Za tridesetak dana u Rim stiže prvi novi CAF Urbos

Tramvaji španjolskog proizvođača CAF koristit će se na postojećim i novim linijama, a zahvaljujući OESS sustavu i na dionicama bez kontaktne mreže

Prema najavi rimskog pročelnika za mobilnost Eugenija Patanéa, isporuka prvog novog tramvaja CAF Urbos očekuje se u prosincu 2025.

Krajem 2023. godine rimski javni prijevoznik ATAC S.p.A. i španjolski proizvođač Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) potpisali su ugovor za nabavu novih tramvaja za glavni grad Italije. Ugovor pokriva dizajn i proizvodnju 40 tramvaja te njihovo održavanje i opskrbu rezervnim dijelovima tijekom pet godina, no predviđa i opciju povećanja broja vozila za daljnjih 81, čime se ukupan broj tramvaja povećava na 121. Osnovni ugovor vrijedan je više od 130 milijuna eura, dok bi cjelokupan iznos uz isporuku dodatnih tramvaja mogao porasti na više od 400 milijuna eura.

Prvi novi tramvaji u Rim su trebali stići još u lipnju 2025., no kašnjenje isporuke prouzročeno je katastrofalnim poplavama u regiji Valencije 2024. godine u kojima su oštećeni i proizvodni pogoni CAF-a. Rimski pročelnik za mobilnost, Eugenio Patané, izvijestio je kako će se kašnjenje nadoknaditi ubrzanjem ritma isporuke, odnosno s ugovorena dva na tri nova tramvaja mjesečno. To će zahtijevati prilagodbu proizvodne linije CAF-a kojem će za isporuku drugog tramvaja trebati četiri mjeseca, nakon čega će se proizvodnja nastaviti predviđenim tempom.

Testiranje prvog tramvaja na rimskim će tračnicama trajati oko šest mjeseci, dok će se drugo vozilo testirati tri mjeseca, a svako slijedeće oko mjesec dana. Novi rimski tramvaj sastojat će se od pet modula s mogućnošću nadogradnje OESS (On Board Energy Storage Systems) sustavom, koji tramvaju omogućuje rad na dionicama bez kontaktne mreže. Time se smanjuje vizualni utjecaj na rimsku povijesnu jezgru uz istovremeno poboljšanje energetske učinkovitosti. Čak 66 novih tramvaja isporučit će se s već ugrađenim sustavom, dok će preostalih 55 biti pripremljeno za naknadnu nadogradnju.

  • Tramvaji namijenjeni Rimu pripadaju CAF-ovom tipu suvremenih i klimatiziranih niskopodnih tramvaja Urbos, kakvih je već više od tisuću isporučeno u 38 gradova u 19 zemalja na svim kontinentima.

Novi rimski tramvaji pompejsko crvene boje bit će dvosmjerni, a uz 68 sjedećih mjesta i dva prostora za osobe s invaliditetom, svaki će tramvaj dužine 33,5 metara imati kapacitet do 215 putnika. Sva vozila bit će opremljena klimatizacijom, videonadzorom, sustavima razglasa i brojačima putnika, kao i senzorom za izbjegavanje sudara s pješacima.

Novi ljepši, udobniji i suvremeniji tramvaji u Rimu će se koristiti na svim linijama, kako na postojećim tako i na linijama koje će se realizirati u bliskoj budućnosti. Posebno je važno što će novi CAF Urbos tramvaji omogućiti zamjenu postojećih vozila koja prometuju povijesnom jezgrom Rima.

Nabavom novih tramvaja i zamjenom starijih modela Grad Rim čini veliki korak naprijed te omogućuje održiviji i učinkovitiji javni prijevoz.

Nastavlja se postavljanje novih hi-tech nadstrešnica ATAC-a

Novi model čekaonica javnog prijevoza dio je ATAC-ovog plana modernizacije autobusnih i tramvajskih stajališta kojim će se poboljšati održavanje postojećih stajališta, a građanima Rima osigurati bolja pristupačnost javnom prijevozu. Na području svih rimskih gradskih općina postavit će se ukupno 450 novih čekaonica ili 15 više od prvotno predviđenog broja, kao i 405 novih digitalnih stupova. Postojeće čekaonice neće završiti na otpadu, već će se poslije zamjene novima obnoviti i postaviti na novim lokacijama.

S postavljanjem novih modela čekaonica „Eterna“ počelo se u studenom 2024., a do sada ih je postavljeno već 360. Postavljanje preostalih nadstrešnica je u pripremi, a očekuje se kako će se posao završiti do kraja prve polovice sljedeće godine.

  

  • Novi model tehnološki napredne čekaonice zove se „Eterna“, a korisnicima rimskog javnog prijevoza nudit će zaklon od kiše i vjetra te razne informacije i obavijesti © Roma Capitale

Zahvaljujući laganim materijalima i inovativnom dizajnu, strukturu čekaonice čine prozirne površine koje omogućuju ne samo zaklon od sunca i lošeg vremena, već pasivno čekanje pretvaraju u aktivno. Osim USB utičnica za punjenje pametnih telefona, nove čekaonice raspolažu zaslonom osjetljivim na dodir s raznim inovativnim uslugama. Primjerice, osim informacija o očekivanom vremenu dolaska vozila i ostalih obavijesti o javnom prijevozu u stvarnom vremenu, na talijanskom i engleskom jeziku moguće je dobiti informacije o rimskim znamenitostima te kulturnim i ostalim događanjima u blizini i u cijelom Rimu.

Nove čekaonice korisnicima javnog prijevoza olakšavaju planiranje putovanja, ali i komunikaciju s operaterima poduzeća ATAC. Osim toga, čekaonice su opremljene videonadzorom i senzorima pokreta koji zahvaljujući sustavu Navilens korištenje olakšava i osobama s oštećenjem vida. Važno je istaknuti da se pri dizajniranju vodilo računa i o dimenzijama invalidskih kolica, kako bi osobe s invaliditetom imale dovoljno prostora za zaklon od kiše i sunca.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Rim: Više od stotinu događanja u sklopu Europskog tjedna mobilnosti 2025.

Od utorka 16. do ponedjeljka 22. rujna Rim će biti ispunjen događanjima u sklopu Europskog tjedna mobilnosti. Inicijativa, koju promiče Europska komisija i koja je posvećena održivoj urbanoj mobilnosti, ove se godine obilježava pod sloganom „Mobilnost za sve” („Mobilità per tutti“). Cilj je osigurati dostupnost održivog prijevoza svim skupinama stanovništva, neovisno o prihodima, društvenom položaju, spolu ili sposobnostima.

U Vječni Grad stižu suvremene čekaonice javnog prijevoza

Nabava novih čekaonica javnog prijevoza dio je plana modernizacije rimskih autobusnih stajališta. Osim preuređenja, boljeg održavanja i čišćenja postojećih stajališta, gradska tvrtka ATAC S.p.A. će na području svih rimskih gradskih općina postaviti 435 novih modela čekaonica i 405 digitalnih stupova.

Rim kreće u izgradnju nove tramvajske pruge

Početkom tjedna objavljen je natječaj za izgradnju nove rimske tramvajske pruge Termini-Vaticano-Aurelio (TVA). Ulaganjem u proširenje tramvajske mreže gradski javni prijevoz želi se poboljšati na učinkovitiji i održiviji način.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER