Doconomy pokreće kreditnu karticu za ograničavanje emisije ugljika
Budućnost održivog plaćanja
Počnite povezivati svoju potrošnju s njezinim utjecajem na naš planet te iz dana u dan smanjujte svoj ugljični otisak, poručuju iz švedske fintech tvrtka Doconomy koja je pokrenula kreditnu karticu DO Black.
Švedska fintech tvrtka Doconomy lansirala je kreditnu karticu koja pri kupovinama prati ugljični otisak korisnika i ograničava utjecaj potrošnje na klimu. Kreditne kartice omogućuju potrošnju u okviru dodijeljenog osobnog kreditnog limita, no ovo je prva kartica koja svojim korisnicima ograničava potrošnju temeljem utjecaja njihovih kupovina na porast emisije ugljičnog dioksida. Drugim riječima, kada korisnik dosegne svoj CO2 limit, transakcija mu se odbija.
Kreditna kartica DO Black izravno povezuje našu potrošnju s utjecajem koji ima na planet, i svaki nas dan pokušava potaknuti na aktivno smanjenje ugljičnog otiska. Korisnici je mogu svakodnevno koristiti za kupovinu i pritom pratiti emisije ugljika povezane s njihovom potrošnjom putem DO aplikacije.
Aplikacija koristi sustav izračuna Ålandski indeks koji služi za mjerenje količine ugljičnog dioksida proizvedene pri svakoj transakciji, a korisnicima omogućuje praćenje i ograničavanje utjecaja njihove potrošnje na klimu.
Svatko tko se prijavi za izdavanje DO kreditne kartice dobit će pristup besplatnom računu koji im pomaže pri razumijevanju osobnog ugljičnog otiska, educira o UN-ovim projektima kompenzacije emisija i otkriva investicijske fondove koji pozitivno utječu na ljude i planet.
Sama kartica izrađena je od biomaterijala i otisnuta s Air Inkom - tintom izrađenom od recikliranih čestica koje onečišćuju zrak, odnosno neizgorenih ugljičnih čađa koje izlaze iz ispušnih cijevi automobila, dimnjaka i generatora.
Prema Pariškom klimatskom sporazumu globalne se emisije moraju prepoloviti do 2030. godine.
„Dok vlade svjetskih zemalja rade na rješavanju problema klimatskih promjena, jasno je da nam trebaju mnogo ambicioznije klimatske akcije, i to odmah, no zemlje ne mogu same riješiti klimatske promjene“, rekla je izvršna tajnica UN-a za klimatske promjene Patricia Espinosa. „Mnoge tvrtke već poduzimaju korake kako bi smanjile svoje emisije, te stvorile održiviju i otporniju budućnost.“
„Ljudi također u svom svakodnevnom životu sve više razmišljaju o okolišnim problemima, a njihovo se donošenje odluka o tome što kupuju zasniva na sve bojoj informiranosti. Zato sa zadovoljstvom pozdravljamo ovu inicijativu koju pokreće tvrtka Doconomy.“
Korisnici DO kreditnih kartica također će se pozvati da nadoknade svoj utjecaj na okoliš doniranjem ili sudjelovanjem u projektima koji zadovoljavaju kriterije zelenih projekata Ujedinjenih naroda te doprinose ostvarivanju UN-ovih ciljeva održivog razvoja. Ovi se projekti provode u zemljama u razvoju i doprinose globalnom smanjenju emisija stakleničkih plinova.
Također, odgovorno ponašanje korisnika kartica financijski će se nagrađivati. Smanjenjem svog ugljičnog otiska korisnici će od povezanih trgovina moći dobiti povrat novca – tzv. „DO kredit“, koji će potom moći usmjeriti u projekte certificirane od strane UN-a ili ih uložiti u održive fondove.
„Svi moramo postati svjesni hitnosti situacije i brzo krenuti ka odgovornijoj potrošnji“, izjavila je Nathalie Green, izvršna direktorica tvrtke Doconomy. „S DO Black karticom više nema izgovora.“
„Našom suradnjom s tajništvom Okvirne konvencije o klimatskim promjenama Ujedinjenih naroda (UNFCCC) i Mastercardom, DO će svojim korisnicima omogućiti da učine svoj dio kako bi doprinijeli ciljevima smanjenja emisija ugljika do 2030. godine i nadalje“, dodala je Green.
Doconomy je samo jedna od mnogih svjetskih tvrtki koje nastoje smanjiti emisije ugljičnog dioksida.
Prošlog mjeseca smo pisali o uvođenju zabrane izgradnje energetski neučinkovitih nebodera od stakla i čelika u New Yorku kao dijela Zelenog novog dogovora kojim se ovaj veliki grad odlučio suprotstaviti klimatskoj krizi i njenim katastrofalnim posljedicama. Objava njujorškog gradonačelnika Billa de Blasia na sam Dan planeta Zemlje, uslijedila je samo četiri dana nakon usvajanja novog gradskog Zakona o mobilizaciji klime (Climate Mobilization Act), koji obuhvaća niz aktivnosti za smanjenje emisija ugljika i ublažavanje globalnog zatopljenja.
Također, nedavno pokrenutom inicijativom kalifornijski se restorani pozivaju na uključivanje u program uvođenja dobrovoljne „klimatske“ naknade u visini od jedan posto iznosa računa svakog gosta. Prikupljena sredstva potom bi se uplatila u državni fond koji podržava održive poljoprivredne prakse kojima se smanjuju emisije stakleničkih plinova.
Ovakve inicijative postajat će sve češće, a na potrošačima je da se odluče žele li svojim odgovornim ponašanjem pomoći u borbi protiv klimatskih promjena. Nimalo lijepe prognoze naše budućnosti morat će nas vrlo brzo natjerati na promjenu životnih navika i ozbiljnije razmišljanje o utjecaju koji svatko od nas ima na naš jedini dom – planet Zemlju.
S.F. / Ekovjesnik