Zagreb: Nacrt prijedloga Odluke o javnoj usluzi prikupljanja otpada
Kako će se prikupljati otpad u Zagrebu?
Savjetovanje o Nacrtu prijedloga Odluke Gradske skupštine Grada Zagreba o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada traje do 16. prosinca
Jučer je održana tematska sjednica Gradske skupštine Grada Zagreba o uspostavi sustava gospodarenja otpadom na kojoj je razmatran Nacrt prijedloga Odluke o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada.
Odlukom se propisuje da se vrste otpada odvojeno prikupljaju u više standardiziranih vrsta spremnika, a otpadna plastika u označenim vrećama za otpadnu plastiku. Standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada su uobičajenog volumena od 80 litara, 120 litara, 240 litara i 1.100 litara, dok se kao standardizirani spremnici za sakupljanje otpadne plastike propisuju vrećice volumena 60,00 litara.
Standardizirani spremnici za reciklabilni komunalni otpad su specijalni metalni ili plastični spremnici i to: plavi za otpadni papir, zeleni za otpadno staklo i žuti za otpadnu plastiku, a postavljaju se na javnim površinama, reciklažnim dvorištima i mobilnim reciklažnim dvorištima sukladno Planu lokacija za postavljanje spremnika za reciklabilni komunalni otpad, koji sadrži popis lokacija za postavljanje spremnika, broj spremnika, volumen i izgled spremnika.
Plan lokacija izrađuje Zagrebački Holding d.o.o. – Podružnica Čistoća koja ga je dužna izraditi u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Najmanja učestalost odvoza prema vrstama otpada Nacrtom prijedloga Odluke utvrđuje se kako slijedi: miješani komunalni otpad i biootpad jednom tjedno, otpadni papir i karton te otpadna plastika dva puta mjesečno i krupni (glomazni) otpad dva puta godišnje na točno određenim lokacijama bez naknade.
Korisnicima usluge prikupljanja otpada svakako će biti zanimljiv način na koji će djelatnici Zagrebačkog holdinga d.o.o. - Podružnice Čistoća kontrolirati odlaganje otpada u spremnicima. Naime, Odlukom se predviđa da djelatnici Čistoće vizualnim pregledom ili na drugi odgovarajući način utvrde odgovara li sadržaj otpada u spremniku vrsti otpada za čije je odlaganje spremnik namijenjen. Sve nepravilnosti se naravno moraju evidentirati na obračunskom mjestu korisnika usluge.
Čistoća je dužna gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanoj učestalosti odvoza otpada i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada.
Obavijest o prikupljanju otpada treba se dostaviti korisnicima u roku od 30 dana od stupanja na snagu ove Odluke, i to u pisanom obliku ili putem internetske stranice.
Poseban i zasigurno najzanimljiviji dio Odluke su ugovorne kazne za građane kao korisnike usluga. Tako se za detaljno razrađene postupke korisnika propisuju određeni iznosi ugovornih kazni koji se kreću od 250,00 kuna za uništavanje ili oštećenje spremnika za otpad do iznosa u visini od 10.000,00 kuna za slučaj da se ne koristi javna usluga i ne predaje miješani komunalni otpad i biorazgradivi komunalni otpad.
Čistoća je također ovlaštena i dužna postupati po prijavi komunalnih redara, treba razmotriti i ispitati prijave građana, uzimati potrebne izjave od korisnika usluga, svojih zaposlenika i trećih osoba. Sve nepravilnosti trebaju se dokumentirati fotografiranjem i/ili video snimanjem te potkrijepiti svim dokazima pomoću kojih se nedvojbeno mogu utvrditi. Prikupljeni dokazi poslužit će naravno za obračun ugovorne kazne.
Ukoliko se utvrdi da je korisnik usluge počinio više nepravilnosti, Čistoća će mu za svaku od navedenih radnji obračunati i naplatiti ugovornu kaznu.
Sastavni dio Nacrta prijedloga Odluke je i popis adresa reciklažnih dvorišta i naselja na području na kojima je uspostavljeno reciklažno dvorište:
ADRESE RECIKLAŽNIH DVORIŠTA (RD):
- RD SUSEDGRAD - STENJEVEC, Gospodska ulica br. 20
- RD PRUDINEC - JAKUŠEVEC, na ulazu odlagališta otpada
- RD TUNEL, ugao Gračanske i Kvintičke ulice
- RD ZAGORSKA, Zagorska br. 3
- RD ŠPANSKO, Dobriše Cesarića 2a
- RD KAJZERICA, Žarka Dolinara br.5
- RD PRILESJE, Prilesje 1c
- RD DUBRAVA, Osječka br. 25
- RD SESVETE, Jelkovečka bb
- RD KLARA, Sisačka cesta br. 10
ADRESE MOBILNIH RECIKLAŽNIH DVORIŠTA (MRD):
- MRD BREZOVICA, Prigradska ulica III odvojak
- MRD TRNJE, Ulica Frana Folnegovića, preko puta kućnog broja 10
- MRD GORNJI GRAD - MEDVEŠČAK, raskrižje ulica Horvatovac i Ružičnjak
- MRD PODSLJEME, Ulica Štefanovec, blizu raskrižja s Markuševečkom cestom
- MRD PODSUSED-VRAPČE, Ulica Prigornica 2
Cjeloviti tekst Nacrta prijedloga Odluke o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada dostupan je na sljedećoj poveznici.
Savjetovanje o Nacrtu prijedloga Odluke provodit će se u razdoblju do dana 16. prosinca 2017. Za sudjelovanje u savjetovanju zainteresirani trebaju popuniti objavljeni obrazac, a po njegovom završetku, sve pristigle primjedbe i prijedlozi bit će javno dostupni na internetskoj stranici Grada Zagreba.
Zagreb.hr / Ekovjesnik