Predstavljeni novi vlakovi za linije A i B rimske podzemne željeznice

Vječni Grad zaslužuje ljepši metro, a novi vlakovi pridonijet će postupnom povećanju učestalosti vožnje uz sve veću udobnost i sigurnost za putnike

Novi vlakovi proizvođača Hitachi Rail namijenjeni su za prometovanje na linijama A i B rimske podzemne željeznice, a njihova isporuka počet će od prosinca 2024. godine. Osim što slijedi vizualni identitet Grada Rima i tvrtke ATAC, suvremeni dizajn vlakova određen je na temelju iskustava putnika kojima donosi puno više udobnosti i sigurnosti u odnosu na postojeće vlakove.

„S dolaskom prvih 14 novih vlakova, 12 namijenjenih za liniju B i dva za liniju A, privodimo kraju golem posao na poboljšanju kvalitete rimskog javnog prijevoza. Novi vlakovi omogućit će povećanje frekvencije vlakova na liniji A, ali prvenstveno na liniji B na kojoj smo posljednjih godina imali nedovoljan broj dostupnih vlakova. Naposljetku, isporukom preostalih 16 vlakova osigurat ćemo učinkovitu i kvalitetnu uslugu javnog prijevoza tijekom dužeg niza godina.“ – istaknuo je Eugenio Patanè, gradski vijećnik za mobilnost.

Zahvaljujući povratku nekoliko vlakova s ​remonta, linija B će već u lipnju moći računati na ukupno 18-20 vlakova, čime će se izbjeći česte neugodnosti i neredovito prometovanje vlakova tijekom posljednjih mjeseci.

„Novi vlakovi za rimske metro linije A i B suvremeni su, inovativni i tehnološki napredni te će značajno povećati udobnost i sigurnost putnika. Njihova isporuka krajem ove godine predstavlja daljnji važan korak u podizanju kvalitete i unapređenju rimskog javnog prijevoza na čemu konstantno radimo. Veći broj vlakova znači veću učestalost i redovitost, ali i kvalitetniju uslugu  kakvu zaslužuju Rimljani i brojni posjetitelji našeg grada.“ – poručio je gradonačelnik Rima Roberto Gualtieri.

  • Novi vlakovi za linije A i B rimske podzemne željeznice © Eugenio Patané / Facebook

Vlakovi će se proizvoditi u talijanskim pogonima Hitachi Raila

Krajem veljače 2024. Hitachi Rail i Grad Napulj također su potpisali ugovor o nabavi 22 vlaka namijenjenih dionici Mostra-Municipio na liniji 6 napuljske podzemne željeznice. S ukupnom duljinom od 39 metara i kapacitetom od 290 putnika, nove vlakove karakterizira korištenje inovativnih materijala koji u potpunosti zadovoljavaju zahtjeve sigurnosti, otpornosti i mogućnosti recikliranja.

Vlakovi imaju ugrađen ATP (Automatic Train Protection) sustav zaštite te inovativni sustav klimatizacije koji garantira visoku razinu udobnosti za putnike u svim godišnjim dobima. Novi vlakovi proizvodit će se u talijanskim pogonima Hitachi Raila, uključujući i onaj u Napulju, a napuljskom podzemnom željeznicom trebali bi početi prometovati početkom 2026. godine.

  • Ulaz u stanicu Spagna dobit će vertikalni vrt s ciljem poboljšanja izgleda, ali i kvalitete zraka smanjenjem koncentracije lebdećih čestica. Izabrane biljne vrste jamče visoku sposobnost zaštite od smoga i apsorpcije prašine, njihovo održavanje nije zahtjevno, dok će se vlaženje vertikalnog vrta riješiti integriranim sustavom navodnjavanja. © Roma Capitale

Obnova stanica Spagna, Ottaviano i Cipro

Početkom travnja predstavljen je početak radova na temeljitoj obnovi tri stanice linije A rimske podzemne željeznice: Spagna, Ottaviano i Cipro. Na navedenim stanicama tijekom proslave Jubileja posvećenog života 2025. očekuje se značajno povećanje broja putnika, posebice na stanicama Ottaviano i Cipro koje se nalaze u blizini Vatikana, a svi radovi trebali bi završiti do 8. prosinca 2024.

Rimski metro sa svoje tri postojeće linije ostvaruje godišnji promet od oko 250 milijuna putnika, no najfrekventniju liniju A godišnje koristi čak 55 posto svih putnika. Stanicu Ottavio godišnje koristi 18, a stanicu Spagna 14 milijuna putnika.

Osim redizajna navedenih stanica i instalacije novog informacijskog sustava za putnike, radovi uključuju obnovu sustava prijevoza na cijeloj liniji A, zamjenu tračnica na dionici Ottaviano – Cipro te ugradnju ukupno 22 nova dizala. Radovi se od 8. travnja izvode u noćnim satima  zbog čega vlakovi na liniji A od nedjelje do četvrtka prestaju prometovati u 21 sat, dok petkom i subotom voze do 1:30 sati. Tijekom privremenog zatvaranja stanica koristit će se zamjenska usluga 76 shuttle buseva koji će se zaustavljati ispred ulaza zatvorenih stanica. Stanica Spagna tako će biti zatvorena od 15. srpnja do 3. listopada, a Ottaviano od 22. srpnja do 9. rujna 2024. Zbog opsežnih radova do 30. lipnja također je zatvorena stanica Vittorio Emanuele na kojoj se zamjenjuju pokretne stepenice.

  • Cijeli prostor stanice Spagna bit će ugodno osvijetljen, a suvremena LED rasvjeta omogućit će osvjetljenje u nježnim crvenim, zelenim i plavim tonovima te će se moći programirati tijekom posebnih događaja. © Roma Capitale

„Posao na obnovi linije A nastavlja se preuređenjem prve tri metro stanice Spagna, Cipro i Ottaviano, koje su vrlo stare i nimalo ugodne. Paralelno će se raditi na sustavima transfera, na stanici San Giovanni gdje se spajaju linije A i C, te će se obnoviti pokretne stepenice stanice Vittorio Emanuele. Naposljetku, završit će se i posljednja faza zamjene kolosijeka, trenutačno starih 30 godina, kako bi se povećala sigurnost i omogućio promet većeg broja vlakova. Od prosinca ove godine počet će pristizati novi vlakovi koji će nam omogućiti povećanje učestalosti na linijama A i B pa su svi ovi radovi neophodni kako bi rimski metro postao suvremeniji i ugodniji, a njegove stanice ljepše, funkcionalnije i svima dostupne.“ – izjavio je rimski gradonačelnik Roberto Gualtieri.

  • Budući izgled stanice Cipro koju godišnje koristi oko 7,5 milijuna putnika © Roma Capitale

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER