Beč: Zelenije linije s novim ozelenjenim čekaonicama

Tvrtka Wiener Linien objavila je natječaj za idejno rješenje novih zelenih čekaonica na tramvajskim i autobusnim stajalištima

U Beču se od sada možete rashladiti čak i dok čekate tramvaj! Trenutno se u središtu grada uređuje prvih pet tramvajskih čekaonica koje se prekrivaju biljkama te osim lijepog izgleda osiguravaju hlad i ugodnije čekanje tramvaja. Prva zelena čekaonica nalazi se na tramvajskom stajalištu linije 1 na adresi Franz Josefs Kai.

Bečka gradska uprava se protiv povišenih temperatura i ljetnih vrućina bori raznim mjerama, a sadnja drveća i uređenje novih zelenih površina kojima se umanjuje urbani utjecaj na klimu jedna je od najčešćih.

Svoj doprinos prilagodbi klimatskim promjenama daje i bečki javni prijevoznik Wiener Linien koji u skoroj budućnosti želi ozeleniti sve svoje tramvajske i autobusne čekaonice koje korisnicima javnog prijevoza u sve toplijim ljetnim mjesecima omogućuju hlad, a zimi ih čuvaju od kiše i hladnih vjetrova. Sve čekaonice su opremljene sjedalima ili klupama, kao i informativnim panoima te oglasnim vitrinama, a sada im se planira dodati nova urbana vrijednost. Novom kampanjom za zelenije linije gradskog prijevoza čekaonicama će se dodati zeleni krovovi i/ili zeleni zidovi čime se namjerava doprinijeti ugodnijem boravku korisnika javnog prijevoza i hlađenju urbanih otoka vrućine.

  • Prva zelena čekaonica uređena je na tramvajskom stajalištu linije 1 na adresi Franz Josefs Kai / Foto: Facebook / Ulli Sima

U tu svrhu tvrtka Wiener Linien raspisala je natječaj za izradu idejnog rješenja koji je otvoren do 10. listopada 2019. godine, a njegov cilj je osmišljavanje novog izgleda čekaonica na tramvajskim i autobusnim stajalištima koje djelomično trebaju biti ozelenjene te istodobno zadržati svoju funkcionalnost. Natječaj je namijenjen stručnjacima raznih profila, posebice inovativnim (krajobraznim) arhitektima i prostornim planerima, ali i proizvođačima raznih zelenih komponenti.

Željeni rezultat za ugodniju budućnost

Od novih se čekaonica očekuje da unaprijede i uljepšaju javni prostor te osiguraju ugodan boravak zahvaljujući zelenoj površini kojom se snižava temperatura zraka. Osmišljavanjem izgleda novih čekaonica nisu zanemarene njihove klasične funkcije: one i dalje trebaju imati sjedala ili klupe te korisnicima javnog prijevoza pružati zaštitu od vremenskih uvjeta i omogućavati im nesmetan pristup. Naglašena je i važnost izbora materijala kojim bi se u slučaju vandalizma smanjio rizik od ozljeda. Također, čekaonice i dalje trebaju osigurati dobru vidljivost oglasnog prostora prema propisanim pravilima Grada Beča te udovoljiti svim zakonskim standardima (minimalna širina, sigurnosna udaljenosti od prometnice, osvjetljenje i sl.).

  • Trenutno se u središtu Beča uređuje prvih pet tramvajskih čekaonica koje se prekrivaju biljkama te osim lijepog izgleda osiguravaju hlad i ugodnije čekanje tramvaja / Foto: Facebook / Ulli Sima

Troškovi izrade i postavljanja konstrukcije nove čekaonice, uključujući zelene površine, kao i troškove montaže (bez ugradnje oglasnih vitrina) trebaju se kretati u okviru iznosa od oko 40.000 eura, a svoju funkciju bi trebala ispunjavati najmanje dvadeset godina. Pobjednik ovog bečkog natječaja znat će se već 17. studenog 2019., a mi ćemo do tada pokušati prebrojati sva zagrebačka autobusna i tramvajska stajališta bez nadstrešnica.

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

U Beču sve više ozelenjenih čekaonica javnog prijevoza

Pod sloganom „Greener Linien“ bečko gradsko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien kontinuirano provodi brojne projekte koji javni prijevoz u austrijskoj metropoli čine klimatski još prihvatljivijim, a Beč dobiva sve više zelenila te obogaćuje i štiti svoju urbanu bioraznolikost.

U bečkom okrugu Simmering počelo testiranje nove „zelene“ tramvajske pruge

Bečka tramvajska mreža šesta je po veličini na svijetu, a kako bi tramvaji na vrijeme stizali na stanice, mreža se konstantno kontrolira, održava i unapređuje. Stoga Grad Beč i bečko poduzeće za javni prijevoz Wiener Linien godišnje ulažu i po nekoliko milijuna eura u modernizaciju tramvajske infrastrukture.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER