Rijeka i dalje najbolja u Hrvatskoj po spremnosti za digitalnu transformaciju

Rijeka, Pula i Dubrovnik ovogodišnji su šampioni digitalne spremnosti u Hrvatskoj

Rijeka je ukupni pobjednik novog istraživanja Analize digitalne spremnosti hrvatskih gradova, koju je treću godinu za redom provodila hrvatska konzultantska kuća Apsolon.

U istraživanju koje je Apsolon provodio u razdoblju od 1.6.2021. do 31.7.2021. i ove je godine obuhvaćeno 20 najvećih hrvatskih gradova, koji su za potrebe istraživanja podijeljeni u tri kategorije (veliki, srednji i mali) prema broju stanovnika (2011.) koji žive u njima: Zagreb, Split, Rijeka, Osijek, Zadar, Velika Gorica, Slavonski Brod, Pula, Karlovac, Sisak, Varaždin, Šibenik, Dubrovnik, Bjelovar, Kaštelu, Samobor, Vinkovci, Koprivnica, Đakovo i Vukovar.

 

Analizom digitalne spremnosti hrvatskih gradova u 2021. godini istražena je razina digitalne spremnosti gradskih uprava, dostupnost i razina podataka na službenim gradskim internetskim stranicama, otvorenost uprave prema građanima, mogućnost njihova uključivanja te kompleksnost obavljanja različitih administrativnih postupaka, a glavni ciljevi studije bili su istražiti digitalnu spremnost 20 najvećih hrvatskih gradova te usporediti njihov napredak u odnosu na prethodne godine.

Rijeka je, prema cjelokupnom Kompozitnom indeksu digitalne spremnosti hrvatskih gradova, ukupni pobjednik, odnosno, i dalje je prvi grad u Hrvatskoj po spremnosti za digitalnu transformaciju te bilježi najveći napredak u povećanju svoje digitalne spremnosti.

Kompozitni indeks digitalne spremnosti sastavljen je kao ponderirana kombinacija pet indeksa - dostupnost i kvaliteta e-Usluga, servisne informacije i objedinjeni sustavi plaćanja, dostupnost gradskih podataka, participacija građana u odlučivanju te komunikacijski kanali između gradske uprave i građana.

Kompozitni indeks pokazao je kako je Rijeka, uz Split i Dubrovnik,  tijekom protekle godine dana zabilježila najveći napredak u povećanju svoje digitalne spremnosti zahvaljujući razvoju novih digitalnih rješenja.

Rijeka prva u svih pet kategorija

Ovogodišnji rezultati u području Dostupnost i kvaliteta e-Usluga građanima pokazuju da se u kategoriji velikih gradova ponovno ističe Rijeka, među srednjima Pula, a u kategoriji malih gradova na prvom je mjestu Dubrovnik.

U području Servisnih informacija i objedinjenih sustava plaćanja, koje obuhvaća dostupnost i kvalitetu servisnih informacija koje gradovi nude svojim stanovnicima te prisutnost i mogućnosti objedinjenih sustava plaćanja (City Card), kao vodeći gradovi posebno su se istaknuli Rijeka, Dubrovnik, Zagreb i Šibenik.

Rijeka, Zagreb, Pula i Karlovac istaknuli su se najvećim opsegom otvorenih podataka kroz portale otvorenih podataka ili implementirane geografske informacijske sustave (GIS) za kartografsku prezentaciju prostornih podataka.

Indeks Participacije građana u odlučivanju, koji obuhvaća digitalne platforme putem kojih gradske uprave uključuju građane u odlučivanje te dostupnost proračuna građanima, razinu njegove prilagođenosti i transparentnosti, pokazuje značajno veći raspon u odnosu na prošlu godinu. Najbolje rezultate ostvarili su gradovi Dubrovnik i Rijeka.

Komunikacija između gradske uprave i građana, koja obuhvaća dostupnost interaktivnih platformi za dostavljanje prijedloga, mišljenja i stavova građana, brzinu odgovora gradskih uprava na upite građana te zastupljenost gradskih uprava na društvenim mrežama, najučinkovitija je u Rijeci, Zagrebu i Varaždinu.

Cjelokupno Apsolonovo istraživanje dostupno je na sljedećoj poveznici.

  • Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Europska prijestolnica kulture je i najpametniji grad u Hrvatskoj

Na konferenciji „Održivi gradovi”, koja je u utorak 24. studenog održana u Zagrebu, predstavljeno je istraživanje „Analiza digitalne spremnosti hrvatskih gradova 2020.” u sklopu kojeg je Grad Rijeka proglašen najboljim gradom u Hrvatskoj u kategoriji „Smart city / pametni grad“.

Supetar je prvi hrvatski otočni grad s implementiranim Smart City uslugama

Pokretanjem koncepta e-Usluge Grada Supetra koje građanima omogućavaju nikad jednostavnije primanje i slanje obrazaca i zahtjeva prema Gradskoj upravi, Supetar je postao prvi grad na hrvatskim otocima koji je implementirao navedene usluge, a koje su temeljni dio koncepta Smart City Supetar.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER