Pokret „Latino Freeze“ uzima sve više maha na TikToku
Zašto latinskoamerička zajednica poziva na bojkot Coca-Cole na društvenim mrežama?
Posljednjih dana sve više Latinoamerikanaca putem TikToka poziva na bojkot Coca-Cole, pića koje je ipak vrlo popularno u Latinskoj Americi. Poznati brend našao se u središtu kontroverzi u SAD-u otkako je Donald Trump napao programe raznolikosti i imigrante. Pokret „Latino Freeze“ stoga potiče potrošače da kupnju proizvoda proizvedenih u SAD-u zamijene onima proizvedenim u Latinskoj Americi.
Već nekoliko dana na TikToku se množe video zapisi koji pokazuju ljutnju Latinoamerikanaca na Coca-Colu. Mnogi objavljuju videozapise u kojima prazne sadržaj boca Coca-Cole u sudoper ili u supermarketima na policama s pićima biraju druge brendove.
„Latinoamerikanci i Latinoamerikanke, prestanite trošiti novac“, piše na stranici pokreta „Latino Freeze“. „Budite čvrsti. Svi zajedno možemo napraviti veliki utjecaj tako da jednostavno zadržimo svoj novac i ne trošimo ga.“
- Michael Galvez (@michaelgalvezmd) | TikTok
„Latino Freeze“ pokrenut je na društvenim mrežama i njime se poziva na bojkot proizvoda ovog američkog brenda, ali stvar je otišla mnogo dalje od bojkota. Sve je počelo na TikToku i to objavom videa Michaela Galveza u kojem je Latinoamerikance pozvao da sudjeluju u pokretu. Princip je jednostavan: potrebno je favorizirati konzumaciju proizvoda tvrtki koje su ostale privržene raznolikosti, unatoč izboru Donalda Trumpa za novog predsjednika SAD-a. I obrnuto, potrebno je bojkotirati sve brendove koji su odstupili od svoje politike uključivosti kako bi zadovoljili novog predsjednika.
Na popisu istaknutom na stranici www.latinofreeze.com nalazi se nekoliko brendova, uključujući Coca-Colu, koja je prema El Pais America predsjedničkoj kampanji Donalda Trumpa donirala 250.000 dolara. Tek što je položio prisegu, novi predsjednik SAD-a pokrenuo je veliku ofenzivu protiv imigracije, a pokret „Latino Freeze“ dobio je zamah upravo kada su počele kružiti glasine. Također, El Pais America tvrdi da je tvrtka Coca-Cola u Teksasu otpustila mnoge radnike bez dokumenata prije nego što ih je prijavila američkoj imigracijskoj službi.
Međutim, nema dokaza koji bi poduprli ovu glasinu. Nekoliko američkih medija kontaktiralo je Coca-Colu koja je negirala sve optužbe. Tako u odgovoru Newsweeku tvrtka potvrđuje da su optužbe protiv Coca-Cole lažne. No ipak, lako je upasti u zamku kada se zna prošlost ove multinacionalne kompanije, tim više što se redovito ističe zbog loših praksi.
Optužbe se na TikToku množe uz korištenje ključnih riječi #LatinoFreeze i #LatinoFreezeMovement. Iako je Coca-Cola najviše na udaru bijesnih Lationoamerikanaca, nije i jedina. Walmart, Starbucks, Costco, McDonald’s i KFC također su predmet poziva na bojkot na društvenim mrežama.
Latinoamerikanci čine značajan dio Coca-Coline potrošačke baze, posebno u SAD-u i Latinskoj Americi, gdje tvrtka ima preko 530 milijuna kupaca, navodi Newsweek. Ako bojkot nastavi dobivati na snazi, mogao bi imati značajan financijski učinak. Sve u svemu, pokret također naglašava moć društvenih mreža u oblikovanju javne percepcije i korporativne odgovornosti, čak i u slučajevima kada za optužbe nema dokaza.
Stjepan Felber | Ekovjesnik