Produžena linija 14 pariške podzemne željeznice

Prva u potpunosti automatizirana linija podzemne željeznice u regiji Île-de-France

Gradske uprave imaju različite prioritete. Neke otvaraju skupe spomenike kojima ne rješavaju probleme građana, a još manje utječu na podizanje kvalitete života, dok druge – između ostalog, nastoje poboljšati javni prijevoz, povećati atraktivnost svojih predgrađa i utjecati na gospodarski rast.

U ponedjeljak 14. prosinca pariška podzemna željeznica postaje bogatija za tri nove stanice: Mairie de Saint-Ouen, Saint-Ouen i Pont-Cardinet. Četvrta, Porte de Clichy, bit će dostupna već u siječnju 2021.

Riječ je o velikom projektu produženja linije 14 pariške podzemne željeznice za novih 5,8 km, izgradnji četiri nove stanice s cjelokupnom infrastrukturom te servisnog centra za održavanje i skladištenje vlakova. Osim toga, na ovoj potpuno automatiziranoj liniji uvode se i novi vlakovi, a linija je proširena do departmana Seine-Saint-Denis, sjeverno od Pariza.

  • Nova garnitura vlakova / © RATP / Bruno Marguerite

Glavni cilj proširenja ove linije podzemne željeznice bio je rasterećenje linije 13 i to za oko 25 % prometa, čime će se znatno poboljšati kvaliteta prijevoza za 650.000 dnevnih korisnika.

Od danas će za javnost biti otvorene i tri nove stanice (Pont de Cardinet u 17. arondismanu, Saint-Ouen i Mairie de Saint-Ouen), dok će se četvrta stanica - Porte de Clichy, također u 17. arondismanu, otvoriti u siječnju 2021.

  • „Od 14. prosinca vaš će se život 'automatski' promijeniti“ / Twitter / Ignace @StDenisPleyel

Proširenjem pariške podzemne željeznice omogućuje se bolje i kvalitetnije povezivanje središta grada sa sjevernim predgrađima te općenito poboljšanje kvalitete života stanovnika sjeverozapadnog dijela regije Île-de-France – najnaseljenije francuske regije s gotovo 12 milijuna stanovnika. Očekuje se, također, podizanje gospodarske atraktivnosti ovih pariških predgrađa u kojima živi oko 96.000 stanovnika i radi 72.000 Parižana i Parižanki.

Otvorenje produžetka linije 14 planirano je točno u 16 sati uz nazočnost francuskog premijera Jeana Castexa, predsjednice regije Île-de-France, Valérie Pécresse, gradonačelnice Pariza, Anne Hidalgo i izvršne direktorice RATP-a, Catherine Guillouard.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Produžena linija 4 pariške podzemne željeznice

Vlakovi su na novoj dionici „ljubičaste“ linije 4 - od stanice Mairie de Montrouge do Bagneux - Lucie Aubrac, tijekom prosinca 2021. vozili bez putnika. Bila je to završna faza testiranja vožnje prije današnjeg službenog otvaranja točno u 12 sati.

U Parizu otvorena nova dionica tramvajske linije T3b

Radovi na izgradnji nove dionice tramvajske linije T3b, između stanica Marguerite Long (ranije Porte d'Asnières) i Porte Dauphine, trajali su pet godina. Zelena i 3,2 kilometra duga dionica sa sedam novih tramvajskih stajališta puštena je u promet u petak 5. travnja 2024. godine.

Novi vlak pariškog metroa stiže krajem 2025., a već je dobio oznaku Francuskog instituta za dizajn

Île-de-France Mobilités, RATP, Alstom i dizajnerska agencija Avant-Première za novu klasu vlakova MF19 nagrađeni su oznakom Janus de l’Industrie koju od 1953. dodjeljuje Francuski institut za dizajn. Time je nagrađen njihov zajednički petogodišnji rad na inovativnom dizajnu novog vozila pariške podzemne željeznice MF19, modularnog vlaka stvorenog da odgovori na potrebe današnjice i izazove sutrašnjice.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER