Počela rekonstrukcija Masarykovog kolodvora u Pragu
Uz proširenje kolodvorske zgrade uredit će se nove zelene površine
Krajem prošlog tjedna počeli su radovi na obnovi Masarykovog kolodvora u Pragu. Projekt obnove uključuje postavljanje povišene platforme i povećanje broja kolosijeka sa sadašnjih sedam na ukupno devet.
Nacionalni željeznički upravitelj infrastrukture Správa železnic (SŽ) prije godinu dana dobio je građevinsku dozvolu za projekt obnove i modernizacije praškog Masarykovog kolodvora. Projekt obnove ovog praškog kolodvora uključuje povećanje broja kolosijeka sa sedam na devet, kao i rekonstrukciju svih perona te izgradnju nove platforme iznad kolosijeka kojom će se ukloniti postojeće barijere i omogućiti nesmetan pristup te izravna povezanost s linijom B praške podzemne željeznice.
© Správa železnic
Obnova bi se trebala završiti do 2027. godine, a ukupni trošak procijenjen je na 3,39 milijardi CZK (137,5 milijuna eura). SŽ je iz europskih fondova osigurao gotovo 84 posto sredstava potrebnih za obnovu kolodvora.
Kolodvor Masaryk (Masarykovo nádraží) nalazi se u središtu Praga i s 30 000 putnika dnevno treći je najprometniji kolodvor u Češkoj. Cilj opsežne obnove i modernizacije je povećanje funkcionalnosti samog kolodvora, ali i razine udobnosti putnika koja će po završetku projekta biti primjerena današnjem vremenu. Osim proširenja broja perona i kolosijeka, ovaj projekt stvara pretpostavke za kvalitetno planiranje i uređenje prostora u samom središtu grada, kao i stvaranje novih zelenih površina.
© Správa železnic
Radovi su svečano otvoreni 11. siječnja u nazočnosti češkog ministra prometa Martina Kupke, glavnog direktora Správa železnic (SŽ) Jiříja Svobode i predstavnika Grada Praga, izvođača radova tvrtki STRABAG Rail i STRABAG te Pente, vlasnika okolnih zgrada.
© Správa železnic
Nova veza s praškom zračnom lukom
Novom platformom iznad kolosijeka neće se samo formirati komunikacijska veza između ulica Na Florenci i Hybernská, već i novo prostrano kolodvorsko predvorje za putnike, funkcionalno povezano s ostalim dijelovima kolodvora. Iz njega će se stubištima, pokretnim stepenicama i dizalima stizati izravno na pojedinačne perone, a svakako treba istaknuti da će s dodatna dva kolosijeka ubuduće polaziti vlakovi za prašku zračnu luku. Dio platforme bit će ozelenjen čime će u samom središtu grada nastati nova zelena oaza i šetalište.
Šest perona obnovljenog kolodvora u potpunosti će se prilagoditi osobama s invaliditetom, a kolodvor se tijekom izvođenja radova neće zatvarati. Izgradnja će se odvijati u fazama, a na pojedinim peronima bit će potrebna djelomična ograničenja koja će odgovarati pojedinim fazama provedbe projekta.
© Správa železnic
Obnova Masarykovog kolodvora predstavlja dio projekta modernizacije željezničke pruge od središta Praga do Kladna, smještenog tridesetak kilometara sjeverozapadno od češke metropole. Projekt je podijeljen u nekoliko faza, a planirana je i izgradnja novog stajališta u blizini praškog izložbenog kompleksa Praha-Výstaviště.
© Správa železnic
Najstariji željeznički kolodvor u Pragu
Kolodvor Masaryk star je više od 150 godina i ujedno je najstariji željeznički kolodvor u Pragu. Prvi vlak na ovaj kolodvor stigao je 20. kolovoza 1845. godine, označivši početak razvoja željezničkog prometa u glavnom gradu Češke. U početku je služio kao završna stanica željezničke pruge od Olomouca i Beča do Praga. Kolodvorsku zgradu projektirao je Jan Perner, s arhitektom Antonínom Jünglingom, a izgradio ju je konzorcij Vojtěcha Lanne i braće Klein između 1844. i 1845. godine.
Stjepan Felber | Ekovjesnik