Re_fashion podiže svijest o važnosti prikupljanja i recikliranja otpadnog tekstila i obuće

Modna industrija se sve više okreće ekološkoj i održivoj proizvodnji

Više od 85 francuskih modnih brendova uključilo se u nacionalnu kampanju udruženja Re_fashion s ciljem podizanja svijesti o važnosti prikupljanja i recikliranja tekstilnog otpada i stare obuće. Uz odgovornije sudjelovanje svih građana u njihovom prikupljanju i razvrstavanju, čak 99,5 % stare odjeće, posteljine, raznog kućanskog tekstila i obuće može imati svoj drugi život.

U Francuskoj je upravo završila druga nacionalna kampanja #RRR - Réparons, Réutilisons, Recyclons ili popravak, ponovna uporaba i recikliranje. Održala se u organizaciji udruženja tekstilne industrije Re_fashion od 2.-9. listopada, kao dio Europskog tjedna održivog razvoja i s ciljem podizanja svijesti o važnosti prikupljanja i recikliranja tekstilnog otpada. Više od 85 modnih brendova uključilo se u provođenje ove digitalne kampanje kojom se prikupljenoj staroj odjeći i obući, kao i posteljini i drugim tekstilnim proizvodima, recikliranjem namjerava dati drugi život.

Kako se ističe na mrežnim stranicama kampanje, svaki francuski građanin/ka godišnje kupi oko 10 kg odjeće, a kako stara i nenošena odjeća i obuća ne bi završili na otpadu građanima/kama na raspolaganju stoji čak 46.000 lokacija za njihovo odlaganje. Nitko ne bi trebao imati izgovor za bacanje stare odjeće jer 90 % francuskog stanovništva živi u blizini jedne od navedenih lokacija. U Re_fashionu ističu kako čak 99,5 % prikupljene stare odjeće i raznog tekstila može imati drugi život, ali uz odgovornije i jednostavno sudjelovanje svih građana u njihovom prikupljanju i razvrstavanju.

Prikupljanje stare odjeće i obuće ima pozitivne učinke na okoliš, a vrlo je korisno i s ekonomskog i društvenog stajališta. Sva odjeća, šalovi, kape, plahte, ručnici, stolnjaci i kuhinjske krpe, kao i sve cipele i tenisice, bilo za muškarce, žene ili djecu, imaju svoju vrijednost.

Re_fashion navodi podatke kako je u Francuskoj 2019. godine prikupljeno 648.000 tona stare odjeće i tekstila ili 9,7 kilograma po stanovniku. 66 % ukupno prikupljene količine činila je odjeća, 19 % posteljina i ostali kućanski tekstil, dok je udio stare obuće iznosio 15 %. 57,8 % prikupljene odjeće i tekstila namijenjeno je ponovnoj upotrebi, a ostatak se reciklirao. Također, ističe se podatak kako se prikupljanjem jednog kilograma stare odjeće može spriječiti emisija 25 kg CO2 te, između ostalog, da je 2018. godine čak 62 % Francuza kupovalo rabljenu odjeću.

„Proizveli smo sportsku obuću izrađenu od 70 % recikliranog materijala, koju kupci nakon prestanka nošenja mogu vratiti u trgovinu gdje dobiju vaučer koji će koristiti za kupovinu novog para tenisica. Stare tenisice se drobe i tope bez prethodnog rastavljanja, a zatim se tako dobiven materijal koristi za izradu novih“, kaže Laurent Merceron, voditelj istraživanja i razvoja francuskog brenda TBS Footwear.

Prelazak na kružno gospodarstvo je globalni prioritet, a za budućnost našeg planeta ključan je i drugi život tekstila i obuće. Budući da više nemamo vremena za gubljenje, hitno trebamo poduzeti mjere za sprečavanje i smanjenje količina otpadnog tekstila i obuće, kao i edukaciju potrošača o njihovoj ulozi u ovom važnom zadatku.

Zbog toga je tijekom provođenja ovogodišnje #RRR kampanje udruženje Re_fashion nastojalo poticati što veći broj građana na usvajanje novih navika i omogućavanje drugog života tekstila i obuće. Kampanja se provodila na društvenim mrežama te stranicama modnih brendova i trgovina.

„#RRR nas okuplja i tiče se svih nas i naše budućnosti. Uključimo se i zajedno ubrzajmo transformaciju prema 100-postotnom kružnom gospodarstvu“, poruka je ove hvalevrijedne kampanje.

Udruženje Re_fashion razvilo je i platformu Eco Design na kojoj se mogu pronaći brojni korisni savjeti o ekološkom dizajniranju tekstila i obuće, a brošura o načinima smanjenja količina otpadnog tekstila i obuće te njihove ponovne uporabe i recikliranja dostupna je na ovoj poveznici.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlinska robna kuća NochMall postavlja nove standarde u održivoj kupovini

NochMall je prva robna kuća rabljene robe u Berlinu, ali i puno više od toga. Ovdje se na više od 2 000 četvornih metara ne prodaju samo namještaj, odjeća, kućanski uređaji i razne potrepštine za kućanstvo, igračke, knjige i još mnogo toga – čak oko 30 000 artikala koji čekaju drugi život u novom domu, već se organiziraju brojne radionice, a Berlinčani educiraju o kružnom gospodarstvu i sprječavanju nastanka otpada.

H&M se zalaže za održivu modu

Nakon što je španjolski brend Zara iza kojeg stoji jedan od najbogatijih ljudi na svijetu objavio da će do 2025. godine za proizvodnju odjeće koristiti isključivo 100-postotne održive tkanine, švedski high street brend H&M (Hennes & Mauritz) je u Parizu otvorio radionicu u kojoj kupci mogu besplatno prepraviti svoju odjeću.

Slijedi li konačna zabrana uništavanja neprodane odjeće?

Nešto više od godinu dana nakon što je Europska komisija predstavila svoj prijedlog nove Uredbe o ekološkom dizajnu za održive proizvode, ministri EU-a su podržali plan za suzbijanje brze mode i to zabranom uništavanja neprodane odjeće. Zastupnici Europskog parlamenta ovog bi četvrtka trebali usvojiti svoje preporuke za strože mjere EU-a za zaustavljanje prekomjerne proizvodnje i potrošnje tekstila.

Biljana Borzan zadužena za EU strategiju o proizvodnji i prodaji odjeće i tekstila

Europska unija želi stati na kraj praksama poput uništavanja neprodane odjeće i zavaravanja potrošača o načinima i mjestu njene proizvodnje. Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan je u sklopu tog procesa imenovana izvjestiteljicom Socijalista za mišljenje o strategiji održive i kružne tekstilne proizvode u odboru za zaštitu potrošača i zajedničko tržište Europskog parlamenta.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER