Počela izgradnja najzahtjevnije dionice prve bečke mega biciklističke staze

U sklopu radova obnovit će se trgovi Nestroyplatz i Rosl-Bernd-Platz koji će s novim klupama i zelenilom postati „dnevni boravci“ na otvorenom i to bez obveze konzumacije

Početkom lipnja počeli su radovi na redizajnu ulice Praterstraße i izgradnji dijela nove mega biciklističke staze duge sedam kilometara koja će središte austrijskog glavnog grada povezivati s 22. bečkim okrugom Donaustadt.

Nakon izgradnje 800 metara duge dionice nove dvosmjerne biciklističke staze duž dijela ulice Wagramer Straße i mosta Kagranbrücke te preko četiri metra široke dvosmjerne staze u ulici Lassallestraße, počeli su radovi na izgradnji najzahtjevnijeg dijela nove bečke mega biciklističke staze u ulicama Praterstraße, Aspernbrückengasse i mostu Aspernbrücke. Nova široka dvosmjerna biciklistička staza povezivat će središte grada s trgom Kagraner Platz u 22. bečkom okrugu Donaustadt u ukupnoj dužini od sedam kilometara.

  • Slijeva nadesno: Selma Arapović (NEOS), gradska vijećnica Ulli Sima i načelnik okruga Leopoldstadt Alexander Nikolai © PID / Christian Fürthner 

„Praterstraße je srce naše buduće mega biciklističke staze. Gotovo 4,5 m širokom dvosmjernom biciklističkom stazom osigurat ćemo veću sigurnost i udobnost vožnje, a kao i diljem grada i ovdje ćemo urediti nove zelene površine i posaditi više od 50 stabala. Pod motom „Raus aus dem Asphalt“ također ćemo obnoviti trgove Nestroyplatz i Rosl-Bernd-Platz koji će dobiti nove klupe, puno zelenila i prirodnog hlada. Praterstraße – zajedno s Aspernbrückengasse i mostom Aspernbrücke – bit će pravi Eldorado za bicikliste i prelijepa šetnica za pješake.“ – kazala je Ulli Sima, gradska vijećnica zadužena za inovacije, urbanizam i mobilnost, koja je zajedno s glasnogovornicom za planiranje NEOS-a Selmom Arapović i Alexanderom Nikolaiem, načelnikom okruga Leopoldstadt otvorila radove na redizajnu ove važne bečke ulice.

„Dugo se i detaljno raspravljalo o redizajniranju ulice Praterstraße, a sada je konačno došlo vrijeme da prenamjenom prostora i obnovom trgova ovom dijelu grada damo novi izgled kakav i zaslužuje. Brza biciklistička veza značajno će unaprijediti biciklističku mrežu u okrugu Leopoldstadt, a planirane mjere prilagodbe klimatskim promjenama osigurat će bolju kvalitetu boravka. Sve u svemu, obnova ulice Praterstraße predstavlja važnu prekretnicu u unapređenju javnog prostora i razvoju urbanog dizajna klimatski otpornog grada.“ – naglasio je Alexander Nikolai, načelnik drugog bečkog okruga Leopoldstadt.

Novom dvosmjernom biciklističkom stazom, koja bi trebala biti dovršena do kraja godine, te ozelenjenim prostorom novih „dnevnih boravaka“ građana, Grad Beč nastavlja poticati razvoj održive mobilnosti i aktivnog gradskog života. „Ovaj redizajn sa sobom donosi brojne prednosti, uključujući izvrsnu biciklističku infrastrukturu, atraktivnu šetnicu, povećanu kvalitetu života i, na kraju, ali ne manje važno, pozitivne ekonomske učinke za cijelu četvrt“, kazala je Selma Arapović, glasnogovornica za urbani razvoj NEOS-a Beč.

  • Vizual nove biciklističke staze u bečkoj ulici Praterstraße © zoom vp / Mobilitätsagentur Wien

Udobnija vožnja popularnom trgovačkom ulicom

Ulica Praterstraße vodi od obnovljenog Pratersterna preko ulice Aspernbrückengasse do Dunavskog kanala, omiljena je trgovačka ulica i mjesto stanovanja brojnih Bečana. Kao dio bečke biciklističke mreže, Praterstraße je već jedna od najfrekventnijih biciklističkih ruta u gradu, a s obje strane ulice dosad su postojale samo uske jednosmjerne biciklističke staze.

Redizajnom se stvara 900 metara duga nova dvosmjerna biciklistička staza širine do 4,5 m, dok će se postojeća jednosmjerna biciklistička staza širine oko 1,50 m zadržati i proširiti pa će ukupna širina staza biti gotovo šest metara. Također, planirano je ukidanje jedne prometne trake za motorna vozila u smjeru Pratesterna, a s ciljem osiguranja sigurnosti biciklista staza će se odvojiti betonskim rubnjakom.

Ulice Praterstraße i Aspernbrückengasse također će postati zelenije zahvaljujući sadnji 51 novog stabla i 18 grmova. U proširenom središnjem zelenom pojasu između trgova Nestroyplatz i Praterstern posadit će se ukupno 18 stabala s najboljim uvjetima za rast, dok će dovoljno hlada osiguravati i postojeće platane. Duž nove dvosmjerne biciklističke staze u ulici Aspernbrückengasse planira se dodatni zeleni pojas u kojem će se posaditi devet stabala. Na suprotnoj strani, uz jednosmjernu biciklističku stazu, također je zeleni pojas s grmljem i trajnicama. Ove nove zelene površine tako će predstavljati daleko ugodniji ozelenjeni ulaz u okrug Leopoldstadt.

  • Dio staze duž ulice Aspernbrückengasse © zoom vp / Mobilitätsagentur Wien

Kvalitetniji uvjeti i za pješake

U sklopu radova u potpunosti će se obnoviti područje oko Therese-Krones-Parka, kao i trgovi Nestroyplatz i Rosl-Berndt-Platz koji će se obogatiti zelenilom i novom urbanom opremom. Nestroyplatz će tako uz novo popločenje dobiti dvije fontane i šest stabala, dok će se Rosl-Berndt-Platz uljepšati podnom fontanom i dodatnim zelenim površinama.

Duž obnovljene ulice Praterstraße ukupno će se postaviti šest fontana, neke od njih s besplatnom pitkom vodom, i četiri mlaznice za vodenu maglicu koje će se instalirati na zelenim površinama. Građane će na odmor uskoro pozivati 20 novih klupa i 60 pojedinačnih sjedala, dok će biciklisti dobiti 80 dodatnih parkirališnih mjesta za bicikle.

  • Budući izgled trga Nestroyplatz © 3:0 Landschaftsarchitektur/Stadt Wien

Nogostupi duž Praterstraße popločat će se poroznim i svijetlim betonskim pločama koje se ne zagrijavaju u tolikoj mjeri kao asfalt i omogućuju prikupljanje kišnice. Ukidanjem jedne prometne trake i širenjem zelenog pojasa također će se skratiti pješački prijelazi čime će se dodatno povećati sigurnost pješaka.

  • Budući izgled trga Rosl-Bernd-Platz © 3:0 Landschaftsarchitektur/Stadt Wien

Od srpnja kreće i obnova mosta Aspernbrücke

Most Aspernbrücke preko Dunavskog kanala predstavlja početak nove mega biciklističke staze, najbliži bečkom središtu i opservatoriju Urania. Mostu sa šest prometnih traka, izgrađenom 1951. godine, potrebna je generalna obnova koja će se iskoristiti za proširenje nove dvosmjerne biciklističke staze. Tijekom sanacije obnovit će se i oprema mosta te antikorozivna zaštita, a u potpunosti će se zamijeniti montažni betonski dijelovi ispod biciklističkih staza. Ulica Uraniastraße između mostova Aspernbrücke i Radetzkybrücke dobit će novi kolnik, a uz nogostup će se proširiti i odvojena biciklistička staza. Radovi na obnovi mosta Aspernbrücke počet će u srpnju, a nihov završetak očekuje se 2024. godine.

  • Nova mega biciklistička staza omogućit će stanovnicima 22. bečkog okruga Donaustadt siguran i brz dolazak u središte grada. Dvosmjerne biciklističke staze široke 4,5 m i nove zelene površine povezivat će ova dva dijela grada preko ulice Praterstraße, u kombinaciji s nedavno izgrađenim biciklističkim stazama u ulicama Wagramer Straße i Lassallestrasse. Time će se do 2024. godine dobiti optimalna biciklistička veza duga sedam kilometara. © Mobilitätsagentur Wien / Fahhrad Wien

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Beč nastavlja s velikim ulaganjima u biciklističku infrastrukturu

Provedbom čak 44 projekata ove će se godine glavna biciklistička mreža grada Beča proširiti za dodatnih 17 kilometara. Naglasak je na povećanju sigurnosti za bicikliste i nastavku gradnje biciklističkih staza koje su na pojedinim dijelovima prekinute.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER