U bečkom okrugu Simmering počelo testiranje nove „zelene“ tramvajske pruge
Austrijska metropola nastavlja s ozelenjavanjem tramvajske mreže
Bečka tramvajska mreža šesta je po veličini na svijetu, a kako bi tramvaji na vrijeme stizali na stanice, mreža se konstantno kontrolira, održava i unapređuje. Stoga Grad Beč i bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien godišnje ulažu i po nekoliko milijuna eura u modernizaciju tramvajske infrastrukture.
Diljem Beča ove se godine provodi 30 projekata modernizacije tramvajskih pruga za što će biti utrošeno više od 37 milijuna eura. Ukupno će se modernizirati 9.000 metara tramvajske mreže. Najveći projekt je onaj u glavnoj ulici u 11. bečkom okrugu Simmering u kojem će se modernizirati ukupno 1.400 metara pruge, a posebno je zanimljiva činjenica da će se ondje testirati nova, takozvana „zelena“ pruga. Umjesto trave sadit će se žednjak koji je jednostavniji za održavanje i cjenovno je povoljniji. Osim toga, otporniji je na vanjske utjecaje, a ne mora se često ni zalijevati. Dijelovi pruge s posađenim žednjakom testirat će se i evaluirati do kraja 2023., a ako rezultati budu zadovoljavajući tramvajske pruge će se od 2024. ozelenjavati upravo ovom biljkom.
Bečka tramvajska mreža zasad raspolaže s više od osam kilometara „zelenih“ pruga. Kako je potvrdio direktor poduzeća Wiener Linien Günter Steinbauer, neprestano se radi na povećanju udjela ozelenjenih pruga. „Takve pruge ne obogaćuju samo estetski sliku grada, već djeluju i pozitivno na mikroklimu snižavajući temperaturu okoline.“
- Wiener Linien počinje testirati novu zelenu prugu stazu © Wiener Linien / Peres
Bečko poduzeće za javni prijevoz osim toga u fokus stavlja i održivost te razmatra sve mogućnosti za minimiziranje štetnih emisija CO2. Pri širenju i modernizaciji tramvajskih pruga koriste se električni građevinski strojevi te reciklirani beton.
Radovi na održavanju i modernizaciji tramvajskih pruga održavaju se tijekom ljetnih mjeseci, odnosno školskih praznika, kada je manje putnika. Prošle su godine tramvaji u Beču prešli ukupno 23,3 milijuna kilometara, a oko 172 kilometra duga tramvajska mreža jako je opterećena što iziskuje njenu neprestanu modernizaciju.
- Ovako bi prema studiji bečkog Tehničkog sveučilišta trebao izgledati bečki Margaretengürtel © Katharina Puxbaum
Podsjetimo, bečki Zeleni su ove godine naručili studiju na Institutu za prometne znanosti Tehničkog sveučilišta u Beču (TU Wien) s ciljem predlaganja mjera za postupno smirivanje prometa, unapređenje biciklističke infrastrukture, povećanje kvalitete života lokalnog stanovništva i revitalizacije trgovačkih ulica u području petog bečkog okruga Margareten. Stručnjaci Tehničkog sveučilišta u Beču pritom također predlažu ozelenjavanje tramvajske pruge.
- „Zelena“ tramvajska linija Tram12 u predgrađu Pariza © Île-de-France Mobilités
Pojedine dionice varšavskih tramvajskih pruga od prošle godine također prekriva trava, a Pariz i Île-de-France ne šire samo tramvajsku mrežu, već uz nove „zelene“ tramvajske linije uređuju i okoliš. Tako je duž nove linije TramT12 između općina Épinay-sur-Orge i Évry-Courcouronnes posađeno čak 700 stabala.
EurocommPR / Ekovjesnik