Re_fashion podiže svijest o važnosti prikupljanja i recikliranja otpadnog tekstila i obuće
Modna industrija se sve više okreće ekološkoj i održivoj proizvodnji
Više od 85 francuskih modnih brendova uključilo se u nacionalnu kampanju udruženja Re_fashion s ciljem podizanja svijesti o važnosti prikupljanja i recikliranja tekstilnog otpada i stare obuće. Uz odgovornije sudjelovanje svih građana u njihovom prikupljanju i razvrstavanju, čak 99,5 % stare odjeće, posteljine, raznog kućanskog tekstila i obuće može imati svoj drugi život.
U Francuskoj je upravo završila druga nacionalna kampanja #RRR - Réparons, Réutilisons, Recyclons ili popravak, ponovna uporaba i recikliranje. Održala se u organizaciji udruženja tekstilne industrije Re_fashion od 2.-9. listopada, kao dio Europskog tjedna održivog razvoja i s ciljem podizanja svijesti o važnosti prikupljanja i recikliranja tekstilnog otpada. Više od 85 modnih brendova uključilo se u provođenje ove digitalne kampanje kojom se prikupljenoj staroj odjeći i obući, kao i posteljini i drugim tekstilnim proizvodima, recikliranjem namjerava dati drugi život.
Kako se ističe na mrežnim stranicama kampanje, svaki francuski građanin/ka godišnje kupi oko 10 kg odjeće, a kako stara i nenošena odjeća i obuća ne bi završili na otpadu građanima/kama na raspolaganju stoji čak 46.000 lokacija za njihovo odlaganje. Nitko ne bi trebao imati izgovor za bacanje stare odjeće jer 90 % francuskog stanovništva živi u blizini jedne od navedenih lokacija. U Re_fashionu ističu kako čak 99,5 % prikupljene stare odjeće i raznog tekstila može imati drugi život, ali uz odgovornije i jednostavno sudjelovanje svih građana u njihovom prikupljanju i razvrstavanju.
- Foto ©2020 Refashion
Prikupljanje stare odjeće i obuće ima pozitivne učinke na okoliš, a vrlo je korisno i s ekonomskog i društvenog stajališta. Sva odjeća, šalovi, kape, plahte, ručnici, stolnjaci i kuhinjske krpe, kao i sve cipele i tenisice, bilo za muškarce, žene ili djecu, imaju svoju vrijednost.
Re_fashion navodi podatke kako je u Francuskoj 2019. godine prikupljeno 648.000 tona stare odjeće i tekstila ili 9,7 kilograma po stanovniku. 66 % ukupno prikupljene količine činila je odjeća, 19 % posteljina i ostali kućanski tekstil, dok je udio stare obuće iznosio 15 %. 57,8 % prikupljene odjeće i tekstila namijenjeno je ponovnoj upotrebi, a ostatak se reciklirao. Također, ističe se podatak kako se prikupljanjem jednog kilograma stare odjeće može spriječiti emisija 25 kg CO2 te, između ostalog, da je 2018. godine čak 62 % Francuza kupovalo rabljenu odjeću.
„Proizveli smo sportsku obuću izrađenu od 70 % recikliranog materijala, koju kupci nakon prestanka nošenja mogu vratiti u trgovinu gdje dobiju vaučer koji će koristiti za kupovinu novog para tenisica. Stare tenisice se drobe i tope bez prethodnog rastavljanja, a zatim se tako dobiven materijal koristi za izradu novih“, kaže Laurent Merceron, voditelj istraživanja i razvoja francuskog brenda TBS Footwear.
- Foto: Facebook / TBS1978
Prelazak na kružno gospodarstvo je globalni prioritet, a za budućnost našeg planeta ključan je i drugi život tekstila i obuće. Budući da više nemamo vremena za gubljenje, hitno trebamo poduzeti mjere za sprečavanje i smanjenje količina otpadnog tekstila i obuće, kao i edukaciju potrošača o njihovoj ulozi u ovom važnom zadatku.
Zbog toga je tijekom provođenja ovogodišnje #RRR kampanje udruženje Re_fashion nastojalo poticati što veći broj građana na usvajanje novih navika i omogućavanje drugog života tekstila i obuće. Kampanja se provodila na društvenim mrežama te stranicama modnih brendova i trgovina.
„#RRR nas okuplja i tiče se svih nas i naše budućnosti. Uključimo se i zajedno ubrzajmo transformaciju prema 100-postotnom kružnom gospodarstvu“, poruka je ove hvalevrijedne kampanje.
Udruženje Re_fashion razvilo je i platformu Eco Design na kojoj se mogu pronaći brojni korisni savjeti o ekološkom dizajniranju tekstila i obuće, a brošura o načinima smanjenja količina otpadnog tekstila i obuće te njihove ponovne uporabe i recikliranja dostupna je na ovoj poveznici.
S.F. / Ekovjesnik