U Beču počela ispitivanja za studiju „Korištenje konja u doba klimatskih promjena“

Ljetne vožnje fijakera već su godinama na meti kritika udruga za zaštitu životinja. Trenutačno u Beču vrijedi zabrana vožnje na temperaturama višim od 35 °C.

Ispitivanja započinju odmah: dvanaest konja promatrat će se i pregledavati u štali i tijekom vožnji fijakera, a uz to će se GPS-om pratiti njihove rute. Cilj studije je utvrditi učinke okolišnih čimbenika na životinje i po potrebi poboljšati njihove radne uvjete.

Nakon intenzivnih priprema, sada započinju probne vožnje u sklopu studije „Korištenje konja u doba klimatskih promjena“ („Pferdenutzung in Zeiten des Klimawandels“). Fijakeri su opremljeni posebnim mjernim instrumentima i detaljnim planom ispitivanja kako bi se prikupili vrijedni podaci o dobrobiti konja u različitim vremenskim uvjetima. Studiju su naručili Grad Beč i savezna vlada, a provodi je Veterinarsko sveučilište u Beču.

Organizacije za zaštitu životinja već godinama kritiziraju rad fijakerskih konja u Beču. Najčešće se ističe problem rada životinja pri vrućini, vjetru i kiši, kao i opterećenje zbog boravka u gradskom okruženju.

„Sve češće je kamen spoticanja i korištenje sportskih konja, primjerice na turnirima, tijekom vrućih dana“, objašnjava Florian Fellinger, voditelj grupe iz Ministarstva zdravstva.

„Posljednjih godina već su uvedene mjere za poboljšanje radnih uvjeta fijakerskih konja u Beču. Studija ‘Korištenje konja u doba klimatskih promjena’, koju provode savezna vlada, Grad Beč i Veterinarsko sveučilište, bavi se pronalaženjem dodatnih preventivnih i upravljačkih mjera za rad konja u različitim vremenskim uvjetima.“ – dodaje Ruth Jily, ravnateljica Bečkog veterinarskog ureda.

Nakon opsežne faze planiranja, sada započinje praktični dio studije koji se odnosi na bečke fijakerske konje. Dvanaest konja iz fijakerskog obrta Carmen Blantz pratit će se tijekom godinu dana. Promatranja i pregledi provodit će se ne samo tijekom rada u gradu, već i u štali. U sva četiri godišnja doba, nekoliko dana zaredom provodit će se detaljna promatranja i pregledi u štali, na stajalištima i tijekom vožnji. Na taj će se način zabilježiti učinci što većeg broja različitih vremenskih uvjeta i okolišnih čimbenika na fizičko stanje konja. Tijekom svih vožnji i pregleda u štali prisustvovat će veterinar iz Veterinarskog sveučilišta. Studiju provodi tim pod vodstvom prof. Jessike Cavalleri (Klinički centar za konje), u suradnji s prof. Christine Aurich (Klinički centar za reprodukciju) i prof. Jean-Loupom Raultom (Institut za znanosti o dobrobiti životinja i držanju životinja).

„Osim uzoraka krvi, sline i znoja, redovito će se pratiti i tjelesna temperatura kako bi se izmjerilo fizičko opterećenje životinja. Također, videokamerom snimat će se ponašanje životinja tijekom vožnje i u štali. GPS odašiljač omogućuje nam precizno praćenje rute, a građani će sudjelujuće kočije moći prepoznati po posebnoj oznaci.“ – objašnjava prof. Cavalleri.

Cilj studije je prikupiti točne podatke o učincima različitih klimatskim promjenama uvjetovanih čimbenika na konje. Na temelju tih podataka, po potrebi će se predložiti dodatne mjere za poboljšanje uvjeta rada fijakerskih konja u Beču i sportskih konja općenito.

  • Bečki fijakeri ispred Muzeja Albertina i na trgu Michaelerplatz © Ekovjesnik

Dobar život bečkih konja

Podsjetimo, Zakonom o iznajmljivanju fijakera i konjskih zaprega od srpnja 2016., konjima je smanjen broj radnih dana i to na 18 radnih dana mjesečno, kao i uobičajeno dnevno radno vrijeme. Također, zbog sve toplijih ljeta i sve češćih ekstremnih vrućina konji ne smiju vući zaprege na temperaturama višim od 35 °C. Poštovanje odredbi ovog zakona nadgledaju Magistratski odjel za promet (MA 65) i gradska veterinarska služba koja redovito provjerava stanje životinja i na temperaturama od 30 stupnjeva.

Na svim stajalištima konjskih zaprega postoji mogućnost korištenja vode i zasjenjeni prostori za konje, a mjere zaštite donijete su u suradnji sa stručnjacima za konje i aktivistima za prava životinja. Tim veterinara i djelatnika MA 65 provjerava u kakvom su stanju životinje, stižu li na lokacije prema pravilima (između 11 i 22 sata) i pridržavaju li se dopuštenog radnog vremena. Provjerava se općenito zdravstveno stanje i ponašanje konja, prati njihovo disanje te pregledavaju ekstremiteti i kopita, a ako konj zbog vrućine ima zdravstvenih problema službenim se nalogom udaljuje „s radnog mjesta“. Naravno, problem mogu predstavljati i jake zime, niske temperature, snijeg i led.

Zakon o iznajmljivanju fijakera i konjskih zaprega značajno je unaprijedio zaštitu bečkih konja, a nepridržavanje zakonskih odredbi može rezultirati oduzimanjem licence vlasniku tvrtke za prijevoz konjskim zapregama.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Tarantskom zaljevu nastaje utočište za mediteranske dupine

Na zaštićenom području od sedam hektara uz otočić San Paolo, u suradnji s međunarodnim timom stručnjaka nastaje utočište za dupine San Paolo Dolphin Refuge. Cilj projekta je pružiti budućnost i sigurnost dupinima koji su nekada živjeli u dupinarijima ili vodenim parkovima.

Grad Beč potiče prelazak na plastične potkove za zaprežne konje

Za mnoge posjetitelje Beča vožnja fijakerom predstavlja nezaboravan doživljaj, a elegantne konjske zaprege stoljećima su zaštitni znak i dio šarma austrijskog glavnog grada. Posljednjih godina Grad Beč poduzeo je niz mjera kojima se štiti dobrobit konja i olakšavaju njihovi radni uvjeti, a gradski veterinari provode stroge kontrole i brinu o zdravlju ovih plemenitih životinja.

Malaga želi stati na kraj vožnji konjskim zapregama

Gradsko vijeće Malage najavilo je da ove godine sa svojih ulica namjerava ukloniti tradicionalne konjske zaprege. Iako su vrlo popularne među turistima, gradskoj upravi su na prvom mjestu dobrobit životinja i slika koju ovaj grad nudi svijetu.

Češka zabranjuje kavezni uzgoj kokoši do 2027.

Nakon godina rasprava, češki poljoprivrednici više neće smjeti držati kokoši nesilice u kavezima. Češka je 2020. donijela zakon kojim se zabranjuje uzgoj u kavezima, a zabrana će stupiti na snagu 1. siječnja 2027. godine.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER