Parižani su u nedjelju izglasali trostruko povećanje cijene parkinga za SUV vozila!

54,55 posto birača za uvođenje posebne cijene parkiranja za glomazne osobne automobile koji zauzimaju previše prostora i zagađuju okoliš

S Parižanima i Parižankama nema šale! Nakon što su prošlog travnja s ulica protjerali samoposlužne e-romobile, u nedjelju 4. veljače 2024. potvrdili su da žele i uvođenje skupljih cijena parkiranja za vlasnike SUV vozila.

Grad Pariz i gradonačelnica Anne Hidalgo pozvali su građane da se u nedjelju 4. veljače 2024., prije donošenja konačne odluke Grada Pariza, izjasne „ZA ili PROTIV uvođenja posebne cijene parkiranja za teške i glomazne osobne automobile koji zagađuju okoliš“ i to na jednom od 222 biračkih mjesta.  Skuplja cijena parkiranja za navedena vozila pritom ne bi utjecala na parkiranje u sklopu stambenih objekata ili u blizini mjesta stanovanja. Naime, ovom mjerom pariška gradska uprava želi omogućiti kvalitetnije dijeljenje javnog prostora u korist aktivnih oblika mobilnosti, a posebno pješaka i djece u školskim ulicama.

Glasanje je bilo otvoreno za sve Parižane registrirane u popisu birača, kao i prilikom glasanja o zabrani samoposlužnih električnih romobila u travnju 2023., a očekivano je uzrokovalo vrlo polarizirane reakcije građana.

Pariška gradska uprava u nedjelju navečer objavila je rezultate glasanja 78.121 Parižanina / Parižanke, od kojih je 42.415 birača ili 54,55 posto njih glasalo za trostruko povećanje cijene parkiranja navedenih kategorija vozila. Praznih i nevažećih listića bilo je ukupno 366. Tako je 5,68 posto od 1,3 milijuna registriranih pariških birača (preciznije 1.374.532) u nedjelju izglasalo poskupljenje parkiranja, što je manje u odnosu na prošlogodišnje glasanje o zabrani samoposlužnih e-romobila (7,45 posto).

Ishod glasanja je jasan: vlasnici najtežih vozila morat će ubuduće platiti između 12 i 18 eura po satu parkiranja u Parizu (osim stanara u blizini svojih domova). Cijena parkiranja u središnjim pariškim četvrtima porast će s trenutačnih šest na 18 eura po satu, odnosno s četiri na 12 eura u ostatku Pariza.

  • Grad Pariz pozvao je građane da se 4. veljače 2024. izjasne o glomaznim SUV vozilima koja su prepoznata kao uzrok brojnih problema unutar pariškog javnog prostora, a posebno o uvođenju posebne cijene parkiranja za ovu vrstu vozila. © Ville de Paris

Zapadni dio grada protiv ostatka Pariza

„Parižani su danas s 54,55 posto glasova izglasali povećanje cijena parkiranja teških vozila. To je jasan znak da je potrebno smanjiti njihovu prisutnost u javnom prostoru“, izjavio je zamjenik pariške gradonačelnice Christophe Najdovski, zadužen za ozelenjavanje grada, zelene površine, biološku raznolikost i zaštitu životinja.

„Ovo je važan korak naprijed prema zaštiti okoliša i snažan signal proizvođačima da više ne proizvode ovu vrstu automobila“, poručio je David Belliard (Zeleni), zamjenik pariške gradonačelnice zadužen za prijevoz i održivu mobilnost. Također je odbacio optužbe da su rezultati glasanja nelegitimni s obzirom na mali odaziv birača. „Vodili smo vrlo komplicirane i teške rasprava, jer govorimo o novom oporezivanju, ali danas je gotovo 80.000 ljudi izašlo na glasanje, a većina je podržala naš prijedlog“, kazao je Belliard.

Nakon što je u rezultatima glasanja primijetila vrlo jasnu podjelu birača u istočnom i zapadnom dijelu Pariza, gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo pozdravila je ovakvu odluku, nazvavši je „oblikom otpora“ protiv skupih vozila koja ugrožavaju sigurnost na gradskim prometnicama i više zagađuju okoliš. „Parižani su nam poručili da žele ograničiti broj ovih vozila na ulicama i u javnom prostoru grada“, kazala je Hidalgo nakon što je više puta istaknula kako se zbog proaktivne politike pariških vlasti tijekom proteklih deset godina u Parizu smanjio broj parkirnih mjesta, ali su veličina i prosječna težina vozila istovremeno nastavili rasti.

