U četiri godine broj bicikala u Rimu porastao 63 posto

Prema podacima najnovijeg Izvješća o mobilnosti Grada Rima, na biciklističkoj stazi u rimskoj ulici Via Nomentana i dalje se bilježi najveći biciklistički promet

Biciklističke staze i dalje izazivaju rasprave u Vječnom Gradu, a mišljenja Rimljana o njihovo izgradnji često su podijeljena. Velik broj njih podržava prenamjenu prometnih traka i ulaganje u izgradnju nove biciklističke infrastrukture, no mnogi smatraju kako bi se javni prostor mogao iskoristiti za nešto drugo – primjerice, za nova parkirališta. Novo izvješće o mobilnosti otkriva pak koliko se koriste postojeće biciklističke staze u Rimu.

Grad Rim trenutačno raspolaže s oko 330 kilometara biciklističkih staza, od kojih se većina proteže unutar parkova i zelenih površina. Samo je trećina njih izgrađena duž gradskih ulica i koristi se za svakodnevna kretanja po gradu.

Prema novom Biciklističkom planu Grada Rima (Biciplan di Roma Capitale), koji je u srpnju ove godine predstavio gradski vijećnik za mobilnost Eugenio Patanè, cilj je izgraditi još 830 kilometara novih staza do 2035. godine.

  • Biciplan predstavlja provedbu dijela Urbanog plana održive mobilnosti (PUMS), a ima za cilj doprinijeti stvaranju sigurnijeg i održivijeg grada putem različitih ciljeva: pristupačnosti, kohezije, urbane obnove i kvalitetnih projekata koji obuhvaćaju područja poput javnih zelenih površina, popločenja i javne rasvjete. © Roma Capitale

Na nacionalnoj rang-listi, Rim je iza Milana na drugom mjestu po ukupnoj duljini biciklističke mreže, ali zauzima srednju poziciju kada je riječ o omjeru između broja stanovnika i raspoložive duljine staza. Među 14 najvećih talijanskih gradova, Rim se sa 119 m biciklističkih staza na 1000 stanovnika nalazi na devetom mjestu, u usporedbi s prosječnih 201,4 m.

Najprometnije biciklističke staze u Rimu

Biciklistička staza u ulici Via Nomentana najprometnija je u Rimu, a proteže se između trgova Piazzale di Porta Pia i Piazza Sempione te je u potpunosti fizički odvojena od automobilskog prometa.

Prema posljednjem Izvješću o mobilnosti Grada Rima za 2024. godine, na ovoj biciklističkoj stazi zabilježen je 424 881 prolazak biciklista ili prosječno 1161 dnevno. Najveći promet – iznad 40 000 mjesečnih prolazaka – zabilježen je u svibnju, listopadu i studenom 2024.

>>> Pročitajte još >>> Vječni Grad odlučno pedalira prema zelenijoj budućnosti

  

  • Via di San Gregorio © Eugenio Patanè / Facebook

Slijedi biciklistička staza u ulici Viale Angelico, koja povezuje Ottaviano s mostom Ponte della Musica. Automatski brojač biciklističkog prometa postavljen u ulici Viale delle Milizie zabilježio je 2024. godine 353 338 prolazaka biciklista, odnosno 965 dnevno. U svibnju 2024., zahvaljujući lijepom vremenu, zabilježeno je više od 40 000 prolazaka mjesečno.

Na biciklističloj stazi uz most Ponte Milvio, praćenoj senzorom na Via di Tor di Quinto, prošle godine registrirano je 257 411 prolazaka, odnosno 703 dnevno. Znatno manji broj prolazaka zabilježen je u ulici Via Tuscolana, gdje je izbrojeno 108 873 biciklističkih prolazaka ili samo 297 dnevno.

Ukupno su na ovim najprometnijim biciklističkim stazama registrirana 1 144 503 prolaska biciklista, s prosjekom od 3127 mjesečno. Najprometniji su bili svibanj i lipanj (123 889 i 112 852 prolazaka), dok su Rimljani bicikle najmanje koristili u kolovozu (59 603) i prosincu (69 568).

Koliko bicikala zapravo posjeduju Rimljani?

Prema automatskim brojačima biciklističkog prometa, najmanje su korištene biciklističke staze u Via Mattia Battistini – Battistini 1 i 2, u smjeru Boccea i Pineta Sacchetti. Na stazi Battistini 1 zabilježeno je tek oko 10 000 prolazaka godišnje, što je u prosjeku samo 27 dnevno.

  

Broj bicikala u Rimu porastao je s 560 tisuća u 2021. na 917 tisuća u 2024. godini, što predstavlja porast od 63 posto. Istovremeno, udio kućanstava koja ne posjeduju bicikl smanjio se sa 73 posto u 2021. na 61,5 posto. Više od 32 posto kućanstava ima jedan ili dva bicikla, a porastao je i udio samaca koji posjeduju bicikl – 11,4 posto u 2024. u usporedbi s 5,3 posto u 2021.

Još jedan zanimljiv podatak odnosi se na e-romobile: procjenjuje se da ih u rimskom metropolitanskom području ima 116 tisuća, u odnosu na 36 tisuća koliko ih je prema procjeni bilo 2021. godine.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Rimu otvoren Parco d’Affaccio Foro Italico – peti park s pogledom na Tiber

Na obali Tibera, između mostova Ponte Milvio i Ponte Duca D’Aosta, u srijedu 18. lipnja svečano je otvoren peti i završni park u okviru projekta „I Parchi di Affaccio sul Tevere“. Ovim projektom postepeno se obnavlja odnos grada i rijeke te gradi najveći gradski linearni park, spajajući prirodu, rekreaciju i pristupačnost u prostoru izuzetne krajobrazne i prirodne vrijednosti Vječnog Grada.

Vječni Grad odlučno pedalira prema zelenijoj budućnosti

Rim je u Jubilejskoj godini dobio još jednu lijepu šetnicu i biciklističku stazu u ulici Via di San Gregorio koja povezuje Kolosej i Circus Maximus. Riječ je o prvoj dionici rimskog biciklističko-pješačkog prstena GRAB Roma koji će do sredine 2026. doseći ukupnu dužinu od oko 50 kilometara.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER