Digitalni ekrani za kratkovidne? Modernizacija javnog prijevoza ili samo nastavak predizbornog cirkusa?

MOŽEMO li uopće očekivati nešto bolje i pametnije od „zelenih“ stručnjaka za javni prijevoz i sve ostalo?

„Zeleni“ iz Grada Zagreba u svojoj su beskonačnoj stručnosti i inovativnosti odlučili krenuti u projekt postavljanja digitalnih e-ink ekrana na ZET-ovim stajalištima. Naravno, to se poklopilo s predizbornom kampanjom jer zašto ne iskoristiti priliku za hvalisanje s još jednom besmislicom dok je ostatak infrastrukture u raspadu?

Sada Zagrepčani konačno mogu saznati da im autobus kasni – na e-ink ekranu! Na ekranu koji izgleda poput polovnog Kindlea zavezanog za stup. Genijalno! Dok druge europske metropole, ali i neki hrvatski gradovi poput Pule, imaju ozelenjene autobusne i tramvajske stanice ili integriraju pametna rješenja koja zaista doprinose boljem informiranju korisnika javnog prijevoza, ali i kvaliteti zraka i smanjenju učinka urbanog toplinskog otoka, zagrebačka „zelena“ gradska vlast odlučuje uložiti u digitalne ekrane. Na rasvjetnom stupu. Pametno, nema što. Samo ne kažu za koliko novca.

Naravno, tu je i onaj famozni izraz „pilot-projekt“. Ah, taj eufemizam za „ako propadne, nismo krivi“. A kad god nešto ne funkcionira, tu je opravdanje – pilot-projekt, znate, testiramo, istražujemo, procjenjujemo... Svi znamo što to znači – ništa. Dobro znamo kako je završila i aplikacija „OTVORENI ZRAK“ – pompozno najavljen „poklon“ građanima Zagreba iz predizborne kampanje 2021. godine. Nismo stigli ni udahnuti, a aplikacija se ugasila ubrzo nakon izbora, čim su se „ekološki aktivisti“ uhljebili u gradskoj upravi i gradskim poduzećima.

I dok se građani i dalje voze uglavnom traljavim tramvajima, između ostalog i onim novim – rabljenim iz Augsburga, ili pod suncem čekaju (rabljene) autobuse koji kasne ili uopće ne stižu, Grad Zagreb im velikodušno nudi digitalne ekrane za kratkovidne. Možda bi bilo pametnije da gradonačelnik-inovator Tomašević jednostavno svima pokloni povećala ili još bolje pametne telefone. Jer s ovih se ekrana ne može čitati za sunčana vremena i na temperaturama koje sve više rastu. Jedno je sigurno, rastopit će se već ovog ljeta pa neće stići pokazati izdržljivost u kišnim uvjetima.

Digitalni ekran je tako malih dimenzija da se na njemu nije mogao aplicirati ni novi grb Grada Zagreba, onaj s natpisom „Zagreb volim te“. Nije stao, nema mjesta! A dok kasni autobus nije baš ni prikladno izjavljivati ljubav gradu koji sve više izgleda kao loše održavano selo.

Zagrebački „zeleni“ aktivizam još jednom pokazuje svoje pravo lice – digitalni ekran na išaranom stupu umjesto stabla ili zelenog krova čekaonice javnog prijevoza koji hlade i pročišćavaju zrak. Bravo, Zagrebe! „Digitalna transformacija“ je stigla, a neko inovativnije rješenje „po uzoru na najrazvijenije zapadnoeuropske gradove“ možda stigne „u idućem mandatu“. Sudeći prema dosadašnjoj četverogodišnjoj implementaciji pametnih i klimatskim promjenama prilagođenih rješenja – možda tamo negdje 2053.

„Zagreb razvija pametniji, učinkovitiji i korisnicima prilagođeniji gradski prijevoz!“, poručuju „zeleni“. Prije bi se reklo da se iz nečeg trivijalnog pokušava napraviti velika stvar. Pred izbore. Kome se sviđaju ovakva „pametna“ i „tehnološki napredna“ rješenja ne zaslužuje ništa bolje. Već su i brojna europska sela naprednija od „metropole“ Zagreba.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Pula krenula s ozelenjivanjem nadstrešnica stanica javnog prijevoza

Sjajne vijesti iz najzapadnijeg hrvatskog urbanog laboratorija! Grad Pula započeo je s ozelenjivanjem autobusnih nadstrešnica, koristeći biljke penjačice koje će se širiti po inox sajlama, stvarajući zelene barijere koje pružaju zaštitu od sunca, kiše i vjetra te pomoći u ublažavanju učinka urbanog toplinskog otoka.

Konačno predstavljena aplikacija Moj ZET

Aplikacija za digitalnu kupnju karata Moj ZET predstavljena je u ponedjeljak kao dio unapređenja usluge javnog prijevoza u Zagrebu. Aplikacija omogućuje kupovinu karti za sve ZET-ove linije, kao i nadoplatu pretplatnih karata.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER