Pješice ili biciklom na posao brže je nego što mislimo

Preko 93 posto ispitanika pogrešno misli da im za bicikliranje ili pješačenje treba više vremena

Studija provedena na Sveučilištu Penn State u Pennsylvaniji pokazala je da većina ljudi misli kako pješačenje ili bicikliranje do određene lokacije traje dulje. Zbog takvog razmišljanja ljudi će se češće prikloniti vožnji automobilom što je u konačnici nezdrava i za okoliš nepovoljnija opcija.

Veliki razlog zašto se ljudi svakodnevno na posao voze automobilom je briga oko dodatnog vremena koje bi potrošili pješačenjem ili vožnjom biciklom.

Za potrebe ove studije, ispitanici su morali procijeniti koliko bi im vremena trebalo da pješice ili biciklom stignu do određene lokacije u gradu. Većina je pogriješila u procjeni, a najviše ih je mislilo kako bi put trajao duže nego što uistinu traje.

„Ove informacije objašnjavaju zbog čega ljudi izbjegavaju hodanje i bicikliranje, ili aktivno putovanje, kao zamjenu za vožnju automobilom“, izjavila je Melissa Bopp, izvanredna profesorica kineziologije na Penn Stateu.

„Ljudi općenito loše procjenjuju vrijeme koje im je potrebno da stignu do odredišta, što je problematično kada pokušavate nekoga nagovoriti da pješači ili biciklira do određene lokacije. Hodanje ili vožnja biciklom imaju mnogo prednosti, no nažalost to prakticira malo ljudi. Mnogi misle kako taj način putovanja traje predugo, a zapravo to nije točno.“

Nedostatak znanja

Aktivno putovanje ima mnogo prednosti, uključujući pozitivne učinke na ljudsko zdravlje i zaštitu okoliša. Unatoč prednostima, većina ljudi i dalje na posao putuje automobilom, a to prakticira više od 90 posto Amerikanaca. Stoga se ovom studijom pokušalo doznati zašto to rade, odnosno zbog čega izbjegavaju pješačenje i vožnu biciklom.

„Htjeli smo dobiti uvid u znanje, stavove i uvjerenja ljudi zato što su to stvari koje pokušavamo promijeniti. Ne možemo promijeniti vaše godine, ali možemo promijeniti vaše znanje“, rekla je Bopp.

Na primjer, ljudi koji nisu upoznati s prednostima pješačenja ili bicikliranja često misle kako bi hodali ili vozili bicikl istom rutom kojom voze i automobil, a to bi mogla biti duga i prometna cesta. Međutim, u stvarnosti često postoji savršeno lijepa biciklistička ruta koja samo jednom prelazi tu prometnu cestu i na taj se nedostatak znanja može utjecati.

Studija je objavljena na Transportmetrica A: Transport Science, a istraživanje se radilo na 253 nastavnika i djelatnika te 252 studenta sa Sveučilišta Penn State. Postavljeno im je pitanje koliko često na posao ili predavanja dolaze automobilom, autobusom, pješice ili biciklom, što misle o aktivnom putovanju i jesu li u dobroj formi.

Sudionici su također odgovarali na pitanja o tome koliko misle da bi im trebalo za pješačenje ili bicikliranje od kuće do kampusa, a točno se vrijeme putovanja računalo preko Google mapa.

Prema dobivenim rezultatima, oko 91 posto nastavnika i osoblja pogrešno je procijenilo vrijeme potrebno za hodanje do kampusa, a još više ili oko 93 posto je precijenilo vrijeme potrebno za vožnju biciklom.

Studenti su ipak bili bolji u procjenama – oko 55 posto ih je pogrešno procijenilo vrijeme pješačenja, a znatno manje ili 43 posto pogrešno je procijenilo putovanje biciklom. Gotovo svi koji koji nisu bili u pravu mislili su da im je za putovanje potrebno duže vrijeme.

Bitno je samopouzdanje

Nastavnici i djelatnici Sveučilišta koji su mislili da su im dostupnija parkirališna mjesta bili su neprecizniji, a pritom je bila veća vjerojatnost da su žene nepreciznije od muškaraca.

Za nastavnike i osoblje vrlo bitan faktor odlučivanja za pješačenje ili bicikliranje u gradu ili na kampusu bilo je samopouzdanje. Razumljivo je kako ni najljepše, pa ni najsigurnije biciklističke staze nećete koristiti ukoliko se ne osjećate dovoljno pouzdano da se po njima vozite.

Zanimljivo je kako su pojedinci koji na posao češće putuju biciklom ili pješače pokazali i veću sposobnost točnijeg predviđanja vremena putovanja.

„Dok je istraživanje proučavalo predviđanje trajanja putovanja kod ljudi koji dijele isto odredište, rezultati su imali dublji smisao“, izjavila je Dangaia Sims koja je radila na istraživanju prilikom stjecanja svog doktorata iz kineziologije.

„Netko tko već ima iskustvo s aktivnim prijevozom obično će bolje procijeniti koliko vremena mu je potrebno za vožnju biciklom ili pješačenje. Iako je ljude moguće  educirati koliko im je potrebno za dolazak na posao aktivnim načinom, najbolje je da to sami isprobaju. Najčešće će ustanoviti kako griješe kada misle da će na posao brže stići automobilom“, dodala je Sims.

Anamarija Beljan / Ekovjesnik

VEZANE VIJESTI

Ove papirnate vrećice čvrste su čak i kada se smoče

Novo istraživanje provedeno na američkom Sveučilištu Penn State pokazuje da bi se procesom ojačanja papirnatih vrećica mogla dobiti održivija alternativa plastičnim vrećicama za jednokratnu upotrebu.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER