Budimpešta dobiva novi most u južnom dijelu grada

Novim mostom planira se postići rasterećenje prometa u središtu grada i bolje povezivanje gradskih prometnica

Često se kaže da su mostovi najljepši i najpoznatiji simboli prelijepe mađarske metropole. Ovu tvrdnju svakako bi trebao opravdati i novi most koji će se graditi u južnom dijelu grada.

Glavni cilj izgradnje novog budimpeštanskog mosta je rasterećenje prometnih gužvi i smanjenje broja automobila u središtu grada, no njegovom se izgradnjom planira potaknuti i razvoj južnih dijelova mađarske metropole. Most Galvani, koji su zajednički projektirali nizozemski UNStudio i BuroHappold Engineering, poboljšat će integraciju radijalnog modela gradskih prometnica te zaobilaznice koja okružuje grad. Ideja o izgradnji novog mosta preko Dunava u južnom dijelu Budimpešte javila se još 1980-ih godina, a početkom 1990-ih Gradsko vijeće Budimpešte odredilo je njegovu lokaciju. Plan tada ipak nije ostvaren zbog nedostatka sredstava, a konačna odluka o izgradnji mosta donijeta je tek 2018., kako zbog potrebe smanjenja prometa u središtu grada, tako i zbog rasterećenja ostalih gradskih mostova, izvijestio je Razvojni centar u Budimpešti (BFK Budapest Fejlesztési Központ).

Prema procjenama, novi će most omogućiti smanjenje prometa za 30 % na središnjim budimpeštanskim mostovima, odnosno na Lančanom mostu (Széchenyi lánchíd), Elizabetinom mostu (Erzsébet híd) i Mostu slobode (Szabadság híd), te za 10 % na Petőfijevom mostu (Petőfi híd). Očekuje se kako će se zahvaljujući izgradnji novog mosta postići rasterećenje prometa u središtu grada za čak 55.000 automobila dnevno.

Most Galvani će se graditi u jednom od najperspektivnijih područja Budimpešte. Južni dijelovi Budima i Pešte su se tijekom posljednjih desetljeća značajno razvili, a novi most trebao bi potaknuti daljnji razvoj sjevernog dijela 21. okruga Csepel (Čepelj), 11. okruga Újbuda i 23. okruga Soroksár.

„Nova tramvajska linija koja će prolaziti preko novog mosta također će doprinijeti boljem povezivanju ovih dijelova grada te unaprijediti javni prijevoz Budimpešte“, naglasio je Balázs Fürjes, državni tajnik odgovoran za razvoj Budimpešte i njezine aglomeracije. Prema planu, nova tramvajska linija gradit će se između ulica Fehérvári i Gubacsi, i predstavljat će prvu liniju javnog prijevoza koja će povezivati južne gradske četvrti sa središtem grada. Također, predviđa se i povezivanje s postojećim linijama prigradskih željezničkih linija H6 i H7, izvijestio je portal Magyar Építők.

Dávid Vitézy, izvršni direktor Razvojnog centra u Budimpešti (BFK Budapest Fejlesztési Központ), prošlog je tjedna predstavio izgled novog mosta koji će biti dug 529 metara. Most Galvani će imati četiri prometne trake te posebne dvije trake za autobusni prijevoz i tramvajsku prugu u sredini, kao i biciklističke (širine 2 x 2,6 m) i pješačke staze (2 x 1,5 m) s obje strane. Zahvaljujući kosim, asimetrično oblikovanim pilonima, most će zasigurno postati novi simbol mađarske metropole.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Ljetne vrućine lakše se podnose uz igru vode i hlad stabala

Praterstern, jedno od najfrekventnijih prometnih čvorišta u Beču, u posljednjih godinu dana u potpunosti se transformirao u zeleni otok svježine koji predstavlja još jedan primjer uspješne provedbe mjera kojima se bečka gradska uprava bori protiv učinka urbanih toplinskih otoka.

Beč je zelena prijestolnica svijeta za 2020. godinu

Najnoviji popis deset najzelenijih gradova svijeta u izboru konzultantske tvrtke Resonance Consultancy objavljen je prigodno na Dan planeta Zemlje te daje pregled najboljih svjetskih praksi i usmjerava urbani dizajn za „novi“ svijet nakon pandemije koronavirusa.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER