U bečkom javnom prijevozu postižu se velike uštede energije

Vlakovi bečkog metroa kočenjem proizvode struju

Energija koja se oslobađa prilikom kočenja pretvara se u struju za napajanje pokretnih stepenica, dizala i rasvjete

Bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien osmislilo je zanimljivu metodu za dobivanje električne energije iz obnovljivog izvora. U sklopu projekta „Brake Energy“ reciklira se energija koju vlakovi podzemne željeznice oslobađaju prilikom kočenja te se pretvara u struju.

Naime, svaki put kada se neki vlak metroa zaustavi na postaji, oslobađa se kočiona energija. Većina te energije vraća se u sustav i pokreće nadolazeće vlakove. Kada se ne koristi za pokretanje nekog drugog vlaka, ta se energija preusmjerava u 20-kilovoltnu mrežu izmjenične struje tvrtke Wiener Linien. Takva se reciklirana struja tada koristi za napajanje pokretnih stepenica, dizala i rasvjete na postajama bečkog metroa.

Prvo postrojenje za pretvaranje kočione energije u struju u Beču postavljeno je 2018. godine na stanici podzemne željeznice Hardeggasse na liniji U2 u okrugu Donaustadt. Ove je godine Beč dobio još jedno takvo postrojenje na postaji linije U1 Altes Landgut u okrugu Favoriten.

„Što se više energije može reciklirati, to je manje energije potrebno proizvesti“, objasnila je članica bečkog poglavarstva za zaštitu okoliša Ulli Sima.

  • Reciklirana struja služi i za napajanje pokretnih stepenica © Wiener Linien

Prema procjenama ova postrojenja na godišnjoj razini mogu proizvesti do 3 GWh električne energije što u prosjeku odgovara potrošnji struje u 720 kućanstava, a omogućuje i značajno smanjenje emisija CO2 – za čak 400 tona.

Danas samo jedan posto ukupnih emisija ugljikovog dioksida u austrijskoj metropoli otpada na javni prijevoz.

„Mi smo uvijek u potrazi za novim načinima za zaštitu klime. Zbog toga od siječnja 2020. nabavljamo samo struju s nultom emisijom CO2 koja je u cijelosti dobivena iz obnovljivih izvora energije u Austriji“, objasnio je direktor tvrtke Wiener Linien Günter Steinbauer.

Beč bi uskoro trebao dobiti još četiri ovakva postrojenja za recikliranje energije, od kojih je prvo planirano već 2021. godine i to na stanici Ober St. Veit linije U4.

Gotovo sva vozila bečkog javnog prijevoza koja prometuju tračnicama, pa tako i tramvaji, prave su male „elektrane“. Energija koja se oslobađa prilikom kočenja tramvaja također se vraća natrag u mrežu te je na taj način mogu koristiti i ostala vozila u tom području. Bečki tramvaji na ovaj način proizvode već 30 % potrebne energije.

EurocommPR / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Zbog ovih ćete stanica metroa poželjeti (ponovno) otputovati u Napulj

Radovi na izgradnji nove stanice Capodichino linije 1 napuljske podzemne željeznice privode se kraju. Stanica će od 2024. godine središte Napulja povezivati sa zračnom lukom, a godišnje će opsluživati ​​60 milijuna putnika. Punom parom radi se i na stanicama Centro Direzionale i Tribunale, koje bi trebale biti dovršene u roku od šest mjeseci.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER