Pokret „Latino Freeze“ uzima sve više maha na TikToku

Zašto latinskoamerička zajednica poziva na bojkot Coca-Cole na društvenim mrežama?

Posljednjih dana sve više Latinoamerikanaca putem TikToka poziva na bojkot Coca-Cole, pića koje je ipak vrlo popularno u Latinskoj Americi. Poznati brend našao se u središtu kontroverzi u SAD-u otkako je Donald Trump napao programe raznolikosti i imigrante. Pokret „Latino Freeze“ stoga potiče potrošače da kupnju proizvoda proizvedenih u SAD-u zamijene onima proizvedenim u Latinskoj Americi.

Već nekoliko dana na TikToku se množe video zapisi koji pokazuju ljutnju Latinoamerikanaca na Coca-Colu. Mnogi objavljuju videozapise u kojima prazne sadržaj boca Coca-Cole u sudoper ili u supermarketima na policama s pićima biraju druge brendove.

„Latinoamerikanci i Latinoamerikanke, prestanite trošiti novac“, piše na stranici pokreta „Latino Freeze“. „Budite čvrsti. Svi zajedno možemo napraviti veliki utjecaj tako da jednostavno zadržimo svoj novac i ne trošimo ga.“

„Latino Freeze“ pokrenut je na društvenim mrežama i njime se poziva na bojkot proizvoda ovog američkog brenda, ali stvar je otišla mnogo dalje od bojkota. Sve je počelo na TikToku i to objavom videa Michaela Galveza u kojem je Latinoamerikance pozvao da sudjeluju u pokretu. Princip je jednostavan: potrebno je favorizirati konzumaciju proizvoda tvrtki koje su ostale privržene raznolikosti, unatoč izboru Donalda Trumpa za novog predsjednika SAD-a. I obrnuto, potrebno je bojkotirati sve brendove koji su odstupili od svoje politike uključivosti kako bi zadovoljili novog predsjednika.

Na popisu istaknutom na stranici www.latinofreeze.com nalazi se nekoliko brendova, uključujući Coca-Colu, koja je prema El Pais America predsjedničkoj kampanji Donalda Trumpa donirala 250.000 dolara. Tek što je položio prisegu, novi predsjednik SAD-a pokrenuo je veliku ofenzivu protiv imigracije, a pokret „Latino Freeze“ dobio je zamah upravo kada su počele kružiti glasine. Također, El Pais America tvrdi da je tvrtka Coca-Cola u Teksasu otpustila mnoge radnike bez dokumenata prije nego što ih je prijavila američkoj imigracijskoj službi.

Međutim, nema dokaza koji bi poduprli ovu glasinu. Nekoliko američkih medija kontaktiralo je Coca-Colu koja je negirala sve optužbe. Tako u odgovoru Newsweeku tvrtka potvrđuje da su optužbe protiv Coca-Cole lažne. No ipak, lako je upasti u zamku kada se zna prošlost ove multinacionalne kompanije, tim više što se redovito ističe zbog loših praksi.

Optužbe se na TikToku množe uz korištenje ključnih riječi #LatinoFreeze i #LatinoFreezeMovement. Iako je Coca-Cola najviše na udaru bijesnih Lationoamerikanaca, nije i jedina. Walmart, Starbucks, Costco, McDonald’s i KFC također su predmet poziva na bojkot na društvenim mrežama.

Latinoamerikanci čine značajan dio Coca-Coline potrošačke baze, posebno u SAD-u i Latinskoj Americi, gdje tvrtka ima preko 530 milijuna kupaca, navodi Newsweek. Ako bojkot nastavi dobivati ​​na snazi, mogao bi imati značajan financijski učinak. Sve u svemu, pokret također naglašava moć društvenih mreža u oblikovanju javne percepcije i korporativne odgovornosti, čak i u slučajevima kada za optužbe nema dokaza.

Stjepan Felber | Ekovjesnik

 

VEZANE VIJESTI

Troškovi života i okoliš glavni razlozi za zabrinutost mladih u EU-u

Istraživanje koje je Europski parlament proveo među građanima država članica EU-a u dobi od 16 do 30 godina pokazuje da njih čak 40 % zabrinjava rast cijena i troškova života. Društvene mreže glavni su izvor vijesti za politička i društvena pitanja za 42 % ispitanika na razini EU-a, a u Hrvatskoj za čak 48 %. Čak 76 % ispitanika smatra da su bili izloženi dezinformacijama u posljednjih sedam dana, u Hrvatskoj 67 %.

Coca-Cola s dodatkom metala ipak će postati bioplin

Zbog sumnje da su u bocama sitni komadići metala u Austriji je prije nešto više od mjesec dana iz prodaje povučeno 28 milijuna 0,5 litarskih PET boca s Coca-Colom, Fantom, Spriteom i MezzoMixom.

PRIJAVITE SE NA NEWSLETTER