„Mogli smo jednostrano primijeniti odluku o ovom poskupljenju, ali radije smo zatražili mišljenje građana Pariza“, kazao je Emmanuel Grégoire, prvi zamjenik pariške gradonačelnice.

  • Automobili parkirani u ulici Rue Daru u osmom pariškom arondismanu u kojem je „protiv“ poskupljenja cijena parkiranja za teška vozila glasalo 73,05 posto birača. © Radubradu / Pexels

Bogati 16. pariški arondisman na braniku teških vozila

Ako pariško Gradsko vijeće potvrdi odluku o povećanju cijene parkiranja za SUV vozila, o čemu će se raspravljati u svibnju ove godine, vlasnici pojedinih hibridnih automobila težih od 1,6 tona i električnih automobila teških dvije tone ili više, limuzina i SUV-ova, morat će platiti trostruko veću cijenu u odnosu na vlasnike lakših vozila. Cijena bi se povećala na 12 eura po satu za parkiranje od 12. do 20. arondismana, te na 18 eura po satu u prvih jedanaest arondismana.

Kako je u nedjelju navečer najavila Anne Hidalgo, primjena novih cijena parkiranja krenula bi od 1. rujna 2024. godine. Međutim, neka izuzeća i dalje će postojati, primjerice, za parkirališta u sklopu stambenih zgrada, za osobe s invaliditetom i obrtnike.

Rezultati po pariškim arondismanima potvrđuju „podjele“ koje je spomenula Anne Hidalgo, budući da su protiv prijedloga najvećim dijelom glasali birači arondismana predvođenih desničarima, s izuzetkom petog i devetog.

U vrlo bogatom 16. arondismanu gotovo 82 posto birača glasalo je „protiv“ poskupljenja cijena parkiranja za teška vozila, a ovdje je ujedno zabilježena i najveća izlaznost na biračka mjesta, odnosno 6,99 posto. Nešto manje ili 74,05 posto birača glasalo je „protiv“ u sedmom arondismanu Rachide Dati, najljuće protivnice Anne Hidalgo, predsjednice glavne oporbene skupine u Pariškom vijeću i novoimenovane ministrice kulture u vladi Gabriela Attala.

Najveći broj „protivnika“ SUV vozila ipak se nalazi u 10. pariškom arondismanu u kojem je, ponovno uz veću izlaznost, „za“ glasalo 76,79 posto birača. Iznenađenje ne predstavljaju ni rezultati glasanja u 11., 18., 19. i 20. arondismanu u kojima je više od 70 posto birača podržalo prijedlog pariške gradonačelnice.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

61 posto Parižana za trostruko povećanje cijene parkinga za SUV vozila!

Parižani ipak ne vole velike automobile! Prema ispitivanju javnog mnijenja francuske televizije BFM TV čak 61 posto Parižana i Parižanki zalaže se za različitu, odnosno znatno višu cijenu parkiranja za SUV vozila, a 76 posto njih smatra da ovim vozilima nije mjesto u njihovom gradu.

Parižani dogodine glasaju o uvođenju skupljeg parkiranja za SUV i 4X4 vozila

Nakon što su prošlog travnja s ulica protjerali samoposlužne e-romobile, Parižani će 4. veljače 2024. odlučiti žele li ili ne uvesti skuplje cijene parkiranja za SUV i 4X4 vozila. Pariška gradonačelnica Anne Hidalgo pozvala je u utorak sve građane upisane u popis birača da se izjasne o predloženoj mjeri značajnog povećanja cijena parkiranja za navedene kategorije vozila.

Otkriveni detalji pariškog plana sadnje 170.000 stabala do 2026.

Duž ulica, glavnih avenija i prometnih žila kucavica niknut će novi vrtovi i drvoredi, planira se i sadnja pet urbanih šuma, izrada „bioklimatskog“ prostornog plana pariške aglomeracije... Ukratko, Pariz želi postati najzelenija prijestolnica svijeta, a plan za sadnju 170.000 stabala do 2026. godine otkiva zamjenik pariške gradonačelnice Christophe Najdovski.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER