U Strasbourgu uvedena dostava brodom i električnim biciklima

Brodu alzaške startup tvrtke Urban Logistic Solutions za putovanje od luke na rijeci Rajni do središta Strasbourga treba svega 27 minuta

Alzaška startup tvrtka Urban Logistic Solution orijentirala se na ekološki prihvatljiviji način prijevoza i krajem 2019. godine pokrenula novu logističku uslugu s nultom emisijom CO2

Vožnja kamiona nosivosti iznad 7,5 tona u središtu alzaške prijestolnice zabranjena je još od 1. rujna 2018. godine. Nakon što je ova zabrana stupila na snagu, gradske vlasti Strasbourga raspisale su javni natječaj za davanje u koncesiju platforme na Ribarskoj obali (le quai des Pêcheurs) na rijeci Rajni, smještenoj u središtu grada. Na natječaju je pobijedila tada još mlada startup tvrtka Urban Logistic Solution (ULS) koja je ubrzo uspjela razviti inovativnu i ekološku logističku uslugu koju je podržala francuska nacionalna uprava unutarnjih plovnih putova Voies Navigables de France.

  • Brod ULS-a od luke na rijeci Rajni do središta Strasbourga stiže za samo 27 minuta. © Philippe Stirnweiss

„Robu za vlasnike trgovina i ugostiteljskih objekata u središtu Strasbourga prevozimo našim brodom i električnim biciklima“, pojašnjava Thomas Castan, direktor tvrtke Urban Logistic Solutions.

Naime, roba brojnih trgovina pristiže u skladišta gradske luke na rijeci Rajni pa tako i u logistički centar ULS-a. Roba se zatim prebacuje na brod kojem do središta grada, odnosno do platforme na Ribarskoj obali, treba svega 27 minuta, a potom se električnim biciklima prevozi od trgovine do trgovine.

  • Iako je riječni prijevoz ekološki prihvatljiviji oblik transporta roba, francuskim se rijekama 2016. godine prevezlo svega 2,1 % ukupnog tereta © VNF - Voies Navigables de France

Dok se roba prevozila kamionima, distribucijska vozila su ponekad do luke i natrag putovala do osam puta dnevno. Poznato je da je promet najveći uzročnik onečišćenja zraka u urbanim sredinama, stoga je novi, ekološki prihvatljiv način prijevoza robe vrlo bitan za smanjenje emisija CO2, ali i onečišćenja bukom.

Osim toga, dodatna vrijednost novog načina distribucije robe u Strasbourgu je svakako i ta što se sav ambalažni otpad električnim biciklima i potom brodom vraća izravno u logistički centar ULS-a.

„Našim partnerima nudimo rješenja za dostavu robe koja udovoljavaju izazovima zaštite okoliša i kompatibilna su sa suvremenim urbanim načinom života. Naša ideja se svidjela brojnim vlasnicima trgovina i ugostiteljskih objekata, a osim uredne dostave vrlo je važna i činjenica da naše klijente rješavamo brige zbrinjavanja reciklabilnog otpada“, objašnjava Thomas Castan.

  • Sav ambalažni otpad se električnim biciklima i brodom vraća izravno u logistički centar ULS-a © VNF - Voies Navigables de France

Dostava riječnim putem i električnim teretnim biciklima ima svoju budućnost, a ULS svoje logističko rješenje namjerava razvijati i širiti u što više gradova koji leže na obalama rijeka. U Strasbourgu su tako ovim projektom uspješno smanjene emisije CO2, a u gradu se općenito povećao broj korisnika teretnih bicikala.

„Stvorili smo globalno, operativno i čisto logističko rješenje i sretni smo što nas u njegovom daljnjem razvoju podržava Voies Navigables de France“, naglašava Thomas Castan.

Tvrtka trenutno zapošljava svega dvanaest djelatnika, a među njima sedam vozača električnih teretnih bicikala, koji su u proteklih šest mjeseci uspjeli izvršiti urednu dostavu robe za čak 6.700 gradskih trgovina. Ovaj uspješni strasburški startup svoju uslugu sada želi proširiti na najmanje desetak gradova u Francuskoj, ali i u Engleskoj i Belgiji.

U Francuskoj se prema izvješću ministarstva ekološke tranzicije rijekama 2016. godine prevezlo svega 2,1 % ukupnog tereta, nasuprot 9,9 % u željezničkom i čak 88 % u cestovnom prometu.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Strasbourg: teretnim biciklom dopremljeno šest tona kamena

Po prvi put u Francuskoj, dana 12. studenog, čak šest tona kamena za popločavanje dopremljeno je teglenicom iz strasburške riječne luke, a zatim teretnim biciklom do gradilišta do kojeg će se kamen na ovaj način prevoziti tijekom sljedećih desetak dana.

Bečki pilot-projekt: Dostava u centru grada bez emisije CO2

Grad Beč počeo je s pilot-projektom kojim potiče različita poduzeća da prijeđu na vozila koja ne ispuštaju emisije štetnih plinova. U inicijativi kojom se želi pridonijeti dekarbonizaciji grada sudjeluje tridesetak poduzeća.

Beč ulaže u električne teretne bicikle

U gradskom prostoru postoji puno potencijala za održivi prijevoz za vlastite potrebe, a kratke i srednje duge rute mogu se učinkovitije i na ekološki prihvatljiviji način prijeći električnim teretnim biciklima.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER