkom Alsergrundu

Središnji dio bečke ulice Servitengasse postat će pješačka zona, dok će se u gornjem dijelu ulice provesti mjere smirivanja prometa. Najavljena je sadnja jedanaest novih stabala i uređenje dodatnih zelenih površina, a javna površina popločat će se svijetlim betonskim pločama koje sprječavaju zagrijavanje tijekom vrućih ljetnih dana. Završetak radova očekuje se do studenog ove godine.

Dogodine počinje transformacija čuvene avenije La Rambla

Proces transformacije La Ramble kao glavne arterije grada ubrzan je aktualnom zdravstvenom krizom, a prioriteti njene obnove su poticanje trgovine, kvalitetnijeg stanovanja, kulturnih aktivnosti i preuređenje cijelog područja kako bi postala što ugodnija za šetnju, susrete i druženje, ali i život lokalnog stanovništva.

Barcelona povećava površinu svojih „superblokova“

Broj pješačkih zona glavnog grada Katalonije ubrzano se povećava od 2016. godine, no realizacijom plana najnovijeg „superbloka“ na području gradske četvrti Eixample do 2030. godine, promet će se zabraniti u velikom dijelu gradskog središta.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER