Velike svjetske kompanije odbacuju plastiku za jednokratnu upotrebu
Svijet je objavio rat plastici za jednokratnu upotrebu!
Posljednjih tjedan dana nekoliko se velikih svjetskih tvrtki – uključujući SeaWorld, American Express, Royal Caribbean, IKEA, A&W Canada i Burger King UK, obvezalo na prestanak korištenja plastičnih proizvoda kao što su slamke, štapići za miješanje napitaka, poklopci čaša i vrećice.
Dan uoči Svjetskog dana oceana (8. lipnja), iz tvrtke SeaWorld Entertainment stiglo je priopćenje u kojem navode kako su iz svih svojih 12 tematskih parkova uklonili sve plastične slamke i vrećice.
„Ovo je velik korak za našu tvrtku kojim potvrđujemo našu posvećenost zaštiti okoliša, oceana i posebno životinja s kojima dijelimo naš planet, a koje su ugrožene ogromnim količinama plastičnog otpada“, izjavio je predsjednik Uprave tvrtke SeaWorld John Reilly. „Svjesni smo štetnih učinaka plastičnog otpada na morske životinje koje spašavamo i oporavljamo, a prestankom upotrebe plastičnih slamki i vrećica u našim tematskim parkovima dajemo svoj doprinos ublažavanju problema plastičnog onečišćenja.“
Kreditne kartice od plastičnog otpada iz oceana
Iz American Expressa, koji je započeo suradnju s organizacijom za zaštitu oceana Parley for the Oceans, također je stiglo priopćenje u kojem naglašavaju kako će u roku od mjesec dana ukloniti plastične slamke i štapiće za miješanje kave iz svih svojih glavnih ureda i Centurion salona na zračnim lukama širom svijeta. Pored toga, tvrtka će do 2025. godine svoje sjedište u New Yorku u potpunosti prilagoditi Zero Waste konceptu i započeti s izdavanjem kreditnih kartica proizvedenih isključivo od recikliranog plastičnog otpada uklonjenog iz oceana te s obala i plaža. American Express je započeo s probnom fazom korištenja novih kreditnih kartica, za koje se očekuje da će biti dostupne u narednih 12 mjeseci.
„Za svaki drugi naš udisaj zaslužni su oceani i bez njih je ugrožen naš opstanak na planetu“, izjavio je Cyrill Gutsch, osnivač organizacije Parley for the Oceans. „American Express nam pomaže promijeniti odnos ljudi prema zaštiti okoliša i na ovaj način poziva sve svoje korisnike širom svijeta da zajedno oblikujemo plavu budućnost našeg planeta, koja se temelji na kreativnosti, suradnji i eko-inovaciji.“
Promjene i u svijetu brze hrane
Unatoč McDonald'sovoj odluci da u svojim restoranima nastavlja s posluživanjem plastičnih slamki, druge tvrtke iz svijeta brze hrane ipak najavljuju velike promjene i pridružuju se borbi protiv plastičnog onečišćenja. McDonald'sov britanski suparnik Burger King UK obilježio je Svjetski dan oceana svojom najavom postupnog uvođenja pakiranja hrane od isključivo recikliranih, biorazgradivih i kompostabilnih materijala do 2025. godine. Također, Burger King UK već u rujnu ove godine u svim svojim restoranima uvodi korištenje biorazgradivih slamki, a od srpnja će se plastične slamke i poklopci čaša djeliti isključivo na upit.
Istoga dana, A&W Canada je postao prvi lanac restorana brze hrane u Sjevernoj Americi koji je donio odluku o prestanku korištenja plastičnih slamki i uvođenju slamki od papira i to do siječnja 2019. godine. Kanadski CBC je izvijestio kako će se na taj način spriječiti stvaranje otpada od čak 82 milijuna plastičnih slamki.
„Uvođenje novih inovativnih pakiranja kojima ćemo smanjiti količinu plastičnog otpada postaje ključ strategije zaštite okoliša naše tvrtke“, izjavio je za portal Sustainable Brands Tyler Pronyk, direktor distribucije tvrtke A&W. „Korištenjem kompostabilnih pakiranja, pravih šalica, tanjura i ostalog pribora za jelo, značajno ćemo smanjiti količine plastičnog otpada na odlagalištima.“
Manje mesnih jela u Ikeinim restoranima
Švedski maloprodajni div Ikea, također je najavio da će do 2020. godine prestati prodavati plastične proizvode za jednokratnu uporabu. Ova odluka vrijedit će u svim Ikeinim trgovinama širom svijeta, a iz tvrtke napominju kako će ubuduće u proizvodnji koristiti isključivo obnovljive materijale, kao i one koji se mogu reciklirati. Ikea također objavljuje rat emisijama štetnih plinova, a s ciljem njihovog smanjenja planiraju i povećanje ponude bezmesnih jela i grickalica u svojim restoranima.
Odluke velikih svjetskih tvrtki podudaraju se s obvezama koje je ranije ovog tjedna donijela Skupina G7, savjetodavni forum sedam najznačajnijih industrijskih zemalja svijeta, a prema kojima su Kanada, Francuska, Njemačka, Italija, Velika Britanija i EU potpisale sporazum Ocean Plastics Charter, kojim se postavljaju ciljevi smanjenja uporabe nepotrebnih plastičnih masa i poboljšanja recikliranja. Sporazum su, međutim, odbili potpisati Japan i SAD.
S.F. / Ekovjesnik
- Naslovna fotografija: Kai Schreiber / Flickr / Creative Commons