Od 24. travnja uvodi se novi izravni vlak na relaciji Villa Opicina – Pivka – Rijeka
Nova izravna prekogranična veza između Italije, Slovenije i Hrvatske | Projektom SUSTANCE ispituje se i mogućnost korištenja željezničkog prijevoza u turističke svrhe
Zahvaljujući projektu Interreg Central Europe SUSTANCE, u srijedu 24. travnja počinje prometovati međunarodni sezonski vlak na relaciji Villa Opicina – Rijeka. Vlak će prometovati svakodnevno preko Ilirske Bistrice, Pivke, Divače i Sežane u Sloveniji i to do 30. rujna 2024.
Uvođenje nove izravne željezničke linije između Opicine i Rijeke najavile su Hrvatske željeznice (HŽ) novim voznim redom za 2024. godinu koji je stupio na snagu 10. prosinca 2023., a vlak će prometovati svakodnevno od 25. travnja do 30. rujna 2024. Na navedenoj relaciji vozit će nova elektromotorna garnitura vlaka Stadler Flirt (SŽ 510) Slovenskih željeznica te će se zaustavljati na sljedećim željezničkim kolodvorima i prema sljedećem voznom redu:
- Vlak br. 1801: Villa Opicina 7.50 – Sežana 8.02 – Divača 8.12 – Pivka 8.40 – Ilirska Bistrica 8.55 – Šapjane 9.13 – Opatija Matulji 9.38 – Rijeka 9.54
- Vlak br. 1812: Rijeka 18.25 – Opatija Matulji 18.42 – Šapjane 19.12 – Ilirska Bistrica 19.35 – Pivka 19.57 – Divača 20.19 – Sežana 20.29 – Villa Opicina 20.40
Od kolodvora Villa Opicina do Trsta putnici mogu koristiti izravnu autobusnu vezu.
Ukupan kapacitet vlaka je 235 putnika, a osiguran je i ograničen broj mjesta za bicikle i dječja kolica. Putovanje je omogućeno i osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću, a putnicima je na raspolaganju i besplatan Wi-Fi.
Karte po posebnoj promotivnoj cijeni
Jednosmjerna karta vlakom od Opicine do Rijeke stoji osam eura, a povratna 16 eura. Djeca od 6 do 12 godina putuju uz popust od 50 posto, a djeca do šest godina besplatno. Cijena prijevoza bicikla iznosi pet eura u jednom smjeru.
Preporučuje se kupovina karata na prodajnim mjestima za međunarodni promet, a Slovenske železnice navode kako putnici iz Opicine i Ilirske Bistrice karte mogu kupiti i u vlaku, uz plaćanje gotovinom i korištenjem mobilne aplikacije VALÚ.
- Vlak na relaciji Villa Opicina – Rijeka prometovat će svakodnevno preko Ilirske Bistrice, Pivke, Divače i Sežane u Sloveniji. © Slovenske železnice
Kvalitetnija usluga prijevoza u prekograničnim područjima
Prometovanje vlaka sufinancirano je iz Programa transnacionalne suradnje INTERREG Central Europe s 80 % u sklopu projekta SUSTANCE. Projekt se provodi od 1. travnja 2023. do kraja ožujka 2026. godine, a njegova ukupna vrijednost iznosi dva milijuna eura.
U projektu SUSTANCE sudjeluje osam partnera iz Hrvatske, Italije, Slovenije i Mađarske, a glavni cilj projekta je poboljšati uslugu javnog prijevoza između slabije naseljenih perifernih i prekograničnih regija s urbanim područjima u kojima se nalaze glavna prometna čvorišta. Uz kvalitetniju uslugu u prekograničnim područjima, u sklopu projekta bit će razvijena i inovativna ICT rješenja u cilju poboljšanja održive mobilnosti putnika.
Vodeći partner projekta, Izvršno tajništvo Srednjoeuropske inicijative sa sjedištem u Trstu, koordinira uvođenje nove željezničke usluge, a partneri projekta SŽ Potniški promet i HŽ Putnički prijevoz uvode novu izravnu liniju koja će povezivati Trst (Villa Opicina) s Rijekom preko Slovenije.
U sklopu projekta SUSTANCE pokrenuta je i inicijativa Train'n'green koja promiče održivu mobilnost i turizam. U okviru inicijative HŽPP nadograđuje svoju web stranicu informacijama koje potiču ekološki prihvatljiva putovanja i aktivan odmor kroz jedinstveno iskustvo kombiniranja putovanja vlakom i biciklom. Na stranicama će se pružati informacije o biciklizmu, biciklističkim stazama, bike-friendly smještaju i događanjima u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji.
Prometovanje novog izravnog vlaka odvijat će se u suradnji hrvatskog i slovenskog projektnog partnera - HŽ Putnički prijevoz i SŽ Potniški promet, te talijanskih partnera Eurac Research i Istituto Trasporti e Logistica (ITL), u sklopu europskog projekta Interreg Central Europe SUSTANCE. Cilj projekta je poboljšati povezanost prekograničnih regija i ispitati mogućnost korištenja željezničkog prijevoza u turističke svrhe.