Od otpada do brenda: prve tenisice od žvakaćih guma

Gospodarenje otpadom i brendiranje gradova

Žvakaće gume svakodnevno koristimo, najčešće samo poslije jela, ali ponekad i iz dosade ili navike. Osim što imaju određene negativne nuspojave za naše zdravlje, a k tome još glasno žvakanje mnogima zna biti neprimjereno i iritantno (ok, patimo od mizofonije!), najgore je što poslije njihove upotrebe možemo učiniti je neodgovorno ih baciti na pod. No čini se da postoji i zanimljivo rješenje ovog problema!

Tenisice od žvakaćih guma? Možda baš i niste oduševljeni tom idejom, ali nizozemski Gumshoe Amsterdam proizvodi upravo tenisice od recikliranog otpada žvakaćih guma i to s ciljem rješavanja problema njihovog neodgovornog bacanja na gradske ulice i pločnike.

Svake godine na nizozemskim ulicama završi oko 1,5 milijuna kilograma bačenih žvakaćih guma. Pokušajte zamisliti količinu guma za žvakanje koje zajedno teže 1.500 tona! Budući da je za razgradnju guma za žvakanje potrebno čak 20 do 25 godina, a gradovi troše milijune za njihovo uklanjanje s pločnika, marketinška agencija Publicis One dosjetila se kako riješiti ovaj problem. Osim potrebe osvještavanja ljudi o okolišnom problemu koji izaziva neodgovorno bacanje žvakaćih guma, u agenciji su došli i na ideju stvaranja novog proizvoda od njihovog otpada.

Započeli su suradnju s tvrtkom Gum-Tec, specijaliziranom za recikliranje otpadne gume, koja je pak pronašla način kako iskoristiti i otpad žvakaćih guma. Zatim su se udružili s amsterdamskim brendom Explicit Wear, kako bi konačno proizveli novi brend tenisica koje uključuju mapu Amsterdama utisnutu na gumenoj potplati.

Ovom kampanjom, u koju se uključila i amsterdamska marketinška organizacija I Am Amsterdam, gradske ulice i pločnici nastoje se očistiti od ovog, za vašu obuću i odjeću, vrlo često neugodnog otpada, a stanovništvo osvijestiti o još jednom velikom okolišnom problemu.

Čini se da u tome i uspijevaju, ali i zarađuju! Gumene tenisice dostupne su u amsterdamskim trgovinama Hudson's Bay, kao i online na gumshoe.amsterdam i to po cijeni od 199 eura.

Kada sljedeći put kada pomislite žvakaću gumu baciti na pod, sjetite se kako vaš otpad može obogatiti pojedince s dobrim i kreativnim idejama. Neka vam oni posluže kao primjer!

S.F. / Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Berlinska robna kuća NochMall postavlja nove standarde u održivoj kupovini

NochMall je prva robna kuća rabljene robe u Berlinu, ali i puno više od toga. Ovdje se na više od 2 000 četvornih metara ne prodaju samo namještaj, odjeća, kućanski uređaji i razne potrepštine za kućanstvo, igračke, knjige i još mnogo toga – čak oko 30 000 artikala koji čekaju drugi život u novom domu, već se organiziraju brojne radionice, a Berlinčani educiraju o kružnom gospodarstvu i sprječavanju nastanka otpada.

Ova danska žvakača guma ne sadrži plastiku

Nedavno je snagu stupila zabrana prodaje jednokratne plastike. Plastični tanjuri, slamke, pribor za jelo i slični proizvodi više neće moći biti u trgovinama, a ova odluka mnoge je razveselila budući da svakodnevno svjedočimo što plastika čini prirodi.

Mogu li francuske tenisice Veja postati najodrživije na svijetu?

Kako bi pokazali da je i na području dizajna moguće promovirati ekološku održivost, utemeljitelji francuskog brenda Veja, Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion, nadaju se kako će njihove tenisice, čija izrada podrazumijeva upotrebu ekološki što održivijih materijala, uskoro osvojiti mnogobrojna svjetska tržišta.

Adidas do 2024. isključivo koristi recikliranu plastiku

Adidas već više godina aktivno sudjeluje u borbi protiv onečišćenja plastičnim otpadom te od 2015. godine surađuje s organizacijom Parley for the Oceans. Zahvaljujući ovoj suradnji Adidas je prošle godine prodao čak milijun svojih UltraBoost tenisica izrađenih od plastike prikupljene iz oceana.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER