Konzum, Kaufland i Sana Delikatese dobitnici šeste godišnje nagrade „Najdonator“!
Biljana Borzan: „Rezultati doniranja u ovim kriznim vremenima pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost hrvatskih tvrtki u doniranju hrane.“
Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj godini su Konzum, Kaufland i Sana Delikatese. Za svoje humanitarno djelovanje i društveno odgovorno poslovanje u utorak su u Bruxellesu primile priznanje „Najdonator“, koje šestu godinu za redom dodjeljuje hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan.
„Čestitke nagrađenim tvrtkama i njihovim radnicima što su pokazali izvanrednu društvenu odgovornost u 2022. godini. Ovi izvrsni rezultati svakako vesele jer pokazuju kako i u kriznim vremenima poput ovih, hrvatske tvrtke pokazuju izuzetnu društvenu odgovornost i osviještenost u doniranju hrane. Svjesna sam kako je jednom dijelu povećanja ovog iznosa pridonijela i inflacija, ali je ovoliki porast u odnosu na godinu prije definitivno razlog za zadovoljstvo. Dokle god ima gladnih ljudi, dokle god su socijalne samoposluge poluprazne, potrebe za ovakvim akcijama svakako ima i mi moramo učiniti sa svoje strane sve što je moguće kako bismo brojke još učinili boljima.” – izjavila je potpredsjednica europskih Socijalista i demokrata Biljana Borzan.
Konzum je već šestu godinu za redom najveći donator u kategoriji velikih trgovaca i proizvođača hrane. Ustrajnost Konzuma i društvena odgovornost koju pokazuje od samog začetka akcije te ovogodišnjim iznosom od 1,217.938,20 EUR donirane hrane.
„Biti proglašen Najdonatorom šestu godinu zaredom velika je čast i odgovornost. U svakodnevnom suočavanju s rastućom socijalnom nejednakošću i izazovima u osiguravanju hrane za najugroženije članove društva, doniranje hrane ostaje naš prioritet. Donacijama utječemo na kvalitetniju prehranu socijalno ugroženog stanovništva, doprinosimo borbi protiv gladi i posljedica siromaštva te smanjujemo količinu bačene hrane čime bilježimo pozitivne učinke na okoliš i održivi razvoj, a ovo nam je priznanje samo dodatna motivacija. Zahvaljujem našim vrijednim zaposlenicima koji svake godine predano sudjeluju u donacijskom programu, kao i humanitarnim udrugama i partnerima s kojima zajedno brinemo da hrana dospije potrebitima.” – izjavila je Ivana Džakula, direktorica Sektora poslovne podrške u Konzumu, dok je nagradu preuzela Mira Kraljić, voditeljica Odjela zaštite okoliša i prirode.
Svoje prvo veliko priznanje, u kategoriji velikih tvrtki koje su donirale najveći iznos hrane u postotku na ukupni prihod, dobio je Kaufland koji je nakon pet uzastopnih priznanja Dukata, s iznosom od 721.703,32 EUR donirane hrane došao do svog prvog hvalevrijednog priznanja.
„Kaufland se već godinama bori protiv bacanja hrane te pomoću registriranih posrednika, Hrvatskog Crvenog križa i Hrvatskog Caritasa, proizvode pred istekom roka trajanja, voće, povrće i pekarske proizvode koji se ne prodaju do kraja dana svakodnevno donira primjerice pučkim kuhinjama. 2022. godine donirali smo čak 322.175 kg voća i povrća te 224.939 komada pekarskih proizvoda te nam je jako drago što na ovaj način možemo pomoći ljudima u potrebi. Zahvaljujemo gđi Borzan što je pokrenula ovu odličnu inicijativu. Nastavit ćemo s našim intenzivnim donacijskim programom i u sljedećoj godini.“ – izjavila je Marija Franić, voditeljica korporativnih komunikacija Kauflanda.
Sana Delikatese su treću godinu za redom najveći donator u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki. Prošle godine su s donacijom hrane prodajne vrijednosti 16.964,16 EUR bez PDV-a.
„Poduzeće Sana Delikatese ove godine obilježava 10 godina od osnutka. Razvijanje brenda od nule u segmentu zdrave hrane premium kvalitete pravi je izazov u Hrvatskoj. U ovih 10 godina susretali smo se s brojnim krizama i preprekama, a fokus, upornost i predanost cijelog tima bili su ključni za uspjeh. Ovih deset godina obilježili su kreativnost u razvoju proizvoda i usmjeravanje fokusa na kvalitetu, kako proizvoda tako i usluga namijenjenih našim kupcima i potrošačima. Osim toga, trudimo se njegovati fer pristup poslovnim partnerima i zaposlenicima, brinuti se o okolišu te biti socijalno osjetljivi donirajući najpotrebnijima, za što smo i dobili priznanje Najdonator četvrtu godinu zaredom otkako postoji ova kategorija. Cijeli tim od 12 zaposlenika fokusiran je na brigu o hrani i sprječavanje njenog bacanja od prvog dana te smo sretni što je naš trud prepoznat i što smo pomogli mnogima kojima je to bilo potrebno. Ponosni smo što je Sana postala sinonim za uživanje u finoj hrani koja daje dobar osjećaj, ali i malo poduzeće koje je socijalno osjetljivo.“ – izjavila je Silvija Repić, direktorica Sana Delikatesa.