Bečka Mariahilfer Straße postaje tijesna za bicikliste, romobiliste i pješake
Okrug Mariahilf razmatra zabranu vožnje e-romobila i bicikala u poznatoj bečkoj trgovačkoj ulici
U šestom bečkom okrugu Mariahilf razmatra se mogućnost uvođenja zabrane vožnje bicikala i e-romobila u poznatoj trgovačkoj ulici Mariahilfer Straße u kojoj sve češće dolazi do sukoba između pješaka, biciklista i romobilista. Okružno vijeće usvojilo je višestranački prijedlog zabrane, protiv kojeg su glasali jedino Zeleni.
Prema priopćenju Slobodarske stranke Austrije (Freiheitliche Partei Österreichs – FPÖ), predstavnici u okrugu Mariahilf sve češće uočavaju sukobe između biciklista i pješaka, a još veći problem predstavljaju vozači e-romobila.
Na sjednici Okružnog vijeća šestog bečkog okruga Mariahilf stoga je izglasan višestranački prijedlog SPÖ-a, ÖVP-a, Neosa i FPÖ-a, kojim se traži preispitivanje izuzeća koje omogućuje vožnju bicikala i e-romobila u pješačkoj zoni Mariahilfer Straße. Prije deset godina ova poznata bečka trgovačka ulica, koja čini granicu između bečkih okruga Mariahilf i Neubau, pretvorena je jednim dijelom u pješačku zonu, dok dva dijela ulice funkcioniraju kao zona susreta. To znači da pješaci i vozači bicikala, e-romobila i automobila u određenim dijelovima ulice dijele isti prostor.
- Mariahilfer Straße © Ekovjesnik
Središnji dio Mariahilfer Straße, koji se u dužini od 432 metra proteže od križanja s ulicom Kirchengasse (velika robna kuća Gerngross) do Andreasgasse, uređen je kao pješačka zona, dok su preostala dva dijela ulice prema MuseumsQuartieru i Zapadnom kolodvoru tzv. zone susreta – mjesta ograničenog automobilskog prometa (dopuštena brzina 20 km/h), podređenog potrebama pješaka i biciklistima u oba smjera. Dužina zone susreta na dijelu između ulica Getreidemarkt i Kirchengasse iznosi 739 metara, a u dijelu između Andreasgasse i Kaiserstraße 459 metara.
Do sukoba s biciklistima najčešće dolazi upravo u pješačkoj zoni između ulica Kirchengasse i Andreasgasse, a problem predstavlja i gradilište podzemne željeznice koje svima dodatno sužava prostor za sigurno kretanje. FPÖ je priopćio da bi zabrana vožnje biciklima osigurala sigurnost prolaznika, a prijedlog će sada razmotriti bečka dogradonačelnica Ulli Sima (SPÖ), koja je zadužena za promet.
- Mariahilfer Straße © Ekovjesnik
Zeleni su glasali protiv prijedloga, objasnivši da trenutačno ne postoje bolje alternative za bicikliste u Mariahilfu. Preuređenje ulice Gumpendorfer Straße još nije završeno i nema sigurne biciklističke staze, a isto vrijedi i za druge biciklističke pravce. „Mariahilfer Straße je u ovom dijelu grada jedini siguran i biciklistima prilagođen pravac iz šestog i sedmog okruga prema središtu grada“, naglasio je Paul Stein (Zeleni).
Načelnik sedmog okruga Neubau, Markus Reiter, naglasio je da je broj prometnih nesreća nakon preuređenja Mariahilfer Straße znatno smanjen i zalaže se kampanju podizanja svijesti o sigurnoj vožnji biciklom na Mariahilfer Straße.
- Mariahilfer Straße © Ekovjesnik
Biciklistička udruga Radlobby Wien ističe da se već ranije na jednom referendumu glasalo u korist vožnje biciklom na Mariahilfer Straße. „Prostor je trenutačno sužen zbog gradilišta podzemne željeznice, ali ulicom se uz odgovarajući oprez svi mogu sigurno kretati“, priopćili su iz udruge.
Stjepan Felber | Ekovjesnik