U Beču predstavljen kamion za prikupljanje otpada na vodikov pogon
Tih, čist i siguran na cesti - prvi bečki kamion za otpad na vodik
Na bečkom Dunavskom otoku počelo je testiranje prvog vozila za prikupljanje otpada na vodikov pogon. Kamion bečkog gradskog poduzeća MA48 ima domet od oko 160 km te u usporedbi s ranije uvedena dva električna vozila može prijeći gotovo dvostruko veću udaljenost.
Novo vozilo zamjenjuje starije dizelsko vozilo, vrlo je tiho i ne proizvodi emisije, a puni se u prvoj punionici vodika u garaži javnog prijevoznika Wiener Linien u naselju Leopoldau koje se nalazi u 21. bečkom okrugu Floridsdorf.
„Teška gospodarska vozila na alternativni pogon predstavljaju poseban izazov, zbog čega je za MA48 ova probna vožnja posebno važna. Samo testiranje provodit će se pod nadzorom stručnjaka s Tehnološkog sveučilišta u Beču“, izjavio je u četvrtak Jürgen Czernohorszky, gradski vijećnik za zaštitu klime.
„Ovdje testiramo dodatnu tehnologiju kako bismo se u budućim nabavama vozila mogli osloniti na stečeno iskustvo“, kazao je voditelj odjela MA 48 Josef Thon. „Vozila ovog tipa trenutačno nisu spremna za serijsku proizvodnju pa stoga testiramo prototip kamiona. Budućnost će pokazati koja je vrsta vozila najprikladnija i koji će je alternativni pogon prevladati.“
Grad Beč je već napravio velik korak prema postizanju klimatske neutralnosti gradskog voznog parka, i to ponajviše uvođenjem električnih vozila, a taj se cilj namjerava ostvariti prije 2030. godine. Prvi električni kamion za prikupljanje otpada u punom je pogonu još od kolovoza 2019., a potom je nabavljeno još jedno električno vozilo. Dosadašnja iskustva ne pokazuju ograničenja u odnosu na konvencionalna vozila za odvoz otpada.
„Ispitujemo ponašanje vozila i baterije na različitim temperaturama, na različitim rutama i s različitim vrstama otpada, a naša će iskustva iz svakodnevnog poslovanja utjecati na daljnju stratešku orijentaciju voznog parka“, dodao je Josef Thon.
Novi kamion na vodik testira se na Dunavskom otoku na kojem uvijek ima puno pješaka i biciklista pa se time provjerava sigurnost novog vozila. Položaj vozača u niskopodnoj kabini omogućuje najbolji pogled na osobe ispred vozila prilikom vožnje.
Na šasiji Mercedes-Benza nadograđena je karoserija austrijske tvrtke Stummer Kommunalfahrzeuge. Dvije vodikove gorivne ćelije (svaka po 30 KW) tijekom vožnje pune bateriju (kapaciteta 85 kWh) koja daje energiju za pogon dva elektromotora. Uz vlastitu težinu od 17 tona, vozilo ima sabirni prostor volumena 23 m3. Domet novog kamiona za odvoz smeća je otprilike 160 km, a u usporedbi s dva MA48 električna kamiona može prijeći gotovo dvostruko veću udaljenost te se brže puni.
U sljedećih nekoliko godina cijeli vozni park Grada Beča s oko 3 100 gradskih vozila trebao bi prijeći na alternativne pogon. Beč trenutačno raspolaže s ukupno 183 električna vozila, od kojih se 111 odnosi na automobile, a ostatak na specijalna vozila i kamione.
S.F. / Ekovjesnik