Riječka Čistoća kupila kamion za 2,2 milijuna kuna, sad mora na preinake
Na cesti je, točnije na Korzu, bio jedino kada je trebalo demonstrirati ekološku osviještenost
Riječko komunalno društvo Čistoća grcalo je u gubicima zbog kašnjenja početka rada CZGO Marišćina jer je otpad trebalo odvoziti na druga hrvatska odlagališta, a onda je cijena usluge povećana zbog toga što je Marišćina počela s radom. Građani se pitaju je li u tom poduzeću sve napravljeno kako treba prije poskupljenja usluge, piše Novi list.
Možda i jest, ali jedna stvar na koju su redakciju Novog lista upozorili izvori, koji su željeli ostati anonimni, s razlogom se pitaju jesu li neki potezi uprave financijski racionalni. Jedan od njih je nabava kamiona Iveco koji je, prema tvrdnjama naših izvora, više od godinu dana parkiran u garaži, a plaćen je više od dva milijuna kuna. Na cesti je, točnije na Korzu, bio jedino kada je trebalo demonstrirati ekološku osviještenost.
Skuplja prašinu?
Taj kamion je predstavljen prošle godine na Korzu kao nešto što nitko nema, a prije toga je godinu dana bio parkiran, i još uvijek je parkiran u garaži u Osječkoj. Navodno su ga nekoliko puta pokušali nekome prodati, ali neuspješno. Sad ni sami ne znaju što bi s njim, a jako je skupo plaćen.
Svatko tko je imalo normalan zna da ovaj kamion nije bio za Rijeku, zbog konfiguracije terena i rasporeda kanti i zbog niza drugih razloga, ali je svejedno kupljen. Kamion je trenutno parkiran, u stvari stalno je parkiran u garaži u Osječkoj, a masno su ga platili. Zašto je kupljen, nikome nije jasno – tvrdi čovjek koji je Novom listu dojavio informaciju o skupom vozilu koje skuplja prašinu u Osječkoj.
U Upravi Čistoće navode pak kako je riječ o ekološkom komunalnom vozilu marke IVECO, koje kao pogon koristi stlačeni prirodni plin (SPP), a nabavljeno je zbog povećanja učinkovitosti i eko-prihvatljivosti voznog parka KD-a, postupnim smanjenjem udjela dizelskih i benzinskih vozila.
EURO 6 standard
Kamion zadovoljava EURO 6 standard te ima dvije komore, što omogućava istovremeno prikupljanje dvije različite frakcije otpada, ukupnog kapaciteta 30 m3.
- KD Čistoća je za nabavku vozila raspisala javni natječaj, a vozilo je nabavljeno za 2.198.500 kuna. Po svojim karakteristikama vozilo je potpuno u skladu s Pravilnikom o uvjetima i načinu dodjeljivanja sredstava Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te kriterijima i mjerilima za ocjenjivanje zahtjeva za dodjeljivanje sredstava Fonda te je iz tog razloga Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost i sufinancirao nabavku vozila sa 873.240 kuna, a KD Čistoća je osigurala preostalih 1.325.260 kuna.
- Trenutačno u svom voznom parku KD Čistoća posjeduje tri teretna vozila s pogonom na stlačeni prirodni plin te tri električna vozila, a u planu je i nabava dodatnih elektrovozila i vozila na SPP. Navedeno vozilo, osim što je ekološki prihvatljivije, je i operativno učinkovitije. Kod implementacije novih tehnoloških rješenja i vozila uobičajena je faza prilagodbe i lokalizacija jer se tek na terenu može vidjeti operativno funkcioniranje u stvarnim situacijama i eliminirati eventualno uočene nedostatke, pojašnjavaju u Upravi Čistoće.
Analiza isplativosti
Navode i primjer – zbog nesavjesnog ubacivanja glomaznog otpada u spremnike namijenjene za reciklabilne frakcije, morala se izvršiti preinaka prihvatnog otvora komore vozila jer su se u nekim slučajevima takvi komadi zaglavljivali u prihvatnom lijevku.
– Iz tog razloga, a nakon probnog rada u stvarnim uvjetima, u trošku dobavljača vozila izvršene su određene preinake tehničkih detalja, kako bi vozilo u potpunosti bilo prilagođeno potrebama KD-a Čistoća. S obzirom na specifičnost predmetnog vozila, prije odluke o javnoj nabavi napravljena je i detaljna analiza isplativosti koja je pokazala da su sveukupni troškovi nabave i desetogodišnje uporabe takvog vozila bitno manji u usporedbi s klasičnim vozilom za prijevoz otpada volumena 20 m3.
Nabavljeno vozilo svojom konstrukcijom i namjenom pripremljeno je za sustav zbrinjavanja komunalnog otpada koji se postupno implementira u cijeloj Hrvatskoj. Glavni cilj novog sustava je veći stupanj iskorištenja korisnog otpada, a kako bi volumen miješanog komunalnog otpada bio čim manji – zaključili su u Upravi Čistoće.