Uvođenje načela kružnog gospodarstva u automobilskoj industriji

Inicijativa je pokrenuta na UN-ovom summitu o klimatskim akcijama

Inicijativa za uvođenje načela kružnog gospodarstva u automobilskoj industriji nastoji temeljito preobraziti ovu industriju te potaknuti njenu održivu proizvodnju i pružiti nove oblike i usluge održive mobilnosti.

Tijekom održavanja UN-ovog summita o klimatskim akcijama, EIT Climate-KIC, Svjetski ekonomski forum (World Economic Forum) te nekoliko partnerskih organizacija i tvrtki pokrenuli su inicijativu koja ima za cilj radikalno umanjiti ekološki otisak automobilske industrije: The Circular Cars Initiative.

Automobili su odgovorni za 90 posto onečišćenja zraka u gradovima te u prosjeku sadrže 1,4 tone materijala od čega se na kraju životnog ciklusa automobila oporabljuje i ponovo koristi vrlo malo. Međutim, tehnološki napredak i briga za okoliš sada nužno pokreću brzu transformaciju automobilske industrije i potiču održivu mobilnost.

Prema podacima EU-a, sprečavanjem stvaranja otpada, ekološkim dizajnom, ponovnom upotrebom otpada i sličnim mjerama tvrtke bi mogle ostvariti neto uštedu od 600 milijardi eura, odnosno 8 % godišnjeg prometa, a godišnje bi se emisije stakleničkih plinova ujedno smanjile za od 2 do 4 %.

Uvođenje načela kružnog gospodarstva smanjuje pritisak na okoliš, povećava sigurnost nabavke sirovina, konkurentnost i inovacije, a prema procjenama bi omogućilo i otvaranje 580 tisuća novih radnih mjesta. Svakako je važno istaknuti kako bi potrošači dobili dugotrajnije, otpornije i vrjednije proizvode.

Inicijativa za uvođenje načela kružnog gospodarstva u automobilskoj industriji nastoji temeljito preobraziti ovu industriju te potaknuti njenu održivu proizvodnju i pružiti nove oblike i usluge održive mobilnosti. Partneri inicijative usredotočit će se na tri glavna područja: dizajn za dugovječnost kroz dijeljenje i spajanje koncepata, poboljšano upravljanje materijalima i napredna prerada.

Njome će se uključiti svi dionici u automobilskom lancu vrijednosti, odnosno dobavljači materijala, tvrtke za reciklažu i tvrtke za pružanje usluga najma vozila, platforme za upravljanje podacima i regulatori. U osnovi ova inicijativa predstavlja suradnju Svjetskog ekonomskog foruma i Svjetskog poslovnog vijeća za održivi razvoj (World Business Council for Sustainable Development - WBCSD), s EIT Climate-KIC-om kao ključnim partnerom. Tehničku podršku pružat će SystemIQ, kao savjetnik za zaštitu okoliša, dok su ostali partneri Lanxess, vodeća tvrtka za specijalne kemikalije i LeasePlan, vodeća svjetska tvrtka za pružanje usluga najma automobila koja upravlja s 1,8 milijuna vozila u preko 30 zemalja.

S.F. / Ekovjesnik

 

 

VEZANE VIJESTI

Berlinska robna kuća NochMall postavlja nove standarde u održivoj kupovini

NochMall je prva robna kuća rabljene robe u Berlinu, ali i puno više od toga. Ovdje se na više od 2 000 četvornih metara ne prodaju samo namještaj, odjeća, kućanski uređaji i razne potrepštine za kućanstvo, igračke, knjige i još mnogo toga – čak oko 30 000 artikala koji čekaju drugi život u novom domu, već se organiziraju brojne radionice, a Berlinčani educiraju o kružnom gospodarstvu i sprječavanju nastanka otpada.

Re_fashion podiže svijest o važnosti prikupljanja i recikliranja otpadnog tekstila i obuće

Više od 85 francuskih modnih brendova uključilo se u nacionalnu kampanju udruženja Re_fashion s ciljem podizanja svijesti o važnosti prikupljanja i recikliranja tekstilnog otpada i stare obuće. Uz odgovornije sudjelovanje svih građana u njihovom prikupljanju i razvrstavanju, čak 99,5 % stare odjeće, posteljine, raznog kućanskog tekstila i obuće može imati svoj drugi život.

Kako poboljšati dizajn ambalaže i povećati reciklažu?

Europska federacija za gospodarenje otpadom i usluge zaštite okoliša (FEAD) pripremila je listu glavnih zahtjeva koji se tiču dizajna proizvoda, zahtjeva tržišta i trenutne tehnologije, a koji će se uzeti u obzir pri razmatranju osnovnih zahtjeva za ambalažom.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER