Postignut dogovor o uvođenju prvih emisijskih normi CO2 za teška vozila u EU-u

Europski parlament smanjuje emisije CO2 iz kamiona i teških teretnih vozila

Jučer su završeni su pregovori između Europskog parlamenta i Vijeća EU-a o uvođenju prvih emisijskih normi CO2 za nova teška vozila što bi trebalo dovesti do značajnog smanjenja emisija CO2 iz kamiona.

Kamioni i teška teretna vozila morat će smanjiti svoje emisije CO2 za 15 % do 2025. i za 30 % do 2030. u usporedbi s razinama iz 2019. godine. Zahvaljujući pritisku Europskog parlamenta, ciljevi za 2030. sada su pravno obvezujući. Također, Komisija će 2022. morati predložiti ciljeve za razdoblje nakon 2030. godine, u skladu s Pariškim sporazumom. Osim toga, Europski parlament uspio je nametnuti za sve proizvođače i obvezujući minimalni udio vozila s nultim i niskim emisijama od 2 % od 2025. godine kako bi se potaknulo proizvođače da ulažu u nova alternativna goriva koja ne zagađuju okoliš poput dizela.

„Šaljemo vrlo jasan signal tržištu da kamioni ne mogu ostati izvan globalnog napora u borbi protiv klimatskih promjena. Ako želimo sačuvati planet i naše zdravlje, moramo drastično smanjiti zagađenje, a transportni sektor igra veliku ulogu u tome. Veliki je uspjeh što Europska unija po prvi put poduzima konkretne korake kako bi smanjila emisije CO2 iz teških teretnih vozila. Uredba je na kraju otišla korak dalje od izvornog prijedloga Europske komisije i pomoći će smanjenju zagađenja na našim cestama, ali i unaprjeđenju kvalitete zraka“, rekao je hrvatski europarlamentarac Davor Škrlec.

Kako budućnost čišćih kamiona leži u inovacijama bilo je ključno u uredbu uvrstiti poticaje za proizvodnju niskougljičnih vozila i vozila s nultim emisijama kako bi se potaknulo automobilsku industriju na promjene i napredak u tehnologiji.

„Sramotno je da neke vlade još uvijek stavljaju interese industrije ispred interesa svojih građana. Posebno se to odnosi na Njemačku i neke države članice središnje Europe koje su blokirale ambicioznije ciljeve. Čišći motori mogu stvoriti čišću klimu i poslove budućnosti. Vrijeme je da države članice EU-a prekinu kratkovidnu potporu za motore s unutarnjim izgaranjem i umjesto toga svoje napore usmjere na poticanje razvoja zelenih alternativa koje će u konačnici biti od koristi i samoj industriji,“ dodao je Škrlec.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Luka Hamburg ubrzava elektrifikaciju teretnog prometa

Slobodni i hanzeatski grad Hamburg osigurava da luka Hamburg ostane privlačna za brodske kompanije i putnike te je stoga u najsuvremenijem hamburškom terminalu za krstarenja instalirano šest brzih punionica za električna vozila. Savezna njemačka vlada projekt je financirala s oko 260.000 eura.

Emisijske norme CO2 za nova teška vozila

Emisijske norme CO2 za nova teška vozila morat će se smanjiti za 20 % do 2025. godine, te za 35 % do 2030. godine u usporedbi s razinama iz 2019. godine. Uredba  nalaže i obvezujući minimalni udio vozila s nultim i niskim emisijama za sve proizvođače od 5% od 2025. i 20% od 2030. godine kako bi se potaknulo proizvođače da se preusmjere na nove tehnologije.

40 posto manje emisije CO2 do 2030. godine

Zastupnici u Europskom parlamentu glasali su danas u korist smanjenja emisija CO2 iz novih osobnih automobila i novih lakih gospodarskih vozila za 40% do 2030. godine

Subvencioniranje fosilnih goriva nije rješenje, potrebna je pravedna porezna reforma za sve poduzetnike

Zastupnik u Europskom parlamentu Davor Škrlec uputio je pismo predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću, ministru mora, prometa i infrastrukture, Olegu Butkoviću, ministru zaštite okoliša i energetike, Tomislavu Ćoriću te ministru financija Zdravku Mariću, zabrinut odlukom Vlade RH o uvođenju povrata dijela trošarina na dizelsko gorivo koje se koristi kod komercijalnog prijevoza roba kamionima određene nosivosti, najavljene kao dio Smjernica ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2019.-2021.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER