Bečka Mariahilfer Straße postaje tijesna za bicikliste, romobiliste i pješake

Okrug Mariahilf razmatra zabranu vožnje e-romobila i bicikala u poznatoj bečkoj trgovačkoj ulici

U šestom bečkom okrugu Mariahilf razmatra se mogućnost uvođenja zabrane vožnje bicikala i e-romobila u poznatoj trgovačkoj ulici Mariahilfer Straße u kojoj sve češće dolazi do sukoba između pješaka, biciklista i romobilista. Okružno vijeće usvojilo je višestranački prijedlog zabrane, protiv kojeg su glasali jedino Zeleni.

Prema priopćenju Slobodarske stranke Austrije (Freiheitliche Partei Österreichs – FPÖ), predstavnici u okrugu Mariahilf sve češće uočavaju sukobe između biciklista i pješaka, a još veći problem predstavljaju vozači e-romobila.

Na sjednici Okružnog vijeća šestog bečkog okruga Mariahilf stoga je izglasan višestranački prijedlog SPÖ-a, ÖVP-a, Neosa i FPÖ-a, kojim se traži preispitivanje izuzeća koje omogućuje vožnju bicikala i e-romobila u pješačkoj zoni Mariahilfer Straße. Prije deset godina ova poznata bečka trgovačka ulica, koja čini granicu između bečkih okruga Mariahilf i Neubau, pretvorena je jednim dijelom u pješačku zonu, dok dva dijela ulice funkcioniraju kao zona susreta. To znači da pješaci i vozači bicikala, e-romobila i automobila u određenim dijelovima ulice dijele isti prostor.

  

  • Mariahilfer Straße © Ekovjesnik

Središnji dio Mariahilfer Straße, koji se u dužini od 432 metra proteže od križanja s ulicom Kirchengasse (velika robna kuća Gerngross) do Andreasgasse, uređen je kao pješačka zona, dok su preostala dva dijela ulice prema MuseumsQuartieru i Zapadnom kolodvoru tzv. zone susreta – mjesta ograničenog automobilskog prometa (dopuštena brzina 20 km/h), podređenog potrebama pješaka i biciklistima u oba smjera. Dužina zone susreta na dijelu između ulica Getreidemarkt i Kirchengasse iznosi 739 metara, a u dijelu između Andreasgasse i Kaiserstraße 459 metara.

Do sukoba s biciklistima najčešće dolazi upravo u pješačkoj zoni između ulica Kirchengasse i Andreasgasse, a problem predstavlja i gradilište podzemne željeznice koje svima dodatno sužava prostor za sigurno kretanje. FPÖ je priopćio da bi zabrana vožnje biciklima osigurala sigurnost prolaznika, a prijedlog će sada razmotriti bečka dogradonačelnica Ulli Sima (SPÖ), koja je zadužena za promet.

  

  • Mariahilfer Straße © Ekovjesnik

Zeleni su glasali protiv prijedloga, objasnivši da trenutačno ne postoje bolje alternative za bicikliste u Mariahilfu. Preuređenje ulice Gumpendorfer Straße još nije završeno i nema sigurne biciklističke staze, a isto vrijedi i za druge biciklističke pravce. „Mariahilfer Straße je u ovom dijelu grada jedini siguran i biciklistima prilagođen pravac iz šestog i sedmog okruga prema središtu grada“, naglasio je Paul Stein (Zeleni).

Načelnik sedmog okruga Neubau, Markus Reiter, naglasio je da je broj prometnih nesreća nakon preuređenja Mariahilfer Straße znatno smanjen i zalaže se kampanju podizanja svijesti o sigurnoj vožnji biciklom na Mariahilfer Straße.

  • Mariahilfer Straße © Ekovjesnik

Biciklistička udruga Radlobby Wien ističe da se već ranije na jednom referendumu glasalo u korist vožnje biciklom na Mariahilfer Straße. „Prostor je trenutačno sužen zbog gradilišta podzemne željeznice, ali ulicom se uz odgovarajući oprez svi mogu sigurno kretati“, priopćili su iz udruge.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Michaelerplatz – bečki povijesni dragulj zablistao u novom sjaju

Završeni su radovi na obnovi i redizajnu Michaelerplatza, jednog od najpoznatijih trgova u zaštićenoj povijesnoj jezgri Beča. Povijesni karakter trga očuvan je sukladno konzervatorskim smjernicama i zakonu o zaštiti kulturnih dobara, a ovaj bečki dragulj sada je spreman za zeleniju budućnost.

Bečku ulicu Zollergasse sada hladi i „potok“, a sadnja XL drveća slijedi na jesen

U srijedu je u Beču otvorena preuređena ulica Zollergasse u sedmom gradskom okrugu Neubau. Tijekom posljednjih nekoliko mjeseci provedene su mjere smirivanja prometa i ozelenjavanja između križanja s ulicama Lindengasse i Mariahilfer Straße, a sadnja stabala s već široko formiranim krošnjama i debljim deblima planira se na jesen, kada će vremenski uvjeti ipak biti naklonjeniji njihovom uspješnom rastu.

Još jedna bečka ulica prilagođava se klimatskim promjenama

Bečka gradska uprava ne prestaje osmišljavati inovativne načine olakšavanja ljetnih vrućina i prilagodbe klimatskim promjenama. Tek što je predstavljen projekt uređenja prvog bečkog parka za rashlađivanje, upravo je najavljena obnova ulice Neubaugasse koja će dogodine postati nova bečka „zona susreta“ i još jedna ulica s mogućnošću regulacije temperature zraka.

Klimatski model grada Beča postaje međunarodni standard

Poznatom ulicom Mariahilfer Straße kojom su još prije pet godina jurili automobili, danas neometano šeću pješaci, roditelji bezbrižno guraju dječja kolica pored biciklista, a uz sve to raste promet brojnih trgovina, restorana i kavana. Pješaci sve više preuzimaju ulice austrijskog glavnog grada i uživaju u novoj kvaliteti urbanog života.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER