Osijek: Počinje druga faza obnove pješačkog mosta

Most je sagrađen 1980. godine na inicijativu dugogodišnjeg osječkog gradonačelnika Ivice Fekete

U ponedjeljak 18. listopada 2021. nastavlja se obnova osječkog pješačkog mosta koji će do završetka radova biti zatvoren za pješački i biciklistički promet.

Riječ je o drugoj fazi radova u kojoj će se obnavljati betonska konstrukcija mosta, odnosno njegova hodna površina, a kako su izvijestili iz Grada Osijeka, završetak radova očekuje se početkom srpnja 2022. godine. Radove će izvoditi tvrtka Sitolor d.o.o. iz Slavonskog Broda, specijalizirana za izgradnju, sanacije i rekonstrukcije inženjerskih konstrukcija te izvođenje specijalističkih radova u građevinarstvu, a vrijednost ugovorenih radova u ovoj fazi iznosi 8.420.347,50 kuna s PDV-om.

Hodna površina mosta sastoji od 50 armiranobetonskih ploča presvučenih asfaltom koji je prethodno potrebno potpuno ukloniti i očistiti. Predviđena je sanacija 45 ploča, dok ih je pet potrebno u cijelosti zamijeniti. Predviđena je i zamjena oštećene armature, nakon čega slijedi zaštitno premazivanje, a potom i obnova ograda.

Od kolovoza do prosinca 2020. godine obnovljena je čelična konstrukcija mosta te je izvedena potpuna zamjena 102 gornja priključna elementa. Osim toga, izvedena je antikorozivna zaštita čelične užadi, čišćenje i uređenje te antikorozivna zaštita pilona, kao i sanacija upornjaka. Taj je posao odradila samoborska tvrtka MAR d.o.o., a vrijednost radova iznosila je 3.018.900 kuna.

Prema projektantskom troškovniku, ukupan iznos za potpunu sanaciju je 16.333.637,50 kn s PDV-om, nakon čega će sigurnost prometovanja mostom biti na najvišoj razini.

Podsjetimo, osječki pješački most preko rijeke Drave projektiran je i izgrađen za manje od godinu dana. Svečano je otvoren 27. srpnja 1980. godine kao Most mladosti, kako ga i danas nazivaju mnogi Osječani. Dug je 210 metara, a preko čeličnih pilona visine 35 metara razapeta je parabolična nosiva užad i usidrena u blokove iza mosta. Širina hodne površine iznosi pet metara, a ukupna širina rasponskog sklopa 6,12 metra.

Kako navodi Glas Slavonije, most je sagrađen na inicijativu dugogodišnjeg osječkog gradonačelnika Ivice Fekete (od 1974. do 1982.), zbog čega postoji ideja da se nazove upravo po njegovom imenu.

Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Beč dobiva jedan od najdužih pješačkih i biciklističkih mostova

Novi most bit će dugačak 700 metara, a radovi počinju 2026. godine. Ovim pothvatom Grad Beč poboljšava mobilnost i pokazuje da inovativna održiva rješenja mogu olakšati svakodnevni život građana.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER