Coca-Cola, PepsiCo i Nestlé identificirani kao najveći svjetski proizvođači plastičnog otpada
#Breakfreefromplastic – Global brand audit report 2018
Temeljem globalnih akcija čišćenja i revizije brendova, organizacija Greenpeace i pokret „Break Free From Plastic“ otkrili su najveće svjetske proizvođače plastičnog otpada. Za 14 posto brendiranog plastičnog otpada odgovorna su tri multinacionalna giganta – Coca-Cola, PepsiCo i Nestlé.
Najproblematičnija je jednokratna plastična ambalaža
Jednokratna plastična ambalaža iznimno je štetna za okoliš, a unatoč apelima za prijelaz na ekonomski model kružnog gospodarstva, čiji je cilj nastajanje otpada svesti na najmanju moguću mjeru, brojne svjetske korporacije i dalje inzistiraju na pakiranju svojih proizvoda upravo u takvim toksičnim i po okoliš vrlo štetnim materijalima.
Ove su godine brojne organizacije, aktivisti i volonteri diljem svijeta udružili svoje snage u lokalnim akcijama čišćenja kako bi ušli u trag najvećim svjetskim korporacijama, koje su sa svojom problematičnom, nepotrebnom i suvišnom ambalažom i korištenim materijalima odgovorne za postojeće plastično onečišćenje u okolišu.
U razdoblju od devet mjeseci, međunarodni tim od gotovo 10.000 volontera u 239 akcija čišćenja organiziranih u 42 zemlje na 6 kontinenata prikupio je više od 187.851 komada plastičnog otpada.
Objavljeni rezultati od strane Greenpeacea i „Break Free From Plastic“ pokreta ukazuju na 10 najvećih svjetskih korporacija koje stvaraju najviše plastičnog otpada, a to su redom:
- Coca-Cola
- PepsiCo
- Nestlé
- Danone
- Mondelez International
- Procter & Gamble
- Unilever
- Perfetti van Melle
- Mars Incorporated
- Colgate-Palmolive
Fotografija: Greenpeace USA
Coca-Cola najveći onečišćivač na svjetskoj razini
Među navedenim korporacijama, samo su prve tri - Coca-Cola, PepsiCo i Nestlé, činile čak 14 posto brendiranog plastičnog otpada. Među top tri najveća onečišćivača, Coca-Cola prednjači sa svojim plastičnim otpadom koji je pronađen duž obala, u parkovima i na ulicama u čak 40 od 42 zemlje. Specifično u SAD-u, temeljem ukupno 70 provedenih akcija čišćenja utvrđeno je da su Nestlé, PepsiCo i Coca-Cola najgori korporacijski plastični onečišćivači, upravo tim redoslijedom.
„Revizije navedenih robnih marki nude nepobitne dokaze o ulozi korporacija u održavanju globalne krize plastičnog onečišćenja“, rekao je Von Hernandez, glavni koordinator „Break Free From Plastic“ pokreta. „Nastavljajući s korištenjem problematične i teško razgradive plastične ambalaže, ove korporacije su odgovorne za onečišćenje našeg planeta na masovnoj razini.“
Usprkos poražavajućim rezultatima, sve tri korporacije obvezale su se na smanjenje stvaranja ambalažnog otpada: Coca-Cola ima cilj prikupiti i reciklirati ekvivalent od 100 posto svoje ambalaže do 2030. godine. Nestlé pak ima za cilj proizvesti 100 posto ambalaže koja se može reciklirati ili ponovno upotrijebiti do 2025., dok se PepsiCo do 2025. obvezao na isključivo korištenje ambalaže dizajnirane i prikladne za recikliranje, kompostiranje ili biorazgradnju, kao i na smanjenje ugljičnog otiska tijekom ambalažne proizvodnje.
Wonnapa beach - World Cleanup Day, 15. rujna 2018. / Fotografija: Greenpeace
Diljem svijeta raste svijest o globalnoj krizi prouzročenoj prekomjernim stvaranjem plastičnog otpada. Vlade diljem svijeta poduzimaju korake za zabranu plastike za jednokratnu upotrebu, a pojedinci se obvezuju na smanjenje plastičnog otiska.
„Svi mi imamo ulogu u rješavanju plastičnog onečišćenja, no stvarnost je da pojedinačni potrošači već nose teret ove krize“, izjavio je Ryan Schleeter iz Greenpeacea. „Umjesto plastičnih koristimo staklene boce i metalnu ambalažu za višekratnu upotrebu, izbjegavamo nepotrebna pakiranja u trgovinama i čistimo naše plaže najbolje što možemo, ali sve dok nam proizvođači ne ponude više održivih izbora, ne možemo učiniti puno više od toga.“
Klara Perović / Ekovjesnik