Borzan: 78 % građana radije bi popravilo stari uređaj nego kupilo novi

Biljana Borzan je glavna autorica Socijalista i demokrata za rezoluciju Europskog parlamenta o pravu na popravak

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Biljana Borzan u ponedjeljak je u Kući Europe u Zagrebu predstavila rezultate svog najnovijeg istraživanja o iskustvima hrvatskih građana s kvarenjem elektroničkih uređaja

Prema istraživanju hrvatske zastupnice u Europskom parlamentu Biljane Borzan, građanima se najviše kvare mobiteli i tableti, slijede ih printeri, sušilice, perilice rublja i prijenosna računala, a najmanje se žale na trajnost digitalnih kamera i mikrovalnih pećnica.

„U slučaju kvara, čak 81 posto građana kupilo je novi uređaj jer je popravak starog bio neisplativ, što zbog nedostupnosti nacrta, rezervnih dijelova ili servisa. Primjerice, 90 posto građana smatra kako su rezervni dijelovi preskupi u odnosu na cijenu novog uređaja.“ – istaknula je Biljana Borzan te dodala kako posebno zabrinjavaju iskustva četvrtine građana koji su kupili neispravan uređaj, ali im njihova žalba nije bila uvažena.

„U slučaju reklamacije građani najviše vjeruju potrošačkim udrugama, a najmanje državnim institucijama“, kazala je Borzan.

„Čak 94 posto građana smatra kako bi uređaji trebali trajati dulje te su im trajnost i dostupnost popravka najvažniji faktori pri kupovini. Upravo zato sam jedna od autorica rezolucije o pravu na popravak (Right2Repair) koja između ostalog poziva i na uvođenje nove oznake popravljivosti. Na svakom uređaju treba biti označeno koliko je očekivano vrijeme trajanja, kakva je dostupnost i cijena rezervnih dijelova i servisa. S tim se slaže čak 78 posto naših građana“, kazala je Biljana Borzan.

Borzan je ujedno najavila kako bi Europska komisija u ožujku trebala izglasati Rezoluciju o pravu na popravak, nakon čega bi trebao biti predstavljen i novi paket zakona kojima je cilj osigurati pravo na popravak te omogućiti bolje uvjete na tržištu.

„Proizvođače ćemo natjerati da rade drukčije, da se oslanjaju na mrežu servisa i proizvodnju rezervnih dijelova, a ne kao do sada da građanin stalno kupuje nove uređaje što, naravno, proizvođaču odgovara“, rekla je Borzan.

Popravak je jeftiniji od kupovine novih proizvoda - Kako bi spriječila stvaranje dodatnog otpada i time doprinijela očuvanju okoliša, Grad Beč je 21. rujna 2020. godine prvi put uveo vaučere za popravke pod nazivom Wiener Reparaturbon. Od početka inicijative do kraja 2021. godine građanke i građani Beča preuzeli su na tisuće vaučera, popravljeno je čak 26.000 raznih uređaja, emisija ugljikovog dioksida smanjena je za oko 620 tona, a količina otpada za 280 tona!

 

  • Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlinska robna kuća NochMall postavlja nove standarde u održivoj kupovini

NochMall je prva robna kuća rabljene robe u Berlinu, ali i puno više od toga. Ovdje se na više od 2 000 četvornih metara ne prodaju samo namještaj, odjeća, kućanski uređaji i razne potrepštine za kućanstvo, igračke, knjige i još mnogo toga – čak oko 30 000 artikala koji čekaju drugi život u novom domu, već se organiziraju brojne radionice, a Berlinčani educiraju o kružnom gospodarstvu i sprječavanju nastanka otpada.

Borzan predstavila rezultate istraživanja o programiranom kvarenju uređaja

Čak 94 posto građana Hrvatske smatra kako su uređaji proizvedeni prije 20 godina trajali dulje, a čak 61 posto je uvjereno kako se uređaje proizvodi s ugrađenim kvarom kako bi nas se primoralo kupovati nove proizvode. Pokazuje to istraživanje hrvatske europarlamentarke Biljane Borzan koje je u ponedjeljak predstavila u Kući Europe u Zagrebu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER