Farme Plenty nude „obilje“ hrane za sve
Budućnost urbane poljoprivrede
Startup Plenty sa sjedištem u San Franciscu ukazuje na mogućnost proizvodnje hrane i budućnost urbane poljoprivrede visoke tehnologije. Osim po jedinstvenom sustavu vertikalnih farmi, ova tvrtka ističe se i po uspješnoj primjeni psihologije boja brendova brze hrane na svojoj ambalaži.
Plenty je poljoprivredna startup tvrtka koja pokušava razviti potpuno novi način proizvodnje hrane i prehrane svjetskog stanovništva i to korištenjem inovativnog sustava vertikalnih farmi koji je toliko učinkovit da u prostoru jednog košarkaškog igrališta omogućuje uzgoj hrane za koji je inače potreban jedan hektar poljoprivrednog zemljišta. Misija ove tvrtke usmjerena je na dobrobit „biljaka, ljudi i planeta“ – Plenty uzgaja visokokvalitetne prehrambene proizvode, isporučuje ih sve većem broju ljudi te pritom umanjuje štetu koju nanosimo planetu.
Tvrtka je do sada otvorila nekoliko vertikalnih farmi, između ostalog u Wyomingu i Washingtonu, no tehnologijom se posebno ističe nova farma Tigris u San Franciscu koja koristi manje od pet posto vode i 99 % manje zemlje u odnosu na tradicionalnu poljoprivrednu proizvodnju te se u potpunosti napaja energijom vjetra i sunca. Farma Tigris je potvrda izvrsnog partnerstva između ljudi i strojeva na čijem je razvoju radilo nekoliko generacija poljoprivrednih stručnjaka, biologa i inženjera te korištene brojne analize podataka i posebno prilagođena rasvjeta kako bi se postigao što bolji okus i hranjiva vrijednost Plentyjevih proizvoda.
Vertikalne urbane farme savršeno su rješenje jer ne zahtijevaju velika zemljišta, tla ili sunčevo svjetlo (u njima se koriste posebne niskoenergetske UV svjetiljke), a ponajmanje pesticide. Vertikalna poljoprivreda je pritom i nevjerojatno učinkovita u svim vrstama okruženja te omogućuje velike uštede goriva i smanjenje emisija CO2 u odnosu na isporuku proizvoda s udaljenih farmi i poljoprivrednih područja.
Korištenjem suvremenih tehnologija Plenty osigurava kvalitetan urod, a u farmi Tigris može istovremeno uzgajati i do milijun biljaka te obrađivati njih 200 u minuti, na prostoru mnogo manjem od tradicionalnih poljoprivrednih farmi.
- Farma Tigris u San Franciscu © Plenty / Spencer Lowell
U tvrtki Plenty također razmišljaju o budućnosti u kojoj će voće i povrće biti tako dobrog okusa da će moći zamijeniti čips, čokoladu i razne grickalice. Zbog toga se odnedavno koristi nova strategija vizualnog brendiranja koju je za Plenty osmislio &Walsh. Njihova nova ambalaža koristi živopisne boje, primjerice crvenu i žutu, u kombinaciji s novim fontom i podebljanim slovima. Mnogi brendovi brze hrane koriste ove boje zbog utjecaja na ljudsku psihologiju: crvena tako potiče glad, a žuta sreću. Plentyjeva ambalaža sada je u potpunoj suprotnosti s ambalažom drugih proizvođača, koja je obično jednostavna, zelena i usredotočena na zdravstvenu vrijednost proizvoda. Glavni cilj novog brendiranja bio je postizanje osjećaja topline i pristupačnosti Plentyjevih proizvoda, a novim bojama i dizajnom ambalaže nastoji se stvoriti proizvod koji nije samo zdrav i dobar za planet, već jednako „primamljiv“ kao najčešće štetna brza hrana i grickalice.
Na prvi pogled, čini se da Plentyjeve metode možda ne ispunjavaju idealne predodžbe o održivoj poljoprivredi, ali stvarnost je takva da su njihove farme vrlo učinkovite - proizvode visoko hranjive i ukusne proizvode koristeći znatno manje zemlje i vode od tradicionalnih farmi te se u potpunosti napajaju čistom energijom. Plenty se također ponosi time što njihova proizvodnja predstavlja izvrsno rješenje za budućnost poljoprivrede. Tradicionalnom poljoprivrednom proizvodnjom neće biti moguće prehraniti cjelokupno svjetsko stanovništvo, a ovaj će se problem pogoršati djelovanjem klimatskih promjena i trajnom degradacijom tla. Stoga postoji velika potreba za razvojem alternativa tradicionalnoj poljoprivredi, a farme tvrtke Plenty predstavljaju značajan korak u pravom smjeru.
S.F. / Ekovjesnik