Stigao prvi novi Hitachi vlak za rimsku podzemnu željeznicu
„Habemus Hitachi!“, radosno su uzviknuli Rimljani koji su dočekali prvi novi vlak za rimski metro
Na željezničku stanicu Roma Ostiense, malo prije ponoći, stigao prvi novi Hitachi vlak za liniju B rimskog metroa. Nakon dugog putovanja iz Reggio Calabrije, gdje je sastavljen i zatim prevezen željeznicom, u Rimu je dočekan poput prave rock zvijezde!
Novi vlak proizvođača Hitachi Rail sada je spreman za testiranje, a očekuje se kako će uskoro prometovati linijom B rimske podzemne željeznice. Vlak su, između ostalih, dočekali gradski vijećnik za mobilnost Eugenio Patanè i predsjednik Komisije za mobilnost Grada Rima Giovanni Zannola. Riječ je o važnom koraku modernizacije rimskog javnog prijevoza, koji bi trebao riješiti većinu problema s frekvencijom rimskog metroa na linijama A i B.
„S dolaskom prvih novih vlakova privest ćemo kraju golem posao na poboljšanju kvalitete rimskog javnog prijevoza. Novi vlakovi omogućit će povećanje frekvencije vlakova na liniji A, ali prvenstveno na liniji B na kojoj smo posljednjih godina imali nedovoljan broj dostupnih vlakova. Isporukom novih vlakova osigurat ćemo učinkovitu i kvalitetnu uslugu javnog prijevoza tijekom dužeg niza godina.“ – istaknuo je Eugenio Patanè, gradski vijećnik za mobilnost.
Patanè je zahvalio svim uključenima u proizvodnju novog vlaka i njegov prijevoz do Rima, kao i građanima koji su ga dočekali. Među brojnim okupljenim građanima na stanici Roma Ostiense čulo se i duhovito „izgleda novo“, tipična rimska šala koja ipak otkriva koliko je emocija izazvao dolazak novog vlaka, koji se dosad mogao vidjeti samo na renderima objavljenim na društvenim mrežama.
- Novi vlak dočekan je na željezničkoj stanici Roma Ostiense © Roma Mobilità
Kada počinje prometovati?
Vlak je preuzela prijevoznička tvrtka ATAC, koja će ga testirati tijekom sljedeća dva do tri mjeseca. U tom razdoblju provjerit će se ispravnost svih sustava – od vrata do mehaničkih komponenti, kako bi se ishodile sve potrebne dozvole za prijevoz putnika.
Međutim, jedno je sigurno. Novi vlak trebao bi početi prometovati linijom B i to najvjerojatnije od lipnja ove godine. Rim bi do kraja 2025. trebao dobiti osam novih vlakova – šest za redoviti promet i dva za testiranje, a prema planu, cjelokupna isporuka 35 vlakova trebala bi biti dovršena do 2028. godine.
Više udobnosti i sigurnosti
Nova dvosmjerna vozila duga su 106 metara, sastoje se od šest vagona i imaju 48 vrata – po 24 sa svake strane. Vlak raspolaže s 204 sjedećih mjesta i četiri mjesta za invalidska kolica, a njegov ukupni kapacitet je 1204 putnika.
Osim što slijedi vizualni identitet Grada Rima i tvrtke ATAC, suvremeni dizajn vlakova određen je temeljem iskustava putnika kojima donosi puno više udobnosti i sigurnosti u odnosu na postojeće vlakove. Za proizvodnju novih vlakova koriste se inovativni materijali, koji u potpunosti zadovoljavaju zahtjeve sigurnosti, otpornosti i mogućnosti recikliranja.
- Unutrašnjost novog vlaka za linije A i B rimske podzemne željeznice © Hitachi Rail
Vlakovi su opremljeni ATP sustavom (Automatic Train Protection), kao i inovativnim sustavom klimatizacije koji jamči visoku razinu udobnosti u svim godišnjim dobima.
Proizvode se u talijanskim pogonima Hitachi Raila, čime se dodatno naglašava doprinos domaće industrije u unapređenju rimskog javnog prijevoza.
Stjepan Felber | Ekovjesnik