Adidas do 2024. isključivo koristi recikliranu plastiku
Već sljedeće godine sva Adidasova sportska odjeća sadržavat će oko 41 posto recikliranog poliestera
Adidas već više godina aktivno sudjeluje u borbi protiv onečišćenja plastičnim otpadom te od 2015. godine surađuje s organizacijom Parley for the Oceans. Zahvaljujući ovoj suradnji Adidas je prošle godine prodao čak milijun svojih UltraBoost tenisica izrađenih od plastike prikupljene iz oceana.
Poznati svjetski brend svoju posvećenost borbi protiv onečišćenja plastičnim otpadom sada podiže na još višu razinu – početkom tjedna iz Adidasa je stiglo priopćenje o planu tvrtke da za proizvodnju svih svojih proizvoda do 2024. godine u potpunosti koristi isključivo recikliranu plastiku.
Osim toga, Adidas će također prestati koristiti novoproizvedeni poliester, materijal koji se uvelike koristi u proizvodnji sportske odjeće i čini oko 50 posto sastava Adidasovih proizvoda, što je potvrdio i direktor brenda Eric Liedtke.
„Naš cilj je 100-postotno korištenje recikliranog poliestera u svakom našem proizvodu do 2024. godine“, izjavila je glasnogovornica Adidasa Maria Culp za Huffington Post te potvrdila kako će već sljedeće godine sva Adidasova sportska odjeća sadržavati oko 41 posto recikliranog poliestera.
Očekuje se veliko povećanje prodaje tenisica
Tvrtka će također tijekom ove godine prestati koristiti plastične proizvode u svim svojim uredima, skladištima, distribucijskim centrima i maloprodaji te očekuje kako će time godišnje uštedjeti 40 tona plastičnog otpada, a još 2016. godine plastične vrećice u Adidasovim trgovinama zamijenjene su papirnatim.
Adidas se također nada povećanju prodaje svojih tenisica izrađenih od reciklirane plastike i to do čak 5 milijuna u 2018. godini.
Fotografija: Adidas
Ova najava dolazi u vrijeme sve većeg porasta reakcija na potrebu smanjenja korištenja plastike i gomilanja njenog otpada u prirodi. Velike svjetske tvrtke sve češće najavljuju planove za prestanak korištenja plastičnih materijala, pa je tako i Starbucks početkom mjeseca najavio zabranu plastičnih slamki u svim svojim filijalama, a dvije australske države započele su u srpnju s provedbom zabrane prodaje plastičnih vrećica u velikim trgovinama.
Upotreba plastike povećala se 20 puta u posljednjih 50 godina, a predviđa se kako će se udvostručiti u sljedećih 20, dok će se svega 14 posto prikupljati za recikliranje, navodi CNN Money.
Otpad modne industrije
Voditeljica Greenpeaceove kampanje „Detox My Fashion" Kirsten Brodde izjavila je kako je Adidasova najava velik korak u pravom smjeru, ali je ipak nedovoljan za sprječavanje problema otpada modne industrije.
„Tvrtke poput Adidasa trebaju proizvoditi manje količine izdržljivijih proizvoda koji se mogu prepravljati“, rekla je Kirsten Brodde za The Huffington Post. „Kako bismo riješili problem plastičnog otpada, moramo odmah prestati proizvoditi ogromne količine novih plastičnih proizvoda, a kako bi moda postala održivijom, svi bismo trebali razmisliti o modnom sustavu koji gotovo svakog tjedna izbacuje nove trendove“.
S.F. / Ekovjesnik