Produžena linija 4 pariške podzemne željeznice
Proširenjem mreže pariške podzemne željeznice omogućuje se bolje i kvalitetnije povezivanje središta grada s predgrađima
Vlakovi su na novoj dionici „ljubičaste“ linije 4 - od stanice Mairie de Montrouge do Bagneux - Lucie Aubrac, tijekom prosinca 2021. vozili bez putnika. Bila je to završna faza testiranja vožnje prije današnjeg službenog otvaranja točno u 12 sati.
Nakon što je 2013. godine produžena od stanice Porte d´Orléans do Mairie de Montrouge, linija 4 je od 13. siječnja duža za 2 km i dvije nove stanice Barbara i Bagneux - Lucie Aubrac. Nova dionica definirana je na način da optimizira uslugu javnog prijevoza stanovnicima južnih pariških predgrađa Montrouge i Bagneux, uz što manji otkup zemljišta i kraći rok izvođenja radova, ali i omogućavanje brzog pristupa platformama i presjedanja na linije autobusa te osiguravanje redovitosti linije metroa.
Nova dionica je u potpunosti podzemna, a krajnja stanica Bagneux - Lucie Aubrac povezana je s autobusnim linijama, i nalazi se na trasi buduće linije 15 Velikog Pariza. Stanica je ujedno planirana kao podzemna garaža u kojoj će se održavati i servisirati vlakovi, a proteže se u dužini od 800 metara ispod Avenije Henri-Barbusse.
- Linija 4 od sada prometuje od stanice Porte de Clignancourt na sjeveru grada do stanice Bagneux - Lucie Aubrac na jugu, a vlakovi će tijekom prometne špice voziti otprilike svake dvije minute © RATP
Središte Pariza je sve bliže
Od 13. siječnja 2022. linija 4 će prometovati od stanice Porte de Clignancourt na sjeveru grada do stanice Bagneux na jugu, a vlakovi će tijekom prometne špice voziti otprilike svake dvije minute. Time će se stanovništvu ovih južnih pariških predgrađa putovanje do središta Pariza smanjiti za čak 30 minuta, dok će na putovanjima javnim prijevozom u prosjeku uštedjeti 10 minuta. Uz povezanost sa svim linijama RER-a i gotovo svim linijama metroa, linija 4 će se na kraju spojiti i na novu liniju 15 – Grand Paris Express, čime će putovanje do stanice Pont de Sèvres na zapadu grada trajati svega devet minuta, odnosno 15 minuta do stanice Créteil – Échat na istoku.
Novu dionicu linije 4 svakog će dana koristiti 37.000 novih putnika, čime će se njihov broj na ovoj liniji godišnje povećati za čak 12 milijuna. Oko 41.400 stanovnika živi ili radi na udaljenosti od 600 metara do novih stanica podzemne željeznice, a čak 85 % njih do sada nije koristilo ovaj oblik javnog prijevoza.
- Posljednje pripreme pred otvaranje nove stanice Bagneux - Lucie Aubrac © ÎDF Mobilités
Automatizacija linija podzemne željeznice
Podsjetimo, linija 1 pariške podzemne željeznice u potpunosti je automatizirana krajem 2012. godine, a nakon linije 14 uvođenje novih automatskih vlakova počelo se planirati i za liniju 4. Troškovi automatizacije linije 4 procijenjeni su na 256 milijuna eura, a financirali su je RATP i ÎDF Mobilités. Projekt je odobren sredinom 2013. godine, radovi su počeli su sljedeće godine, a ugradnja sigurnosnih ograda i vrata te prva ispitivanja sustava u drugom tromjesečju 2018.
S obzirom da su prvi vlakovi bez vozača trebali prometovati još 2020. godine, projekt automatizacije linije 4 kasni dvije godine. Prve automatske garniture vlakova trebale bi početi voziti ovog ljeta, a potpuna automatizacija bit će dovršena krajem 2023.
S.F. / Ekovjesnik