Grad Beč potiče prelazak na plastične potkove za zaprežne konje

Inovativno potkivanje omogućit će manje oštećenja na kolnicima i pločnicima, a bečkim zaprežnim konjima dodatno olakšati radne uvjete

Za mnoge posjetitelje Beča vožnja fijakerom predstavlja nezaboravan doživljaj, a elegantne konjske zaprege stoljećima su zaštitni znak i dio šarma austrijskog glavnog grada. Posljednjih godina Grad Beč poduzeo je niz mjera kojima se štiti dobrobit konja i olakšavaju njihovi radni uvjeti, a gradski veterinari provode stroge kontrole i brinu o zdravlju ovih plemenitih životinja.

Manje poznata posljedica vožnje konjskim zapregama je povećana istrošenost kolnika na rutama bečkih fijakera. Zbog konvencionalnih metalnih potkova, površina kolnika i pločnika podložna je natprosječnom trošenju, što rezultira čestim obnovama cesta, a time i gradilištima u središtu grada.

S novim financiranjem bečkih tvrtki za prijevoz konjskim zapregama, Grad Beč potiče fijakeriste da dobrovoljno prijeđu na plastične potkove koje manje opterećuju površinu cesta, a također omogućuju manje buke. Osim toga, prednosti plastičnih potkova ističu i veterinarski stručnjaci.

  • Ulli Sima © PID / Christian Fürthner

„Podržavamo mjere koje promiču dobrobit životinja i istovremeno želimo smanjiti štetu na cestama. S našom ponudom financiranja za nove vrste plastičnih potkova ispunjavamo oba cilja.“ – kazala je Ulli Sima, gradska vijećnica zadužena za inovacije, urbanizam i mobilnost.

24 bečke tvrtke za prijevoz konjskim zapregama mogu zatražiti sufinanciranje Grada Beča od travnja 2024., a za ovu namjenu tijekom sljedećih pet godina na raspolaganju im je ukupno 1,9 milijuna eura. Sredstva se odobravaju preko Gospodarske komore Beča.

„Fijakeri su dio imidža našeg grada i doprinose njegovom jedinstvenom štihu koji svake godine oduševljava milijune turista. Stoga sam vrlo zadovoljan što Grad Beč ovim financiranjem podupire jednu kulturnu instituciju, a time i bečko gospodarstvo”, rekao je Alexander Biach, zamjenik direktora Gospodarske komore Beča.

Inovativno potkivanje konja smanjuje štete na kolnicima i pločnicima

Obične metalne potkove uzrokuju štetu na ulicama, posebice u središtu Beča. Ovo dodatno trošenje smanjuje potrebne intervale obnove, što rezultira dodatnim troškovima održavanja cesta od oko 800 000 eura godišnje.

„Središnji dio grada posebno je izložen oštećivanju kolnika, a zahvaljujući plastičnim potkovama asfaltirane i popločane površine na rutama konjskih zaprega znatno su manje opterećene. Prelaskom na plastične potkove smanjuje se broj i učestalost mjera obnove i smanjuju troškovi tekućeg održavanja, a ujedno omogućuje očuvanje ove tradicije za buduće generacije.“ – izjavio je načelnik prvog bečkog okruga Innere Stadt Markus Figl, pozdravljajući inicijativu gradske uprave.

  • Financiranje bečkih tvrtki za prijevoz konjskim zapregama predstavili su Markus Figl, Ulli Sima i Alexander Biach  © PID / Christian Fürthner

Stručnjaci potvrđuju korisnost plastičnih potkova

„Upotreba plastičnih potkova također je pozitivna sa stajališta veterinarske struke jer omogućuje učinak prigušivanja, a čini se da su udobne za konje jer se s njima duže kreću nego s čeličnim potkovama“, objasnila je doktorica veterinarske medicine prof. Theresia Licka, koja dugi niz godina intenzivno radi s konjima i brine o njihovoj dobrobiti.

Kako bi se osiguralo dobro zdravlje konja, financiranje novih plastičnih potkova vezano je i uz pojačane veterinarske preglede, čije bi financiranje također trebalo biti pokriveno sredstvima Grada Beča. Također je jasno da ako pojedini konji ne podnose plastične potkove, još uvijek mogu koristiti metalne jer je dobrobit životinja uvijek na prvom mjestu.

Johann Paul, vlasnik tvrtke Fiaker Paul, za svoje konje već duže koristi plastične potkove i iznimno je zadovoljan novom ponudom financiranja: „Testirali smo nove potkove tijekom gotovo tri mjeseca i jako su dobro funkcionirale na našim konjima. Također sam sretan što na ovaj način možemo pomoći u smanjenju trošenja površina kolnika i pločnika.“

1,9 milijuna eura za postupnu promjenu potkova

Sredstva su namijenjena za razdoblje od pet godina kako bi se omogućio postupni prelazak na plastične potkove. Smjernice za financiranje izradio je Grad Beč zajedno s Gospodarskom komorom Beča i Veterinarskim sveučilištem u Beču (Veterinärmedizinische Universität Wien - Vetmeduni).

Gospodarska komora Beča prikuplja i obrađuje zahtjeve za financiranje koji se mogu podnijeti od travnja ove godine. Preduvjet je licenca u skladu s bečkim Zakonom o iznajmljivanju fijakera i konjskih zaprega (Wiener Fiaker- und Pferdemietwagengesetz). Troškovi potkova i potkivanja, kao i veterinarskog pregleda prihvatljivi su troškovi za financiranje. Međutim, trošak plastičnih potkova je oko dva puta veći od konvencionalnih metalnih potkova, a također se moraju nešto češće mijenjati.

Dugoročno gledano, ovaj način financiranja omogućuje prednosti za konje i licencirane tvrtke za prijevoz konjskim zapregama, ali i za Grad Beč te sve sudionike u prometu i stanovnike. Očekuje se kako će se ovom promjenom omogućiti smanjenje prometnih ograničenja i broja gradilišta, ali i veća kvaliteta života Bečana i boravka za posjetitelje iz cijeloga svijeta.

  • Bečki fijakeri ispred Muzeja Albertina i na trgu Michaelerplatz © Ekovjesnik

Dobar život bečkih konja

Podsjetimo, Zakonom o iznajmljivanju fijakera i konjskih zaprega od srpnja 2016. konjima je smanjen broj radnih dana i to na 18 radnih dana mjesečno, kao i uobičajeno dnevno radno vrijeme. Također, zbog sve toplijih ljeta i sve češćih ekstremnih vrućina konji ne smiju vući zaprege na temperaturama višim od 35 Celzijevih stupnjeva. Poštovanje odredbi ovog zakona nadgledaju Magistratski odjel za promet (MA 65) i gradska veterinarska služba koja redovito provjerava stanje životinja i na temperaturama od 30 stupnjeva.

Na svim stajalištima konjskih zaprega postoji mogućnost korištenja vode i zasjenjeni prostori za konje, a mjere zaštite donijete su u suradnji sa stručnjacima za konje i aktivistima za prava životinja. Tim veterinara i djelatnika MA 65 provjerava u kakvom su stanju životinje, stižu li na lokacije prema pravilima (između 11 i 22 sata) i pridržavaju li se dopuštenog radnog vremena. Provjerava se općenito zdravstveno stanje i ponašanje konja, prati njihovo disanje te pregledavaju ekstremiteti i kopita, a ako konj zbog vrućine ima zdravstvenih problema službenim se nalogom udaljuje „s radnog mjesta“. Naravno, problem mogu predstavljati i jake zime, niske temperature, snijeg i led.

Zakon o iznajmljivanju fijakera i konjskih zaprega predstavlja značajan doprinos zaštiti konja, a nepridržavanje zakonskih odredbi može rezultirati oduzimanjem licence vlasniku tvrtke za prijevoz konjskim zapregama.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Michaelerplatz – bečki povijesni dragulj zablistao u novom sjaju

Završeni su radovi na obnovi i redizajnu Michaelerplatza, jednog od najpoznatijih trgova u zaštićenoj povijesnoj jezgri Beča. Povijesni karakter trga očuvan je sukladno konzervatorskim smjernicama i zakonu o zaštiti kulturnih dobara, a ovaj bečki dragulj sada je spreman za zeleniju budućnost.

Još jedna bečka ulica prilagođava se klimatskim promjenama

Bečka gradska uprava ne prestaje osmišljavati inovativne načine olakšavanja ljetnih vrućina i prilagodbe klimatskim promjenama. Tek što je predstavljen projekt uređenja prvog bečkog parka za rashlađivanje, upravo je najavljena obnova ulice Neubaugasse koja će dogodine postati nova bečka „zona susreta“ i još jedna ulica s mogućnošću regulacije temperature zraka.

Središte Beča dobiva novi prometni koncept

Bečka povijesna jezgra, odnosno njegov prvi okrug Innenstadt, uskoro će svojim velikim dijelom postati zona bez automobila. Dogradonačelnica Beča Birgit Hebein (Zeleni) i predsjednik prvog okruga Markus Figl (ÖVP) u srijedu su predstavili novi prometni koncept središta austrijske metropole. Tako će pristup prvom bečkom okrugu biti zabranjen za sva motorna vozila, a na prilazima središtu bit će postavljeni odgovarajući prometni znakovi.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER